Jump to content

Vårtegn i dag..........


Ficher

Recommended Posts

Ikke mye vårtegn her i dag. Eneste må være at det er 0 grader og ikke -15.

Satser på at den våte snøen som ramler ned tærer på isen.

vinterbilder_001.jpg

 

vinterbilder_003.jpg

 

Nå har det begynt å lave ned med tung fuktig snø :cryin::headbang:

 

Er i allefall glad for at jeg ikke har noen svær gårdsplass å måke lenger. Måker vel ca 3kvm på brygga.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

I dag har det vært 10 grader og sol i Molde.

Har pusset teac og oljet den.

Har hatt båten oppe i to sesonger, skal ut i slutten av mars tror jeg, ivertfall før påske.

Har fornyet innvendig mest, og litt utvendig. Nytt trekk inne, nytt elopplegg, ny dørk, bygget platform ++++.

Det skal bli kjekt å komme på sjøen igjen. :sailing::cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Med de fine værmeldingene for neste uke, og at jeg er den fødte opptimist.

Fjernet jeg i dag bobleplast og beskyttelsesduken fra de vinduene som var tildekt i salongen.

Var deilig å få dagslys inn frontvinduene igjen.

Vårtegn? ja absolutt.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Fra -10 grader på torsdag til sørvest og + 5 grader. Neste vår, og lengselen etter seiling øker. Da er det greit og samle noen av seilergjengen og sett ut en 3 roeing og en 2 1/2 roms færing og heise seilene. Desverre lite vind i dag, men vi fikk da seilt noen timer før sola gikk ned og dagen ble avsluttet med kjøttsuppe.

 

 

img_5810.jpg

 

img_5830ny.jpg`

Hilsen Pege

Link to post
Share on other sites

I dag skulle det vært strålende sol, stille og plussgrader i Strömstad. Og jeg tok en dag fri fra jobben for å nyte herlighetene. I stedet er det tåkeskyer, nordadrag, nullføre og forbanna surt. Med det er liv i hangande snøre. Strömstads havnevesen proklamerer at våren kommer 'neste väcka'. I forrige uke kunne man spasere på isen så og si over hele Strömstadsbukten. Båttrafikken hadde problemer. Nå er det fritt vann utover. Kun inne i vikene er det is. Kustbevakningen har fått vårfornemmelser og kjemper seg inn til sin faste brygge.

 

kustbev_bryter_is.jpg

 

Det har vært frysende regn, og ispiggene fra riggen står i dekket:

 

is_paa_dekk.jpg

 

Og man venter på olje fra Norge, dog ikke slik vi liker å eksportere den:

 

venter_paa_olje_fra_norge.jpg

 

Så ifølge uoffisielle medlinger fra dem som kjenner vær- og isforhold, til uken kommer våren til Strömstad!

Link to post
Share on other sites

Kalenderen viser 1. mars, og mars er jo den første vårmåneden.

 

Bortsett fra dette er det imidlertid ikke mye som vitner om vår.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Ja, ser ikke slik ut, og for min del har jeg et forsiktig mål om å ha båten på vann og ferdig modifisert for mitt behov innen 1.juni.. så jeg har fortsatt god tid..

byr annledningen og båten blir ferdig før, så kommer den nok på vann før den tid, men beregner ekstra god tid i år.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Vårtegn 1: Overnattet i båten i natt. 2: En gjeng svaner kom hojende inn for landing i Strömstad. Og, jeg kunne sitte ute ved klubbhuset til seilforeningen i le for vinden og nyte sol fra en skyfri himmel. Hadde en masse å gjøre ombord, gadd ikke.

 

Isen har sluppet Hulda, og i går og i natt dundret båten inn i iskanten så rigg og skipper skranglet. Startet opp og fikk ryddet litt is rundt båten.

050311_isbiter.jpg

 

Nå har Hulda fått ny propell som greier å utnytte gigakreftene i motoren, det ble for mye for den ene fenderen:

050311_fender.jpg

 

Men, fender får være fender så lenge solen skinner og varmer gjennom flytedrakten.

Link to post
Share on other sites

Var oppe før solen i dag. Svanene som landet her i går ettermiddag dro ut Strömstadfjorden i solrenningen, på vei til sommerhjemmet lenger nord, antar jeg. I morges ligger det sarr og nyins over hele bukten. Værmeldingen her nede sier varmegrader på dagtid utover i uken. Men det kommer kraftig sønnavind som starter i ettermiddag. Så den isen som var på vei ut Oslofjorden kommer nok i retur. Så da kan man vel se opp for mulig isgang.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...