Otto R Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Flotte bilder,reportasjer Roaldbj. Bilder sier mer enn ord og for meg som ikke fikk med Lillestrøm messa i år er det trivelig å PC kikke på messa. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Fine bilder , er det noen som har mer bilder av moody 41 så er det bare å fylle på , spesielt interessert i å se bilder over dekk. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Skal se hva jeg får tatt på lørdag. Andre interesser? Sikkert flere som bidrar med fotografering på messa. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Her er en nyhet på årets messe - fleksibel/dynamisk flytebrygge hvor båter kan kjøre opp på/ ned fra brygga for egen motor. Elegant for de som har strandområde med vanskelige bryggeforhold. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Bra utvalg med horn. Utvalg av tankmålere. Ser noen "feil" på denne akselmonteringen? Mase aggregat. Mastervolt aggregat. Fin løftearm fra Ilas marine - jeg kjenner ikke løftekraften. Bra dynamoopplegg på Yanmarmotor - 6LY3-ETP, 466 ahk. Motor fra Volkswagen marine. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Ser noen "feil" på denne akselmonteringen? Slangeklemmene burde stått annenhver vei....... Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
horg Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Stevnlagret er montert 90* feil ? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Jeg har ikke fasiten, men jeg deler oppfatningen til ÅtteGlass. Jeg lurer på hva Sleipner Motor har tenkt på når de har montert denne demoen? Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Er det noen som kikket på standen til Polar da? Elektrisk fremdrift og miljøvennlig kebony som erstatter teak-dørk. Slår det an? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Jeg har observert standen til Polar - er det noe spesielt du tenker på foruten den spesielle "teaken"? Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 ja, tenkte jo på både den teaken - om den faller i smak blant båtfolk, og på at de har el.motor. Hørte på repotasje på lokal-tv at de kunne kjøre ca.6 timer på en ladning + at de har et aggregat for ladning. Dette hørtes veldig miljøvennelig og bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Roaldbj Du har ikke noen bilder av quick vinsjene, er spesielt interessert i bilder av hector vinsjen?? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Dette er en fin måte å vise sentrale deler av en påhenger. Flott innsmurt båt. Sitér dette innlegget Link to post
Ship of fools Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Messens fineste båt, Moody 41 Det eneste jeg er litt usikker på er om dørken i kjelleren passer helt inn. Så nesten ut som ubehandlet finer, men tror det var noe laminat greier med synlige skruer i hjørnene... Men hvordan seiler skjønnheten??? Noen som vet noe om det? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Bør slangeklemmer monteres hver sin vei når en bruker to stk? Hvorfor? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Hilmar 2 Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Var på båtmessa sammen med en kompis i dag. Hadde på meg Oransj refleksbukse med Luftforsvarets Jakke til.. Noen som så meg???? Men uansett så synes jeg at det dette var den dårligste sjøen for alle jeg har vært på. Lite messehaller. 2 mindre enn tidligere og lite båter/ utstyr. Eneste båten vi var om bord i var Uni Oslofjord får å slå av en prat Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Er det forresten mye gode tilbud på motorbåter? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Bør slangeklemmer monteres hver sin vei når en bruker to stk? Hvorfor? her arkmarin http://www.sxk.se/kretsar/vas/vastpricken/VP_nr106.pdf sid 9 säkerhetstips...slangen deformeres litt av slangklemmen genom att montere dom som bilden så får man ikke deformationen på samme side Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Ah ha, lurte litt på dette. Men nå er det vel litt forskjell på hvordan "innsiden" av en slangeklemmer er da. Og noen steder er det så trangt å komme til å skru fast klemmen at en omtrent ikke har noe valg for hvordan montere disse. Dette må vel være et marginalt problem. Tror ikke jeg tar meg bryet med å sjekke alle klemmer for hvordan de er montert. Men jeg tar en sjelden gang en kontroll over tilstanden på slangeklemmene. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
chagall Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Bør slangeklemmer monteres hver sin vei når en bruker to stk? Hvorfor? Slangeklemmens stiveste punkt er der hvor skruehuset sitter. Jo lengre skruehus , jo dårligere tetning under skruehuset.. Derfor er det en fordel å montere slangeklemmene hver sin vei. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Kommer meg ikke på båtutsillingen i år:-( Men er det noen forhandlere som har "supertilbud" på redningsflåte? Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Messens fineste båt, Moody 41 Det eneste jeg er litt usikker på er om dørken i kjelleren passer helt inn. Så nesten ut som ubehandlet finer, men tror det var noe laminat greier med synlige skruer i hjørnene... Men hvordan seiler skjønnheten??? Noen som vet noe om det? Dørken i Moody 41C er et laminat ja. Når messen er over vil den ligge på utstillingsbrygga til Nelson Marine i Vollen i Asker. Slemmestadveien 416. Hvis den ikke blir solgt på messen, og med den responsen båten har hatt er det en reel fare for det. Da må man vente til det kommer en ny opp fra verftet og det vil ta ca 3 måneder. Jon Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Enzo Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Med så god respons som den båten har fått så kvier de vel for å levere den fra seg rett etter messa om den er solgt men hvem vet hva forhandlerne gjør nå som markedet er litt slappere. Har den genoarulla under dekk ? Kan man få den levert uten selvslåerskinne ? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Det bloe ikke mer enn omlag 400 bilder i dag. Jeg starter med å konsentrere meg om denne båten - jeg må understreke at jeg ikke har noen som helst kunnskap om seilbåter. Antar at dere vet at gassflaska settes inn her. Er detter septikktanken? Jeg kan ikke noe om seilbåter, men forestilte meg at det burde være "slingre" bord på nederst6e hylle? Tilsvarende her? Kjøleboks med el.aggregat. Dreibar vannkran Bevegbar krakk ved kartbordet? Diodelys i salongen. Ingen tvil om at dette hadde vært mitt førstevalg av seilbåt dersom jeg skulle begynt å seile som 25-åring. Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Med så god respons som den båten har fått så kvier de vel for å levere den fra seg rett etter messa om den er solgt men hvem vet hva forhandlerne gjør nå som markedet er litt slappere.Har den genoarulla under dekk ? Kan man få den levert uten selvslåerskinne ? Rullen er under dekk. Selvslåerskinna er felt ned i dekket så den må nok være der men du kan få genoaskinner med kulelagersleider for 1240 eur. i tillegg. Noe mer? Jon Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.