Jump to content

Jeg har kjøpt meg X-95 seilbåt! Endelig!


jupan

Recommended Posts

Medseilere!

 

Da er forhåpentligvis sagaens første kapittel avsluttet. Jeg har kjøpt båt! Hvertfall gjort avtale og gitt handpenger. Valget falt tilslutt på denne X-95'en her.

 

Jeg så annonsen under morgenkaffen, gjorde avtale om besiktigelse, dro opp sammen med min far, og da jeg kom hjem var saken avgjort.

 

Selgeren reiser vekk på jobb i morgen og er mest sannsynlig tilbake til helgen. Da skal jeg hente båten.

 

Jeg fikk umiddelbart en god følelse da jeg så båten, og da jeg gikk oppi den. Verre ble det heller ikke da jeg gikk inn i den og kikket. Til sammenlikning var jeg og så på en 32-foter med splitter ny Yanmar 30hk her i Haugesund i går. Båten virket grei, og med ny motor måtte jo dette være bra. Mugglukta slo i mot meg da vi gikk ombord og det var seil og puter og rot, verktøy og alt mulig drit overalt. Jeg gikk derfra med sjøsyke og hengenebb.

X-båten var stikk motsatt. Ryddig, ren og fri for lukt. Utenpå er den hel og grei, og riggen ser bra ut. Motoren, som er orginal, putret og gikk helt fint på tomgang og responderte bra ved gasspådrag. Ingen garanti, men kanskje bra nok. Seilgarderoben er STOR, med både orginale dacron og ganske nye kevlar. Ca. 2-3 sett.

 

Vel vel, slik ble det altså. Håper jeg blir fornøyd. Tusen takk til alle som bidro i prosessen, som var lang og tung. Denne tråden er jo bevis på det ;)

 

JRO

Redigert av JRO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt - Har jo følgt tråden din litt, helt fra Fenix til idag...

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...