Union Svart 17.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Uff da, jeg var visst ikke helt forberdt på hva jeg satte i gang. MEN det var i grunn ikke fyll jeg var mest optatt av , det var folkeskikk. Om jeg personlig er så teit at jeg legger meg inn i Smøgen, Strømstad eller en av de andre populære gjestehavnene en fredag/lørdag i fellesferien så skjønner jeg at jeg får skylde meg selv. I mange av disse havnene er det fyll og bråk og det får jeg akseptere om jeg forviller meg dit av egen fri vilje. Men ikke på en brygge i en uthavn, da bør folk vise hennsyn og folkeskikk. der som andre steder, men det ser ut som om mange legger dette fra seg hjemme når de drar på båttur. Og så å gjøre dette til en motorbåt/seilbåtdiskusjon, det var absolutt ikke meningen. Selv legger jeg meg gjerne sammen med folk med båt, enten det er med, eller uten mast og har aldri hatt trøbbel med det. Noen av dere husker kanskje hvordan det var før, når man kom inn i en vik og det lå en båt der fra før, så gikk man videre til en annen vik( snakker ikke om de stor populære naturhavnene, men om en liten vik allene) Nå er det nærmest slik at man ser en båt, ja der er det sikkert fint å ligge, ut med fendere og legg deg intill den som kom først!!! I alle fall trekker jeg meg rolig tilbake og "beklager" litt at jeg slapp løs dette hvepsebolet. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Og hva er grunnen til at fritidsbåter nå må ligge trøkkt opptil hverander på hele øst-og sørlandet?? De som har vært nordafor Sinsenkrysset og sør for Ferder kan sikkert svare på det. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Vi nordenfor Sinsenkrysset har vel heller litt problemer med å skjønne dette med trengsel Her i Sunnhordlandsbassenget må vi faktisk leite etter andre båter om vi vil være litt sosiale. Men som trådstarter mener, jeg er også for god folkeskikk i havn. Vi er blant dem som gjerne finner en annen havn, om det ser ut til å bli sjøslag på land. Og spesielt om vi har unger med. Men ankerdrammen kan jo nytes i dannede former, hele kvelden også. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Mouche Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Når jeg skumleser denne tråden så må jeg bare innrømme at livet som grinete hytteier med båt er aldeles fortreffelig sammenlignet med hva mange av dere synes å være plaget av/med, for her var det ikke mye; "Vi båtfolk må stå sammen"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Superkul Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 der kom det et fornuftig svar - hva med kameratskapet og stå sammen - altfor mye kritikk og krangling trekk pusten dypt og tenk sol og sommer - den er rett rundt hjørnet Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Utkikken Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 ..... drittfulle folk i Risør som på død og liv skulle pisse i båten vår og mente at jeg var prippen....Lars H. ..... Men dritings folk som lager krøll i gjestehavner, - nei, fy fabian (pent uttrykk). Og vennlig hold Jesus eller Alla eller diverse treguder i Afrika utenfor dette!Jeg måtte rømme ombord i båten og pøblen ga seg ikke før de hørte at jeg fikk kontakt med Farsund radio og politiet på VHF'n før de stakk. Lars H. ..... Jeg finner meg ikke i å bli pisset på!Lars H. ..... Jeg har forståelse for at folk kan bli fulle en kveld i en havn, men derfra til å lage kvalm og f.eks. pisse inn i andres båter, har jeg null forståelse for!Lars H. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 hva var poenget??? er enig i meste lars h skriver - men det var vel godt ment Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
hifo Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Det heter vel tisse? :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Servicemannen Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Vi pisser på gammel norsk Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Enzo Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 (redigert) Det er altså denne folkeansamlingen på brygga med stol og bord som er feil njaa njeeee har vel egentlig aldri opplevd det faktisk , har sett noen sitte pent og grille litt på brygga i kostersundet men det er jo et fritt land og det skjenerer vel ingen. Skulle det bli veldig skjenerende så er det vel bare å si pent ifra og folk flest er vel såpass oppegående at de forstår at de har gått litt langt når man kommer og spør om de kan dempe seg eller nevner at de sitter i veien. Redigert 17.Februar.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
