Jump to content

Vårtegn i dag..........


Ficher

Recommended Posts

Det er 4 uker til etablerning av sommerhavn.... sukk... Av bildet fra i dag, skulle man ikke tro at det blir mulig å ferdes her med båt med det første. De siste 4 årene har det vært mulig mellom 26. og 29. mars, så det er vel håp i pr også.

 

fire_uker_til_sommerhavn.jpg

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Vårtegn sett med barneøyne :wink: Sitat fra Regionavisa.

 

LUDVIK 5 år

Eg gler meg mest til sommarferie og bursdag. Når snøen er helt vekke, da er det vår. Vi kan sjå at blada vekse på trea. Vi he hytte i Stryn. Når vi skulle dit var veien stengt fordi det var eit rasog pappa tok en annen vei. Snart skal vi til Bjorli og da skal eg lære meg å stå slalåm- Lurer på om det er snø der heile tida. Eg har vore på Island og da måtte vi vente lenge på flyet.

 

KRISTINE 5 år

Når det blir vår kan vi leike med trampoline. Eg he en rosa sykkel uten ekstrahjul. Ja, det er berre eit hjul framme og eit bak setet. Og så kan eg stå på rulleskøyter. Søstra mi ha dette og treng hjelp heile tida. Det er gøy å hoppe i søla.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Vi hadde en liten tur ut til Ekenäs på SKoster i går. Innseilingen fra nord har endret seg, en ny flytemolo er lagt ut og skjuler innseilingsstakene. Jeg ville ikke hatt båtplass der med tanke på nordavind og bølger som bygger seg opp helt fra Jelø:

innseiling_ekens.jpg

 

Solen skinte, men det var ikke voldsomt varmt. Admiralen var godt innpakket:

godt_kledd.jpg

 

Det var også forbausende mange snøflekker ute på Koster. Til påske er det nok bedre. I Kebalviken kan man fremdeles 'kjøre bil på isen' enkelte steder:

kebalviken_islagt.jpg

 

Litt is hindret for så vidt ikke en gjeng svenske badeengler å hoppe uti:

badeengler.jpg

 

Så våren er nok i anmarsj. Akkurat nå sitter jeg i Hulda og hører hvordan nattisen gnager i skutesidene.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...