jupan Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 (edited) Medseilere! Da er forhåpentligvis sagaens første kapittel avsluttet. Jeg har kjøpt båt! Hvertfall gjort avtale og gitt handpenger. Valget falt tilslutt på denne X-95'en her. Jeg så annonsen under morgenkaffen, gjorde avtale om besiktigelse, dro opp sammen med min far, og da jeg kom hjem var saken avgjort. Selgeren reiser vekk på jobb i morgen og er mest sannsynlig tilbake til helgen. Da skal jeg hente båten. Jeg fikk umiddelbart en god følelse da jeg så båten, og da jeg gikk oppi den. Verre ble det heller ikke da jeg gikk inn i den og kikket. Til sammenlikning var jeg og så på en 32-foter med splitter ny Yanmar 30hk her i Haugesund i går. Båten virket grei, og med ny motor måtte jo dette være bra. Mugglukta slo i mot meg da vi gikk ombord og det var seil og puter og rot, verktøy og alt mulig drit overalt. Jeg gikk derfra med sjøsyke og hengenebb. X-båten var stikk motsatt. Ryddig, ren og fri for lukt. Utenpå er den hel og grei, og riggen ser bra ut. Motoren, som er orginal, putret og gikk helt fint på tomgang og responderte bra ved gasspådrag. Ingen garanti, men kanskje bra nok. Seilgarderoben er STOR, med både orginale dacron og ganske nye kevlar. Ca. 2-3 sett. Vel vel, slik ble det altså. Håper jeg blir fornøyd. Tusen takk til alle som bidro i prosessen, som var lang og tung. Denne tråden er jo bevis på det ;) JRO Edited March 1, 2009 by JRO (see edit history) Quote Link to post
S/Y Emma Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer med båt! Håper du blir fornøyd! Quote Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hobby 430 Sport Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulere så mye med båten, håper at de blir en fin sommer i år sånn at du får brukt den mye Men linken til Finn.no virket ikkje!! Quote O Erland med båtførerbevis Link to post
knutza Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulere, denne får du nok mange fine turer med. Quote Link to post
Bergen Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer med flott skute! Du kommer vel på visningsferd til Bergen om ikke så lenge!!! Quote Link to post
jupan Posted March 1, 2009 Author Share Posted March 1, 2009 (edited) Oh yes! :D PS! Nå virker linken til finn.no. Edited March 1, 2009 by JRO (see edit history) Quote Link to post
jupan Posted March 1, 2009 Author Share Posted March 1, 2009 Mange takk, det føles godt og ganske skummelt. Quote Link to post
Sir Limmerick Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer,båten ser jo strøken ut. Quote Link to post
HaHa Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Så bra! Du har gjort et godt kjøp! Quote Link to post
Sun Flyer Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Hipp hurra! Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
TrondT Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer med ny båt. TrondT Quote Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
GeirT Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Tenkte delfin når jeg så det skroget. Skikkelig fin og smekker. Grattla ! Geir Quote Geir Link to post
lasmarquezas Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer! Det har vært både morsomt og lærerikt å følge din ferd mot ny båt. Quote Link to post
Enzo Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer med ny båt og så en X og greier , veldig spennende. Quote Link to post
JGH Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer, såg ut som finfin båt. Litt langt fra Iw o.l, men bedre spør du meg Quote BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Seilaren Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer Denne kommer du til å få mange flotte opplevelser i Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Kosmix Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer så mye med ny båt! Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
jupan Posted March 1, 2009 Author Share Posted March 1, 2009 Steike været det er jo stas! Har visst ikke helt skjønt det sjøl enda :D Quote Link to post
Fanafjord Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Gratulerer med ny båt - Har jo følgt tråden din litt, helt fra Fenix til idag... Quote I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sun Flyer Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Jøss Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
bjoris Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Må slutte meg til gratulantene, ligger i nærmeste båthavn fra der jeg bor denne. Faktisk nermere enn der jeg ligger selv... Jeg tror du gjorde lurt i å kjøpe en båt som seiler sprekt... Quote Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts