Jump to content

Jeg har kjøpt meg X-95 seilbåt! Endelig!

jupan

Recommended Posts

Salt er egentlig en helt ok kjemisk forbindelse, men det skjer ikke så mye enda. Og det føles absolutt ikke som strøing i sår at du spør.

Det er en tvist/uenighet, og advokaten har overtatt roret på mine vegne.

:)

Jeg venter i spenning, og håper på det beste.

Hvordan ligger det an med Iwrig 2? Er den klar for vannet?

JRO

Redigert av JRO (see edit history)

Var ute en tur og luftet veteranbilen i dag siden solen skinte en liten stund. Dro ned til båten og så over at ting var på stell (forøyninger og presenning).

Det som irriterer meg mest akkurat nå er det faktum at det renner inn med gode kjøp på finn.no og her sitter jeg med to ankerkjettinger rundt hver ankel... og rundt lommeboken... og en slags båt som ikke virker...

JRO

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er kanskje på tide med en liten oppdatering, også for å klarne blikket litt kanskje.

I den siste tiden (5 mnd?) har det versert en rekke korrespondanse mellom min advokat og selgeren av båten jeg har kjøpt. Det har ikke kommet frem så mange nye opplysninger om sakens fakta, og selgeren er temmelig steil og står på sitt. På et tidspunkt var det muligens snakk om å kjøpe båten tilbake for en redusert sum penger, men dette ble det ikke noe av da jeg uttrykte å kunne gå med på et kompromiss. Da saken "strandet" i går var ståa at jeg fortsatt sitter med båten og har mulighet til å få et prisavslag/forlik på ca 10% av kjøpesummen. Å ta tilbake båten er uaktuelt.

Neste steg er eventuelt å gå til rettssak, evt. å akseptere forliket, bite i gresset, og ha en båt med disse manglene.

Jeg mener å ha gjort alt jeg kan for å løse saken og komme til en enighet. Nå må jeg muligens velge mellom å gi meg, eller å i verste fall vente i 1-2 år på en endelig avgjørelse inkl. evt. anketid osv.

Jeg skal bruke en ukes tid på å tenke meg om og så skal jeg ta en avgjørelse.

JRO

PS! Dere som har seilklare båter: bruk de!

Jeg har fulgt denne tråden, og "kjære seilere..."-tråden i spenning, og jeg innser at dette like gjerne kunne vært meg. Jeg var i kjøpsmodus omtrent samtidig, men gjorde et bedre kjøp. Og brukte mindre penger, fordi jeg måtte "smake" litt på om sjølivet er noe som passer en landkrabbe som meg. Uansett, med såpass gamle båter er det, såvidt jeg kan forstå, omtrent umulig å vite om kjøpet er bra eller dårlig før etter at pengene har skiftet eier.

Jeg skal være veldig forsiktig med å komme med noe som kan oppfattes som et råd, men det er kanskje verdt å tenke på at 2 år antakelig er et sted mellom 2% og 3% av den knappe tiden man er tildelt puls. Og kanskje så mye som 5% av den tiden man er i "seilfør" alder. Dersom man vurderer en slik konflikt til å kunne påvirke livskvaliteten negativt i disse 2 årene, ville jeg selv gjort vurderingen at det rett og slett ikke er verdt det. Penger er bare et tall - livet skjer bare en gang.

Jeg ville kostet på meg en second opinion for å se om skadene faktisk er så alvorlige som først antydet og så tatt det derfra. Koster det 20-30000.- å få reparert den til grei stand , ta de 10% ene og reparer. Det andre problemet er vel (ihvertfall om det hadde vært meg) at jeg hadde bygget opp en følelse for båten som gjorde at jeg ikke ville hatt den om jeg fikk den gratis , plages man lenge nok så hater man tilslutt båten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...