Jump to content

Sjøen For Alle, Lillestrøm 13. - 22. mars 2009


roaldbj

Recommended Posts

vi fikk opplyst at det skal være tepper på dørkene

 

Synd at de ikke kan bevege landgangen sidelengs - da hadde det kompensert for den for smale badeplatformen - samt at den kunne brukes til å løfte feks en jet rib opp på badeplatformen (garasjen tar bare små joller). Fin løsning med "garasje" for landgangen.

 

Jeg gleder meg til å se bilder av de tekniske installasjonene. Dette er vel første båten de har laget - så det endres nok litt.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post

Var en tur innom messen jeg også idag. Så mest på duppeditter og pratet med folk på standene. Artig å treffe de samme folkene igjen år etter år. Knyttet også noen nye kontakter, bl.a. hos Wallas. Har et Wallas Safeflame D95 for innbygging som jeg har tenkt å bygge om til frittstående. Tok jeg kontakt etter messen, var det mulig han hadde noen nedstøvete deler på lur.

 

Pratet også med baatplassenmedlemmet Jo_Eirik på Maritim Radio sin stand som fortalte at det i år ble arrangert VHF-kurs med 100 påmeldte i løpet av messen, ikke dårlig.

 

Den eneste båtstanden jeg var på var Sagaboats sin. Måtte jo se om Idar (disponenten) var der. Og det var han og vi fikk en hyggelig prat. Det er forresten sønnen som står for driften nå. Dessverre hadde de ikke den splitter nye Saga 385 utstilt, så jeg får ta meg en tur til SJØBERG BÅT AS der den ligger og ta den i øyesyn. Den vil bli her ut mars og kanskje til over påske også. Det vil si, pga. isforholdene har de den liggende ved Aker brygge og ikke på Nesbru. De har allerede solgt 3 båter, og regner med å produsere en pr. måned fremover. Så de var godt fornøyd. Har øket bemanningen, men ennå ikke helt fullt.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Ja da har vi vært innom også , blei litt stress Las.H så borte var jeg .Men fikk da lurt ut en pris av en som endelig hadde tid til slutt hos Maritim , men hun i kassa tok en mindre pris så jeg nekta ikke jeg da .Så fikk handla noe , men er du prisbevist så handler du lite på messa .Det var stort sett priser langt over normalen , av ting jeg skulle ha . Syntes vel ikke messa imponerte noe spesielt , stressa folk som føyk fram å tilbake .Men helt greit , da har vi vært der å sett .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post

Kjøpte en slik DAB-radio fra Redningsselskapet på messa på søndag. Den virket søndag kveld, men i går morges var den kaputt (låst software). Når jeg ringer det telefonnummeret som fremkommer av manualen får jeg beskjed om jeg må ringe Redningsselskapet. Når jeg så gjør, kommer jeg til det firmaet som selger for Redningsselskapet og får et nytt telefonnummer. Når jeg ringer dette får jeg beskjed om at jeg skal bli ringt tilbake, noe som ikke skjer. Kan Redningsselskapet fortsatt ha noe ugjørt hva angår intern organisering???????

Link to post
Godt mulig at ingen kan klare å lage tilnærmet like båter til lavere pris, men jeg ville ikke sett helt bort fra muligheten... Noen som har studert 41en? Interessant å høre/se bilder...

 

Har vært inne i den noen ganger. Er ganske imponert. Kommentarene fra de som var inne i båten sammen med meg var: "Lekkert" "Fineste båten på messa" "Endelig noe som jeg kan trives i" etc. Her er en som også liker båten:Moody 41 C faller i smak

 

Når det gjelder Moody 45 stiller den i samme klasse, ikke akkurat pen. Men her klarer jeg ikke å se den praktiske bruken heller. Har samme synspunkter som med Fjord 40.

Noen vil si innovative, men :nonod: .

 

tycker den ser ut som en "motorseiler".....med tyngdpunkt på seil....vilket veldi få motorseiler har!

kansje hun finner sin kundkrets der.....bare en tanke :smiley:

 

Det viktigste er jo hvordan den seiler, og den seiler bra. Dette er en seilbåt, ikke motorseiler. Inredningen er litt lik motorbåt.

Så lenge seilegenskapene og boforholdene er så bra som de er, er eksteriøret underordnet.

 

Jon

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
.............er eksteriøret underordnet.

