Jump to content

Vårtegn i dag..........


Ficher

Recommended Posts

Vårtegn i dag, 29.1.2012 i Tananger ;-)

vaartegnitananger.jpg

Skuta bak treet til venstre er "Vildrosa", "Sjøleik" ligger trygg for alle slags uvær bak Losskøyta "Flatholmen" i bakgrunnen (foran det hvite hus, som tilhører Kystkultursamlingen i Tananger)

Link to post
Share on other sites

Hun liker i hvert fall ikke å gå på glatta uten brodder. Men for å være seriøs, så har vi ikke råd til å flytte hjem ennå. Jeg er pensjonist og Trude er fremdeles i jobb og blir ikke pensjonist før tidligst om drøyt 2 år. Skulle vi flytte nå, ville hennes inntekt forsvinne til hun blir pensjonist, og det blir det for snaut med flytteutgifter og det hele. Og å få seg ny jobb for henne i Stavanger i en alder av 60 år er utelukket. Så vi får vel vente noen år på den store sjøreisen med Trudelutt rundt Sørlandet og Jæren til Stavanger!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vårtegn i dag, 29.1.2012 i Tananger ;-)

 

 

Bare bli på vestlandet en stund til, Karl! Her i Oslofjorden er det ikke tegn til vår enda, og snøen ligger tykk på Steilene :flag_bp::headbang: Men håper vi ses der til sommeren :cheers_wine:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

det blir ikke noe Steilene i år heller - er på vei nordover langs kysten, og det tar nok noen år til...

Men du kommer kanskje rundt sørlandet en dag, og da kan vi treffes et sted rundt Bergen? ;-)

Hils alle på Steilene!

;-) K.

Link to post
Share on other sites

Denne tråden nå..? Fikk meg for alvor til å glede meg til våren, men litt tidlig da, er det ikke? Ute er det mørkt med snø og kuldegrader (Oslo) - men denne tråden fikk meg i godt humør. Jøss.. Takk :-)

 

I det hele tatt et vårtegn at denne tråden dukker opp igjen :yesnod:

Link to post
Share on other sites

:cheers_wine: Her nord i Troms inderst i lyngen fjorden har vi akurat fådt sola til bake men har fådt være ute på sjøen et par turer med seilbåten og fiska , har montert ny dieselvarmer ny sofa i salongen og bestilt en varmtvanns tank, skal også montere gass koker isteden for rødsprit brenner den oser sånn. Håpe på en fin sommer og lange seilturer til sommeren de første overnatings turene begynner om en 14 dagers tid.

Willing 31

Link to post
Share on other sites

Her på Nesbru i Asker snør det i dag minus 6 man får liksom ikke den gode vårfornemelsen ..og med forventinger på minus 12 til helgen :headbang:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...