jupan Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Takk for tipset. Han innrømmet å ha grunnstøtt (ca 10 år siden) først etter jeg kjøpte båten og feide det av banen som om det var den minste bagatell i verden... Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Det er ingen mening her og strø salt i sårene, men hva skjer? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Salt er egentlig en helt ok kjemisk forbindelse, men det skjer ikke så mye enda. Og det føles absolutt ikke som strøing i sår at du spør. Det er en tvist/uenighet, og advokaten har overtatt roret på mine vegne. :) Jeg venter i spenning, og håper på det beste. Hvordan ligger det an med Iwrig 2? Er den klar for vannet? JRO Redigert 3.April.2009 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Håper det ordner seg! Vanskelige selgere er noe herk! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
jupan Svart 5.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 (redigert) Var ute en tur og luftet veteranbilen i dag siden solen skinte en liten stund. Dro ned til båten og så over at ting var på stell (forøyninger og presenning). Det som irriterer meg mest akkurat nå er det faktum at det renner inn med gode kjøp på finn.no og her sitter jeg med to ankerkjettinger rundt hver ankel... og rundt lommeboken... og en slags båt som ikke virker... JRO Redigert 5.April.2009 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Du får trøste deg med at båtkjøpsesongen så vidt er i gang. Det ligger litt over 500 seilbåter til salgs på finn nå. Når sommeren kommer blir det langt over 1000, så det er ingen grunn til å gjøre panikkjøp ennå Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
S/Y Emma Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Har det skjedd noe videre i saken, JRO? Tipper det er en del som har fulgt med i trådene her som er litt nysgjerrige på om det har ordnet seg for deg (Om du kan kommentere saken på nåværende tidspunkt da selvsagt...) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
jupan Svart 20.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Hei sveis! Det er intet nytt foreløpig. Selger mener det ikke er grunn til å heve kjøpet og saken håndteres nå av advokaten. Så er det bare å krysse fingre :) JRO Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Hvordan går det med X`n JRO? Blir det seiling i sommer? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Hei Iwrig2! Saken ligger til behandling hos advokaten. Ja det blir masse seiling, men med andre båter. Først nå så er det jo Seilmakeren på onsdag :D Og så er jo tirsdagsregattaene i full sving. Det er bra :) JRO Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Hei JRO ! Vet ikke hvordan ståa er med x-95 dealen, men her har du en pen rimelig X-99 til 250tusen før pruting: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18088577 Sjelden å se de under 300tusen, og X-99 er vel også en endel raskere enn 95`n. (Husker ikke lystallet i farten, og er på vei utpå fjorden) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 X-99 har vel 1,25LYS Hvordan går denne saken JRO ? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 13.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Vet ikke, saken pågår enda. JRO Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 X-95 1983mod til salgs 220 tusen: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17938415 Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Ja, dette er nok raske saker. Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null X-95 til salgs 200 000kr, ca samme pris du betalte. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 (redigert) Er kanskje på tide med en liten oppdatering, også for å klarne blikket litt kanskje. I den siste tiden (5 mnd?) har det versert en rekke korrespondanse mellom min advokat og selgeren av båten jeg har kjøpt. Det har ikke kommet frem så mange nye opplysninger om sakens fakta, og selgeren er temmelig steil og står på sitt. På et tidspunkt var det muligens snakk om å kjøpe båten tilbake for en redusert sum penger, men dette ble det ikke noe av da jeg uttrykte å kunne gå med på et kompromiss. Da saken "strandet" i går var ståa at jeg fortsatt sitter med båten og har mulighet til å få et prisavslag/forlik på ca 10% av kjøpesummen. Å ta tilbake båten er uaktuelt. Neste steg er eventuelt å gå til rettssak, evt. å akseptere forliket, bite i gresset, og ha en båt med disse manglene. Jeg mener å ha gjort alt jeg kan for å løse saken og komme til en enighet. Nå må jeg muligens velge mellom å gi meg, eller å i verste fall vente i 1-2 år på en endelig avgjørelse inkl. evt. anketid osv. Jeg skal bruke en ukes tid på å tenke meg om og så skal jeg ta en avgjørelse. JRO PS! Dere som har seilklare båter: bruk de! Redigert 18.September.2009 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Stå på, ikke f... om du gir deg! Mvh. My Tax Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Hold oss oppdatert, og lykke til! CSL Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
HCO Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Jeg har fulgt denne tråden, og "kjære seilere..."-tråden i spenning, og jeg innser at dette like gjerne kunne vært meg. Jeg var i kjøpsmodus omtrent samtidig, men gjorde et bedre kjøp. Og brukte mindre penger, fordi jeg måtte "smake" litt på om sjølivet er noe som passer en landkrabbe som meg. Uansett, med såpass gamle båter er det, såvidt jeg kan forstå, omtrent umulig å vite om kjøpet er bra eller dårlig før etter at pengene har skiftet eier. Jeg skal være veldig forsiktig med å komme med noe som kan oppfattes som et råd, men det er kanskje verdt å tenke på at 2 år antakelig er et sted mellom 2% og 3% av den knappe tiden man er tildelt puls. Og kanskje så mye som 5% av den tiden man er i "seilfør" alder. Dersom man vurderer en slik konflikt til å kunne påvirke livskvaliteten negativt i disse 2 årene, ville jeg selv gjort vurderingen at det rett og slett ikke er verdt det. Penger er bare et tall - livet skjer bare en gang. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
S/Y Emma Svart 19.September.2009 Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Eg ville gått for rettssak. Men det er meg. Synd draumebåtkjøpet ditt skulle ende slik! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Aquadoren Svart 19.September.2009 Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Eg ville og gått for rettsak, og så ville eg undersøkt så mykje som mulig rundt båtens og eigarens historie, eg trur han har svin på skogen som ikkje er komen fram i lyset enno. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Enzo Svart 19.September.2009 Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Jeg ville kostet på meg en second opinion for å se om skadene faktisk er så alvorlige som først antydet og så tatt det derfra. Koster det 20-30000.- å få reparert den til grei stand , ta de 10% ene og reparer. Det andre problemet er vel (ihvertfall om det hadde vært meg) at jeg hadde bygget opp en følelse for båten som gjorde at jeg ikke ville hatt den om jeg fikk den gratis , plages man lenge nok så hater man tilslutt båten Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 19.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Var ute i båthavnen i dag en tur. Det står hvertfall bra til med båt og utstyr. Uansett utfall, så tar jeg båten på land snart. Noen som vet om en ledig krybbe å låne/leie/kjøpe? JRO Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 19.September.2009 Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Seilbåtstativ dette stativet har min båt stått i en vinter , veldig fint om man justerer det korrekt. Ellers så finnes det sikkert andre eldre stativer å få kjøpt men det er lurt å kjøpe det litt for stort så du har litt å gå på Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.