Jump to content

Dagens bilde


Skipper Worse

Recommended Posts

nei ikke merkelig i det hele tatt. det er jo helt typisk at de som er uforsiktig og uvettige klarer seg uten skader. mens di forsiktige og veldig påpasslige skader seg fortere hvis det skjer noe..

om jeg kan dokumentere? nei. men det er mitt inntrykk av hvordan ting skjer og funker..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

"Morsomt" å se på når det gikk bra (forhåpentligvis) - men ta med lærdommen: Dødmannsknapp !! dropp uforsvarlig kjøring - redd LIV først .... (hvis mulig)

At det går bra er jo bare et under.

 

Men uhell og forglemmelser kan skje alle: Kjenner en som "bare" skulle ut å tømme fiskeavfallet - iført støvler, glemte dødmannsknapp, glatt og sleipt pga fiskeblod mm. - og gikk "på trynet" i havet med båt og motor snurrende rundt hodet: Guds lykke at en rekke båtvenner så det hele og etter kort tid fikk reddet hele situasjonen.

Det hører med til historien at det var valgets kvaler å prøve å stoppe båten som snurret rndt personen først - eller prøve å få tak i mannen: Valget ble å legge seg mellom mann og den villfarne båten (som braste inn i siden på den reddende båten) - men mann og båt ble reddet også den gangen ..

BONITA I

Link to post
Share on other sites

I sterk kontrast til Ojda`s bilde....

 

PASS OPP FOR SVINEINFLUENSA !!!

 

svineinfluensa.jpg

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Finn 3 feil:

 

Overskyet, trekk over vinduene og trekk over fremre sitteplasser?

 

Edit 1:

Oi, lengde på fortøyninger og kort kjetting nedi sjøen er vel heller ikke det beste ser jeg nå...

 

Edit 2:

Dæven for noen strips...

 

Edit 3:

Si meg, er den låst med hengelås i kjetting som er festet med karabinkroker?? :lol:

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

02052009182.jpg

OK, den hadde kanskje gjort seg bedre som video. Iallefall var dette en splitter ny båt som jaget fra side til side i båsen, da baugfortøyningen var en fortøyningsline som løp fritt igjennom bøyla i baugen (feil nr. 1). Hver gang klasket den med flate fendere (feil nr. 2) i utliggerne, mens hengelåsen duppet opp og ned i saltvannet (feil nr. 3).

 

Dette er sikkert noe jeg kunne funnet på å gjøre med min første båt, i og med manglende maritim oppvekst. Men at ingen forbarmet seg over stakkaren og kom med noen råd, synes jeg var litt slemt. Båten lå slik i et par uker...

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om eieren vanker her inne på forumet, men vedkommende har ihvertfall ikke vært nøysom ved valg av størrelse på kartplotter. Faktisk høyere en selve vinduene, kanskje derfor han har boltet skjermen fast (vindfang)? Evt. dårlig erfaring med matrosen navigasjon...

 

97_863490113.jpg

97_-440937550.jpg

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Det er nok en eldre Chris Craft, ca 50 ft..

Bare sånn for å nevne det,det er en Bertram som har liggi i Holmestrad og Horten tils lenge . Da den endelig blei solgt etter noen år mener jeg å huske , så stoppa den etter kort tid på vei til Kristiansand .Så den på konvoi turen sist uke , da lå den i Sandefjord .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...