Ficher Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Grågåsen ble observert over Stavanger/Sunde i dag ( 7/2-09 ) Quote Link to post
Mulligan Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Og jeg kan høre minst fem snøfresere fra gårdsplassen. Vårtegn du liksom. Quote Link to post
Ficher Posted February 7, 2009 Author Share Posted February 7, 2009 Og jeg kan høre minst fem snøfresere fra gårdsplassen.Vårtegn du liksom. Quote Link to post
Gunga Din Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 (edited) Förste vårtegn kom her förre fredag, ett sikkert vårtegn .... Båtmesse...... Edited February 7, 2009 by Gunga Din (see edit history) Quote S/Y Gunga Din Link to post
Brizo Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Vårtegn??? Her er det IKKE antydning til dette tegnet nei!!!! Har vel kommet sånn ca. 40-til 50 cm snø det siste døgnet. Er jeg heldig, så får vi sjøsatt båten i august! Quote Link to post
Ulv I Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 hvilket vårtegn???? ikke mye tegn til vår her nei.. fortsatt et par måneder til vi ser noe til våren tenker jeg.. Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Pjolter Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Hører rykter om at det snør såvidt sørafor ja.... Quote I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
vivvi Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 SNØ Måtte først måke snø for å finne bilen idag, og deretter måke snø for å finne døra inn til båten Quote Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
rover Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Om ikke vår tegn, så...... 1 cm. snø på båten idag. Spylte det av med vannslangen:-) Quote Link to post
Ficher Posted February 7, 2009 Author Share Posted February 7, 2009 Så så gutter ......dette er et godt tegn. Grågåsa tar ikke feil. Quote Link to post
Bruningen Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 (edited) Nå er jeg klar for våren, har fyllt sommerolje på snøfresen Edited February 7, 2009 by Bruningen (see edit history) Quote Kritisk -men stabilt..... Link to post
Mulligan Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Grågåsa tar ikke feil. Hadde den vært på disse kanter måtte den landa på Torp for deicing. Quote Link to post
Hafrsfjord Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 ............. Grågåsa tar ikke feil. Nå ja, det er jeg ikke sikker på. Ifjor sommer, i begynnelsen av juli, var det en flokk på vei sørover og da var vel sommeren såvidt begynnt... ? Dessuten så har jeg ikke sett noe grågåsflokk her, så den må ha snudd midt i Hafrsfjord . Quote Link to post
Bøljan Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Vårtegn og vårtegn fru blom! Grågåsa mi gadd ikke å bli med på hytta en gang idag....for mye snø. jada sikkert tegn det Quote Link to post
Careka Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Mulli. du bor på feil side av langfjella. palmekysten ligger på andre siden, vet du å har gåsa kommet ja så hara kommet. Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Ficher Posted February 7, 2009 Author Share Posted February 7, 2009 Vårtegn og vårtegn fru blom! Grågåsa mi gadd ikke å bli med på hytta en gang idag....for mye snø.jada sikkert tegn det .......det kan jo være du som tar feil. ( Grågåsa tar ikke feil ) Ok,så til saken/emne.....det er snart VÅR. Quote Link to post
Birchwood 320 Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Har da sett spirer i blomsterbedet Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bøljan Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Grågåsa mi har tatt feil flere ganger men ikke når det spirer i beddet da kvittrer hu fært Quote Link to post
Pelle Parafin Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Hører rykter om at det snør såvidt sørafor ja.... Ikke mobb oss! Quote Link to post
Bøljan Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Skal prøve bortover plankene imorgen kladder det så er det et sikkert vårtegn Quote Link to post
Hilmar 2 Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Er bra med snø her nå ja Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
ÅtteGlass Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Det første vårtegnet her blir nok når fartskiltene dukker opp av brøytefonnene...... Quote Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
jonn Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 (edited) Hei, som dere ser har vi et helt utrolig vær, det har vart i 4-5 uker 0 til -7 hver dag og sol. Pusen vår nyter været og utikten......Molde panoramaet Edited February 7, 2009 by jonn (see edit history) Quote Link to post
Bøljan Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 jonn: Flott stemningsfult bilde 1,5 mnd nå så er mye gjort Quote Link to post
Recommended Posts