Jump to content

Jeg har kjøpt meg X-95 seilbåt! Endelig!


jupan

Recommended Posts

Må slutte meg til gratulantene, ligger i nærmeste båthavn fra der jeg bor denne. Faktisk nermere enn der jeg ligger selv... Jeg tror du gjorde lurt i å kjøpe en båt som seiler sprekt...

 

Får håpe det ja :)

 

Du må gjerne komme ned og ta en titt neste helg når jeg henter den hvis du vil.

Link to post
Share on other sites

Endelig, gratulerer deg som seilbåteier :smiley:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

Får håpe det ja :)

 

Du må gjerne komme ned og ta en titt neste helg når jeg henter den hvis du vil.

 

Kommende helg eller neste? Kommende helger er vi på fjellet, men om det er neste så hadde jo det vært artig...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Grattis JRO....nu har du fått tag i en bra båt !

 

http://www.x-95.de/

 

en hel del info....

 

eller som en skriver i Sailguide

 

"Båten är lätt att hantera. Men det stora pluset med X-95 är kvalitén! Detta är en stark, välbyggd båt med bra lösningar på allt. Det märks på beg.marknaden - finns någon till salu sälj de omgående och folk bjuder över varandra för att bli ägare till dem. "

 

:flag_da:

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med nybåten. Det hadde jo vært interessant med noen bilder fra innsiden, jeg holder selv på med litt innredningsarbeid i min båt og derfor "stjeler" jeg ideer og løsninger fra andre båttyper. Og når jeg leste hva "Gunga Din" siterte fra ett testblad ""Båten är lätt att hantera. Men det stora pluset med X-95 är kvalitén! Detta är en stark, välbyggd båt med bra lösningar på allt. Det märks på beg.marknaden - finns någon till salu sälj de omgående och folk bjuder över varandra för att bli ägare till dem. "så ble jeg jo interessert. Men uansett, lykke til videre.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så masse! :flag:

Det har vært en lang prosess dette, som jeg har fulgt med på sånn innemellom. Håper at når avgjørelsen nå er tatt, håper jeg du blir fornøyd. Ut fra bildene i annonsen ser dette jo veldig lovende ut, "strøken" er vel det ordet som er mest nærliggende å bruke :smiley:

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelige meldinger! Føles ekstra godt når så mange bygger opp under følelsen av et godt kjøpt. Planen er å ta den opp de siste 20% på innredning og fiffe opp den løpende riggen bittegrann. Må ha et nytt storseilfall etterhvert og skife tuppen på spinakkerbommer og litt sånt.

 

Håper jeg får kontroll på å styre skuta utover våren så jeg kanskje kan delta litt med egen båt i regattasammenheng også. Skagen Race er vel kanskje å sikte litt vel bråhøyt men det er sikkert veldig artig!

 

Skal sette i stand en egen tråd når jeg har hentet båten, og sette inn flere bilder og slikt.

 

Blir moro dette :D

 

JRO

Link to post
Share on other sites

Foreløpig ser været middels grått ut med en del vind fra sørøst på i morgen. Da kan du seile uten å krysse ut hele Bømlafjorden. Derfra får du den midt i trynet. Da kan du enten krysse eller stole på jernfokka. Det blir ikke mye sjø på sletta i den vindretningen. Den kan bli en fin tur. Drar du ned i kveld og overnatter i båten? Da kommer du jo raskere avgårde i morgen...

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Det høres bra ut :) Jeg tror det blir god læring ;) Jeg satser på å hive opp de eldste seilene (spesielt siden den dyre lyden kan komme på besøk) som er i dacron, en kryssfokk (tror jeg) og storseil som kan reves.

 

Jeg henter en kompis og kjører opp i morgen tidlig kl 9. Kunne ikke møte selgeren før 10 i morgen, så jeg er ikke avgårde før 12 tipper jeg. Men det skal vel gå greit å komme i havn før det blir mørkt.

 

Fikk låne flåte hos seilforeningen og bærbar VHF og noen raketter hos far din, så det var bra. :D

 

JRO

Redigert av JRO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Sånn.

 

Etter 5 1/2 time med kåling opp og ned med seil, ukyndig trimming, ror som slipper, rev inn, rev ut, solid bankekryss, stamping, flatt startbatteri midtfjords, stiv kuling midt i fleisen, skrekkblandet fryd, stor skepsis, kraftig sjøsyke etter batterimekking, badstu og en real biff:

 

SÅ ER BÅTEN HJEMME! :D:D:D

 

Ligger godt knyttet fast i land i Haugesund nå.

 

Flotte greier. Båten trenger stell og kjærleik, og en kraftig rundvask. Toyotaen er proppfull av kevlarseil som skal hentes i morgen.

 

Har sjøgang i hele kroppen enda.

 

JRO

Redigert av JRO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...