Jump to content

Sjøen For Alle, Lillestrøm 13. - 22. mars 2009


roaldbj

Recommended Posts

Er det noen som har BP-merker som vi kan bære for eventuelt å kunne identifisere hverandre?

 

Da det ikke er så mange som finner sine bp-merker eller har noen foreslår jeg faktisk i fullt alvor:

 

et refleksbånd (sånn plastsak med en stålfjær) rundt venstre underarm?

 

Slik har vel alle, ikke uvanlig å bruke, anonym for andre etc.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Og jeg kommer (mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag) med blå jakke hvor det står Sagaforumet med store bokstaver på ryggen. Dessuten skulle vel "trynet mitt" være kjent for de fleste, ref. avataren min.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sjøen for alle, og messelokale eier Norges Varemesser har gjordt en gedigen brøler.

 

I tillegg til at beverting har medført TIMER i ventekø på godt besøkte dager, og prisene har vært helt hinsides all fornuft, i tillegg til at det selvsagt har vært FULLSTENDIG umulig å få sitte ned å nyte den lunkne kaffekoppen til 45kr eller den dvaske pølsa til 62kr, har de nå klart kunststykket å prise selve standleia så høyt at mange sentrale aktører ikke lengre gidder stille ut varene sine.

 

Det arrangeres en rekke " alternative" messer hos leverandørene samtidig som Sjøen for alle går av stabelen.

 

Klarer de ikke snu denne trenden, kan de legge ned hele messa.

Å betale flere hundre kroner for å se på båter som ikke engang er der, gidder færre og færre.

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

65 kroner på vanlige ukedager er da ikke så ille? Og blir jeg sulten, går jeg til utgangen, får stempel på hånden, kjører hjem og spiser og drar tilbake uten å måtte betale på nytt. Vi sees på messen til "Vårens vakreste eventyr"!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kaffe blir det i hvert fall, og finnes det noen av fruens kanelsnurrer el. frysen, kan det vel bli en råd med det også1

 

ladac-krus.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg er av det "gamle" slaget. Jeg tar med meg farris, termos og god nistepakke. Da får jeg den maten og drikken jeg ønsker meg.

Jeg trives alltid på disse messene.

Det er alltid mye å fange opp av kunnskap fra utstillerne.

Det sørgelige er at jeg glemmer så mye av informasjonen så veldig fort.

Dersom det er spesielle ønsker om bilder er det bare å gi et vink, så skal jeg se hva jeg får til. Eksempelvis er det mange detaljer knyttet til lyskastere, beredere, varmesystemer, o.a.

Om det ikke skjer første helg, så stiller jeg også opp neste helg og kan ta flere bilder da.

Det blir vel fort et par tusen bilder - det meste går i søpla, men noen tas vare på.

Link to post
Share on other sites

Har tenkt en tur på lørdag f.k når det åpner. Blir en oppladning til båtpussen som starter til uka. :tongue:

På denne tiden av året har abstinensene blitt så kraftige, at inngangsbilletten er billigere enn et besøk hos fastlegen, he he

Sjøblid og ubetinget positiv!

Link to post
Share on other sites

Jeg er av det "gamle" slaget. Jeg tar med meg farris, termos og god nistepakke. Da får jeg den maten og drikken jeg ønsker meg.

 

 

Ikkenoe galt med matpakke.

Burde bare være totalt unødvendig. Dessuten er ferdig servering for voksne og barn, et godt salgsargument for å få med kone og barn.

Dvaske ventepølser, ventet på i en halvtime til trippel MIX eller Shell pris, burde ikke være nødvendig.

 

Har vært på messe en rekke ganger som utstiller også. Både på Lillestrøm og andre steder.

Det burde være et signal når utstillerne forlater messeområdet i samlet flokk, for å få seg en normal lunch.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Det burde være et signal når utstillerne forlater messeområdet i samlet flokk, for å få seg en normal lunch.

Utstillerne har hatt brukbar restaurant på annen etasje. Har aldrig opplevt stor kø der og maten er flere klasser over de disse stakkers dødlige som lenger etter båt bør leve ved.

Link to post
Share on other sites

Klart at det er viktig med mat og drikke.

For meg er det imidlertid enda viktigere å komme i tale med endel produsenter/leverandører på messa som har god kunnskap om endel av de produktene de selger.

Håpet mitt er at noen av dem i framtiden også kan delta litt på BP.

Link to post
Share on other sites

Vi gutta i bua skal innover med minibuss mandag , går rundt i BP jakke jeg da .En av dem få her i landet vil jeg tru, veit om noen til men ikke mange av oss :wink: .Flott jakke med stor logo på ryggen ,det er reklame det vil jeg mene ....

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Neida, bortsett fra at på vanlige ukedager, er folk som meg på jobb, ikke på båtmesse.

 

For meg blir det omvendt til uka, ikke på jobb, men sikkert en tur til messa, en mye bedre kombinasjon etter mitt syn! :wink:

 

Men pølser, brus og annen "moro" blir nok inntatt på en bensinstasjon før, og/eller etter messa, den maten man får der (på messa) er noe jeg ikke engang vil gi til bikkja!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg kunne godt tenkt meg å tatt turen, men ikke aktuelt. Bilder og kritisk vurdering av Moody 41 kunne vært interessant... 45en har jeg sett ved brygga her på Stord. Kan ikke fri meg fra at det var en gedigen skute, elsker ting som er spesielt så sånnsett er ikke M41 noe for meg, men jeg tror Moody kan treffe dersom kombinasjonen er slik det hevdes, Orust-kvalitet til bedre pris...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

...men jeg tror Moody kan treffe dersom kombinasjonen er slik det hevdes, Orust-kvalitet til bedre pris...

Flere produsenter har prøvt billig pris på kvalitets håndverk, eks. en agentur i Norge med båter fra Frankrike brukte den reklamen i flere år. Dem båter jeg har sett hittil med Orust-kvalitet til lavere pris er ikke sammenlignsbare... :lipseal:

Link to post
Share on other sites

Vi skal en tur til onsdag, XYL og jeg. Vi får passe oss for "mat"buene, men se etter utstyr. Båt har vi jo.

Hadde det vært sluser mellom Sarp og Mørkfoss, hadde vi kunne komme med båt. Men det får bli på gummihjul i stedet.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...