 

Jon

Nix :smiley: ikke för en inbiten seiler....han må ha noe som likner en seilbåt.....

mange inbitne seilere kan ikke ens tenke seg en fast vindrute foran cockpit...det skall vare sprayhood :smash:

 

däremot en "motorseilergubbe".......han vill ha en motorseiler...får han då en motorseiler som seiler bra,

så tror jeg att han er en större potentiell kund for en sådan båt !

 

litt vad jeg tror :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Den største interressen er faktisk fra konverterende motorbåteiere i "Princess 40 klassen" som ønsker seg over i seilbåt.

 

Nå må du ikke bli for ivrig. De ønsker seg nok IKKE seilbåt, men motorseiler er noe heeeelt annet :yesnod:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post

I følge salgssjefen i Lunde Båt, Haldor Holm så er det slik det er;

 

-Det vi ser er at mange som har hatt motorbåt finner ut at man får mer båt med en seilbåt. Dessuten er det vanskelig å få kjøpt hytte ved stranden for en million kroner for tiden, og da kan en seilbåt være et godt elternativ.

 

Så da så!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post

2009messe139.jpg

Da er det noen bilder fra American Tug 34'

2009messe121.jpg

Her sett fra siden.

2009messe122.jpg

Akterparti.

2009messe123.jpg

God stueplass fra akterrom/akterdekk.

2009messe124.jpg

Praktisk oppbevaring på akterdekk.

2009messe125.jpg

Toppdekket - trolig lite egnet til opphold i litt rusakete vær.

2009messe126.jpg

Denne stigen var vanskelig å gå i - sammenligningen er vår egen

2009messe127.jpg

Dette partiet er vanskelig å forsere i rullesjø-

2009messe128.jpg

Jeg liker fotbrytere for senking og heving av bauganker.

2009messe129.jpg

Salong

2009messe130.jpg

Salong

2009messe131.jpg

Fra salong og forover

2009messe132.jpg

Sengeplass for to

2009messe133.jpg

Toilett og bad for to

2009messe134.jpg

Gedigne skap for to

2009messe135.jpg

Jeg likte ikke skapløsningene med skaplås - dette var litt for enkelt.

2009messe136.jpg

2009messe137.jpg

2009messe138.jpg

Personlig er jeg ikke bekvem med så brede felter mellom vinduene - men jeg er nok litt for godt vant i vår båt.

Link to post

Takk for det.

Dilemmaet mitt er at jeg tok omlag 1000 bilder sist weekend, og jeg skal innom førstkommende lørdag og søndag - og da blir det vel nye 1000 bilder. Ikke lett å vurdere hva som skal legges ut på BP - det kan jo hende at Ingar snart gir meg signal om å redusere diskplassen på serveren.

Jeg ser det er endel kritiske kommentarer til messa i år.

Jeg er i hovedsak meget positiv - det er den beste messa jeg har vært på i forhold til motorbåtinteresserte.

Det har vel aldri vært så mange nye båter som i år.

Mange "useriøse" stand er borte - og de seriøse er igjen, og de gir i år førsteklasses informasjon - de ønsker sikkert å beholde og kapre kunder.

Jeg har snakket med flere utstillere og både spurt om de kjenner til BP og om de har mulighet for å kommentere tema på BP som gjelder egne produkter. Så langt har ingen vært avvisende.

Jeg tror at BP begynner/viderefører sin posisjon som et fritt og uavhengig nettsted som taler båtfolkets iunteresse.

All honør til Ingar.

Link to post
Mange "useriøse" stand er borte - og de seriøse er igjen, og de gir i år førsteklasses informasjon - de ønsker sikkert å beholde og kapre kunder.

 

Dette inntrykket stemmer godt med mine inntrykk fra messen her i Bergen for en måneds tid siden. Gode representanter på de fleste stands, og viktigst av alt (for meg i alle fall), de var ikke påtrengende. Jeg ønsker helst å gå i fred og så kontakte selger etter at jeg har skapt meg inntrykk og derigjennom spørsmål. Jeg besøker gjerne interessante båter flere ganger før jeg tar kontakt.

 

 

All honør til Ingar.

 

100% enig!

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post

2009messe141.jpg

 

Jeg synes det er litt lite positiv oppmerksomhet til de som virkelig gjør en daglig innsats på messa. Jeg følger nøye med utvikling av denne båtbyggerprosessen.

 

 

 

2009messe142.jpg

 

Fantastisk at VK-elever utfører vedlikehold/reperasjonen av motorer på messa. Jeg har lært mye ved å studere dem i arbeid over en times tid.

Dette kan da ikke være uinteressant for medlemmer her på BP?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...