The Gannet Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Dette bildet kunne du jo godt sladdet ansiktene på. I følge politivedtektene i kommunen er det straffbart å drikke alkohol på offentlig sted. Forelegg på noen tusenlapper pr. person. Lenge leve Norge! Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Jeg ser ikke stor forskjell på uteservering på mange restauranter der folk sitter næsten ute på gata og disse "stakkars" barnefamilier har vansker med å komme forby. Hvis man kan ikke ta par pils på brygge skulle de blitt totalt forbudd med drinking i dette landet uten man har hvertfall 50cm tykk betong omkring seg med tykk takstein på toppen. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Superkul Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 jeg så ikke en kjeft som drakk der så det går nok bra Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Enzo Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Dette bildet kunne du jo godt sladdet ansiktene på. Det lå ute her på forumet fra før av så jeg tråkker vel ikke på noen tær når jeg legger det ut på nytt. Alkohol er egentlig debatterbart til millioner , om det hadde blitt funnet opp i dag så hadde det vel blitt like ulovlig som marihuana eller ? på den annen side så kan man jo begynne å lure på om det ble funnet opp i dag og myndighetene skulle velge ett (1) rusmiddel , hadde de da valgt å lovliggjøre alkohol eller hadde de valgt noe annet ? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Appropos sladding. Linker her til noen svært heftige bilder fraHortentreffet -06 hvor vi i komiteen etter nøyere overveining måtte se oss nødt til å sladde noen av deltagerne. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komlo Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Enig med at folk skal visa folkeskikk på brygga, alkohol eller ikkje. Men det er like gale med dei som er fanatiske andre vegen. Eg vart lurt med på bading etter nokre øl på brygga ein gong. Då eg vart sleten av svømminga holdt eg meg fast i ripa på ein seglbåt ei lita stund før eg skulle svømma videre til brygga for å gå på land. Då kom det lynraskt ei berte ut av seglbåten og skreik til meg. Eg beklaga meg på gebrokken engelsk og sa eg nett måtte kvila meg litt fordi eg ikkje var nokon supersvømmar, så skulle forsvinna. Dette hadde ho liten forståelse for og trampa meg på fingrane. Eg flytta hendene fort bortover ripa, ho sprang etter og trampa meg på fingrane. Eg vart litt paff då det etter helga kom i avisa at bråkete badegjester jaga turistar... Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Og noen setter bikkja i bånd på brygga og synes deretter det er greit nok å gå nedunder for en hvil. Jeg har opplevd at dyret på brygga har tatt oppgaven å passe reviret svært alvorlig og nektet å slippe andre hunder forbi. Da eieren omsider viste seg, fikk de som følte seg truet en beroligende beskjed om at de ikke måtte bry seg om hunden, han var bare snill... (men så absolutt ikke slik ut) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Det er altså denne folkeansamlingen på brygga med stol og bord som er feil Jøss, jeg var med på bildet jeg også (nede til høyre). Men siden jeg sitter direkte på brygga og ikke har medbragt campingutstyr håper jeg at det fremgår at jeg har ingen forbindelser til de tvilsomme elementene.... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
m/s draugen Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Ang.bikkjer.I sommer på en kjent brygge/pøbb her oppe var det en mann som hadde med seg hunden,hvis slikt kan kalles hund.Liten,tynn og uten pels.Den var helt ufarlig der den vimset rundt på brygga,men den pisset på alt som stakk opp fra brygga.j**la utidig.Selv satt eierne og så på.Fysj og fysj. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Riktig Enzo - bildet lå ute her på forumet fra før. Vi hadde det hyggelig på Hortentreffet 2008 som for anlednngen var flyttet til Åsgårdstrand. Jeg mener at vi i forkant hadde diskutert om det var greit å legge ut bilder av medlemmer av BP med eventuelle ledsagere - og det ble vel en "go" for det. Så vidt jeg erindrer var det forbilledlig oppførsel fra samtlige deltagere. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 ...og vi hadde leid stedet og fått tildelt den del av havna som var tiltenkt Hortentreffet.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ollebollenor Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Snikprivatisering Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
milo Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Men nok om det, det som til stadig sitter dypt i mitt minne vedrørende flotte havner & lite fyll, er de Sveitsiske havnene. Der har det alltid vært orden, billig drikke og nok saltvann. forøvrig. Brakstad Pøbb. har gjestehavn. sei itj nå meir en dæm sei der: "Når godtfolk sjenker kan godtfolk drikke" Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Under baatplass konvoien i fjor, var det meinigå at me skulle ligge over i Helgøysund. Da vi gikk inn mot flytebryggen stod ein kar og spydde på enden mens det var full fres i bakgrunnen. Med to små gutter i lugaren, så gikk vi forbi. Eg synes det er synd at dei som bryter lover og alminnelig folkeskikk skal få lov og bestemme hvorfolk skal fortøye og ikke. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Seilaren Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Helgøysund Marina er uten tvil den værste og mest rølpete plassen i Ryfylket. Det er mange som kan fortelle lite hyggelige historier derfra. Jeg prøver å holde meg bort derfra. Det er tragisk at denne havnen er blitt kåret til landets beste. Men det sier jo desverre mer om båtfolket, eller folk i båt..??? (Havnen i seg selv er veldig pen og ryddig...) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.