Jump to content

Vårtegn i dag..........


Ficher

Recommended Posts

no worries Morten :smiley: Det var -15 da første bildet ble tatt. Snøen var lett å sparke bort. Båten lå med noen cm åpent vann rundt seg så den hadde det bra da også. Cockpiten er helt tørr og fin.

 

Jeg ser ikke noe problem i at båter ligger ute om vinteren så lenge de får ettersyn. Er litt skeptisk til påhengere om vinteren (hvordan unngår man at det er helt tomt for vann i hele kjølesystemet?) På innenbordsmotorer er det vel ikke værre enn å ha et T stykke på kjølevannsinntaket og kjøre gjennom frostvæske fra ei bøtte - eller å ha en frostvakt i motorrommet om man har landstrøm som kan stoles på

Link to post
Share on other sites

Vårtegn , ja håpet er der det.

Tine IV

Hei Tine IV, jeg skal etter planen (og om værgudene vil) hente ny båt i Horten i påskeuka (uke 13). Web kamera fra Solviken båtforening viser veldig mye is. Hva tror du, basert på erfaring fra tidligere år, vil isen forsvinne i løpet av de neste 2-3 ukene?

Link to post
Share on other sites

Horten Marine Senter har klargjøring for Lunde Båt og er lokalisert i (isfrie) Fyllinga båthavn. Tipper uansett at det er isfritt før du kommer.

Chiba

Takker Chiba, jeg må innrømme at jeg begynte å bli litt bekymret på at jeg måtte kansellere hele påsketuren fra Horten til Sandnes - det ville blitt en skikkelig nedtur i stedet for en hyggelig båttur.

Link to post
Share on other sites

smurt med klister i dag. Ikke bra :headbang: blir vel bedre følelse når jeg får gått et par timer i marka :smiley: Fordelen er at dt er enkelt å legge på smøringen - men litt mer jobb når det skal av igjen.

 

Et annet vårtegn er at man må gå slalom mellom hundebæsjene på fortauet.

 

Men til fredag skal vi på båtmesse :yesnod: Det blir fint

Link to post
Share on other sites

smurt med klister i dag.

 

Klister er vel litt OT, er det ikke?

Rubbing derimot, kan forsvares i båttermenologi. Kanskje ikke det som går fortest, men om man går på ski for å komme seg fortest mulig hjem igjen, er det jo bare å bli hjemme. Stort fortere enn det er det ikke mulig å bli ferdig med en skitur.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...