Jump to content

Prosjekt: Restaurerer Draco 2300 Suncab


Larss1

Recommended Posts

Hehe...jeg har anslått en fart.... Det er ikke alltid man kan forvente det helt store kicket når ikke skroget er bygget for fart....men det er jo lov å håpe.

Tror nok duoprop kontra singleprop utgjør 3-4 knop...men det blir litt synsing fra min side. De er jo ikke mange av Draco 23 med VP41 og duo ute å seiler heller. Tipper en ankerdram på 38,8 knop :drink: .

Link to post
Share on other sites

Har en formel for å anslå fartsøkning m/ større motor:

farta øker (% vis) ca halvparten av % vis økning av hk. Stemmer ofte - sånn nogenlunde iallefall :)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

ifølge formelen min på forrige side så skal man med hk økning fra 158 til 200 øke fra 34 til 38,5 knop.

 

Og KaRsK, 200 -> 350hk , fra 39 -> 53,6 knop. Nå er vel Cumminsen / m/ drev endel tyngre enn Volvoen den erstatter,tipper da at den ender opp på 51 knop :)

 

Blir spennende å høre hva begge båtene ender opp på.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hehe....Du følger jo med på alt Per??

 

Husk på at jeg begynner å bli gammel nå da....og hadde min første Draco i 1984.

 

1700TL

1800DC

2000DC x 2

2100SC

2300SC

2500TC

3000SB

3400

:cool:

 

Jaja, jeg er med hvor det sker :-)

 

Du skulle egentlig købe en 1700 TL igen, den passer jo næsten i david'erne på Opal'en.

 

Det vil da se mega cool ud med den bagpå :yesnod:

 

Jeg har ikke haft så mange Draco'er, men til gengæld har jeg haft min Suntop i nu 13 år.......(Flyfish'en i 3 år)

 

:flag::flag_da:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...