Bitteliten Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (redigert) vi fikk opplyst at det skal være tepper på dørkene Synd at de ikke kan bevege landgangen sidelengs - da hadde det kompensert for den for smale badeplatformen - samt at den kunne brukes til å løfte feks en jet rib opp på badeplatformen (garasjen tar bare små joller). Fin løsning med "garasje" for landgangen. Jeg gleder meg til å se bilder av de tekniske installasjonene. Dette er vel første båten de har laget - så det endres nok litt. Redigert 16.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Var en tur innom messen jeg også idag. Så mest på duppeditter og pratet med folk på standene. Artig å treffe de samme folkene igjen år etter år. Knyttet også noen nye kontakter, bl.a. hos Wallas. Har et Wallas Safeflame D95 for innbygging som jeg har tenkt å bygge om til frittstående. Tok jeg kontakt etter messen, var det mulig han hadde noen nedstøvete deler på lur. Pratet også med baatplassenmedlemmet Jo_Eirik på Maritim Radio sin stand som fortalte at det i år ble arrangert VHF-kurs med 100 påmeldte i løpet av messen, ikke dårlig. Den eneste båtstanden jeg var på var Sagaboats sin. Måtte jo se om Idar (disponenten) var der. Og det var han og vi fikk en hyggelig prat. Det er forresten sønnen som står for driften nå. Dessverre hadde de ikke den splitter nye Saga 385 utstilt, så jeg får ta meg en tur til SJØBERG BÅT AS der den ligger og ta den i øyesyn. Den vil bli her ut mars og kanskje til over påske også. Det vil si, pga. isforholdene har de den liggende ved Aker brygge og ikke på Nesbru. De har allerede solgt 3 båter, og regner med å produsere en pr. måned fremover. Så de var godt fornøyd. Har øket bemanningen, men ennå ikke helt fullt. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hilmar 2 Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Er han kammeraten med snekkemotorene der i år? Sverre. tar meg en tur innover for å slå av en prat med han og mange andre. Jeg kjenner folk da fra Norboat, Pontona, Yanmar og Simrad, men hvis jeg sier hvem jeg er så vet sikkert de på Telenor det også Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Tine IV Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Ja da har vi vært innom også , blei litt stress Las.H så borte var jeg .Men fikk da lurt ut en pris av en som endelig hadde tid til slutt hos Maritim , men hun i kassa tok en mindre pris så jeg nekta ikke jeg da .Så fikk handla noe , men er du prisbevist så handler du lite på messa .Det var stort sett priser langt over normalen , av ting jeg skulle ha . Syntes vel ikke messa imponerte noe spesielt , stressa folk som føyk fram å tilbake .Men helt greit , da har vi vært der å sett . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
BårdK Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Kjøpte en slik DAB-radio fra Redningsselskapet på messa på søndag. Den virket søndag kveld, men i går morges var den kaputt (låst software). Når jeg ringer det telefonnummeret som fremkommer av manualen får jeg beskjed om jeg må ringe Redningsselskapet. Når jeg så gjør, kommer jeg til det firmaet som selger for Redningsselskapet og får et nytt telefonnummer. Når jeg ringer dette får jeg beskjed om at jeg skal bli ringt tilbake, noe som ikke skjer. Kan Redningsselskapet fortsatt ha noe ugjørt hva angår intern organisering??????? Sitér dette innlegget Link to post
Lina III Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Jeg vurderer å gå til innkjøp av et sporingssystem, og ser at på Redningsselskapets stand selges "on-sat Safetracker" til en rimelig penge. Er det noen som erfaring med denne? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Jeg hadde tenkt å legge ut litt flere bilder - men det får bli med dette ene. det er svært mye belysningsteknologi på messa i år. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Lite interessant messe. Speiler tiden vi er inne i. Mange aktører ikke til stede, andre mye mindre til stede enn tidligere. Og billigsalg på Askeladden - sikkert mange gode kjøp. Hadde med kamera, men kom hjem uten noen bilder. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Blue_Dragon Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Takk for alle bildene. Flotte greir for oss som ikke får gått på messen. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Enig med BlueDragon. Når vi har en slik dyktig fotograf som Roaldbj da kan vi sitte i sofaen uten å reise på messe... Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
jandrea Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Godt mulig at ingen kan klare å lage tilnærmet like båter til lavere pris, men jeg ville ikke sett helt bort fra muligheten... Noen som har studert 41en? Interessant å høre/se bilder... Har vært inne i den noen ganger. Er ganske imponert. Kommentarene fra de som var inne i båten sammen med meg var: "Lekkert" "Fineste båten på messa" "Endelig noe som jeg kan trives i" etc. Her er en som også liker båten:Moody 41 C faller i smak Når det gjelder Moody 45 stiller den i samme klasse, ikke akkurat pen. Men her klarer jeg ikke å se den praktiske bruken heller. Har samme synspunkter som med Fjord 40.Noen vil si innovative, men . tycker den ser ut som en "motorseiler".....med tyngdpunkt på seil....vilket veldi få motorseiler har!kansje hun finner sin kundkrets der.....bare en tanke Det viktigste er jo hvordan den seiler, og den seiler bra. Dette er en seilbåt, ikke motorseiler. Inredningen er litt lik motorbåt. Så lenge seilegenskapene og boforholdene er så bra som de er, er eksteriøret underordnet. Jon Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Gunga Din Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 .............er eksteriøret underordnet. Jon Nix ikke för en inbiten seiler....han må ha noe som likner en seilbåt..... mange inbitne seilere kan ikke ens tenke seg en fast vindrute foran cockpit...det skall vare sprayhood däremot en "motorseilergubbe".......han vill ha en motorseiler...får han då en motorseiler som seiler bra, så tror jeg att han er en större potentiell kund for en sådan båt ! litt vad jeg tror Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jandrea Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Du e inte så dum du inte................ Den største interressen er faktisk fra konverterende motorbåteiere i "Princess 40 klassen" som ønsker seg over i seilbåt. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Frivakten Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 (redigert) Den største interressen er faktisk fra konverterende motorbåteiere i "Princess 40 klassen" som ønsker seg over i seilbåt. Nå må du ikke bli for ivrig. De ønsker seg nok IKKE seilbåt, men motorseiler er noe heeeelt annet Redigert 18.Mars.2009 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Mouche Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 I følge salgssjefen i Lunde Båt, Haldor Holm så er det slik det er; -Det vi ser er at mange som har hatt motorbåt finner ut at man får mer båt med en seilbåt. Dessuten er det vanskelig å få kjøpt hytte ved stranden for en million kroner for tiden, og da kan en seilbåt være et godt elternativ. Så da så! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Framtia Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Ja, jeg tror analysen som Holm gjør der treffer godt. Dette var også et viktig element når jeg byttet fra motorbåt for noen år siden (forøvrig en genistrek). Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
roaldbj Svart 18.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Da er det noen bilder fra American Tug 34' Her sett fra siden. Akterparti. God stueplass fra akterrom/akterdekk. Praktisk oppbevaring på akterdekk. Toppdekket - trolig lite egnet til opphold i litt rusakete vær. Denne stigen var vanskelig å gå i - sammenligningen er vår egen Dette partiet er vanskelig å forsere i rullesjø- Jeg liker fotbrytere for senking og heving av bauganker. Salong Salong Fra salong og forover Sengeplass for to Toilett og bad for to Gedigne skap for to Jeg likte ikke skapløsningene med skaplås - dette var litt for enkelt. Personlig er jeg ikke bekvem med så brede felter mellom vinduene - men jeg er nok litt for godt vant i vår båt. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 All honnør til deg for flotte "fotoreportasjer" roaldbj! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Takk for det. Dilemmaet mitt er at jeg tok omlag 1000 bilder sist weekend, og jeg skal innom førstkommende lørdag og søndag - og da blir det vel nye 1000 bilder. Ikke lett å vurdere hva som skal legges ut på BP - det kan jo hende at Ingar snart gir meg signal om å redusere diskplassen på serveren. Jeg ser det er endel kritiske kommentarer til messa i år. Jeg er i hovedsak meget positiv - det er den beste messa jeg har vært på i forhold til motorbåtinteresserte. Det har vel aldri vært så mange nye båter som i år. Mange "useriøse" stand er borte - og de seriøse er igjen, og de gir i år førsteklasses informasjon - de ønsker sikkert å beholde og kapre kunder. Jeg har snakket med flere utstillere og både spurt om de kjenner til BP og om de har mulighet for å kommentere tema på BP som gjelder egne produkter. Så langt har ingen vært avvisende. Jeg tror at BP begynner/viderefører sin posisjon som et fritt og uavhengig nettsted som taler båtfolkets iunteresse. All honør til Ingar. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 (redigert) Mange "useriøse" stand er borte - og de seriøse er igjen, og de gir i år førsteklasses informasjon - de ønsker sikkert å beholde og kapre kunder. Dette inntrykket stemmer godt med mine inntrykk fra messen her i Bergen for en måneds tid siden. Gode representanter på de fleste stands, og viktigst av alt (for meg i alle fall), de var ikke påtrengende. Jeg ønsker helst å gå i fred og så kontakte selger etter at jeg har skapt meg inntrykk og derigjennom spørsmål. Jeg besøker gjerne interessante båter flere ganger før jeg tar kontakt. All honør til Ingar. 100% enig! Mvh, Kjell Redigert 18.Mars.2009 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
roaldbj Svart 18.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Denne modellen står like ved den sør-vestlige inngangen til messa. Jeg antar at mange av medlemmene på BP vet hvilket fyr dette er. Det hadde vært interessant å høre endel historier om dette fyret. I en periode var det vel også skole på stedet? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Jeg synes det er litt lite positiv oppmerksomhet til de som virkelig gjør en daglig innsats på messa. Jeg følger nøye med utvikling av denne båtbyggerprosessen. Fantastisk at VK-elever utfører vedlikehold/reperasjonen av motorer på messa. Jeg har lært mye ved å studere dem i arbeid over en times tid. Dette kan da ikke være uinteressant for medlemmer her på BP? Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Fantastisk bra dekning av messa Roald, takker mye for ord og bilder.......... Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Enig med gammabusa. Både Roald og flere andre gir veldig mye interessant informasjonog fine bilder. Kjempeflott !!!! Skulle så inderlig gjerne vært på messa ,men for andre året på rad nå så har jeg dessverre vært i nordsjøen. glek Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Jeg vil igjen oppmuntre Roaldbj til å fylle på med mer informasjon. Meget bra jobbet! (Med 1000 bilder fra sist helg og nye 1000 neste helg er det nok mye å ta av.) Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.