kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Sjå der ja. Mykje likt det eg har tenkt å gjøre . Har du forsterka noe meir i båtens lengderetning og i sidene? Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
step Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Skar ut alt gammelt trevirke. Støpt inn x-finer som følger båtens form.. Støpt sammen over og underdelen. Rundt hele båten Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Draco24styling Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Tror ikke du skal bekymre deg for at skroget ikke skal holde, Disse gamle båtene er bygd utrolig solide, I tillegg til dette har jo nidelven høyt fribord, så vekten kommer nok også til og gå bra, Antar at 380hk er ved ganske høyt turtall, så kanskje det er hensiktsmessig og skifte kam i motoren for og heller få mer moment fra bunn og heller litt mindre max power, Det er jo sjelden en ligger på 4500-5000 Mener og huske at medlemmet Draco_1 monterte en V8 i en draco 17 TL uten noen form for forsterkning, Lykke til Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Dette så bra ut. Burde no vel holde om eg gjer det samme som deg vil eg no tro. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Bearded Beast Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Antar at 380hk er ved ganske høyt turtall, så kanskje det er hensiktsmessig og skifte kam i motoren for og heller få mer moment fra bunn og heller litt mindre max power, ja du meiner det ikkje er nok moment i en 5.7 liter motor i en 18 fots båt? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Jo da! Tenkte bare at 380 hk kanskje var litt overkill i en 18 fot båt, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
step Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 (redigert) bygd opp som marinemotor du.. la meg omformulere. denne er altså ikkje original men en trimmet sak skjøna eg. brukt alle pengane på motor så de rakk ikkje til båt eller? Vi som bor på østlandet liker og bruke penger på drivstoff som lukte godt Disse er på ca 320-330hk pr.stk Eller denne på 500hk.Denne har samme vekt som en 350. Redigert 21.April.2009 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Bearded Beast Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 (redigert) sjå der ja ! flotte saker, men feil merke Redigert 21.April.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Hva skimter mine grågrønne. Ein BB med alu-topper og anna forskjellig knask . Eg trur også att skroget skal tole motoren. Var i kontakt med produsent for ei stund tilbake å han eg prata med der kunne fortelje meg at dette er gjort opptil fleire ganger før. Selvfølgelig vil det ikkje tole å att eg drar for full maskin i kraftig sjø, men det har eg heller ingen planer om om gjera. Tanken min med forsterkninga er for å forbedre det heile, eller forebygge evt hendiger om det heller kan kallast for det. Sidan dette er gjort før, var i grunnen denne meininga med denne tråden å finna ut om det kansje var noken av disse som har allereia har bygga om, som kansje var innom her ein gang i blant og kunne komma med noken gode tips og råd . Å bytte kam var ikkje heilt med i planen min. Hva effekt å på kva turtall den vil gi på maks på veit eg ikkje før den har vore innom i bremsebenken, og det blir no ei lita stund til enda. So får eg no sjå kva resultatet blir. Det kan bli mindre, å det kan bli meire. Oppsettet som er brukt er satt sammen av comp cams, og regner no nesten med at dei veit korleis dette skal gjeras med tanke på deler som passer i saman. Til deg som lurte på om dette er ein bilmotor, so kan eg avkrefte dette. Motoren er ein nyborra overhalt sak, med rette klaringer til stempel, ventiler og det som ellers måtte høyre med. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
step Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 Har du begynt å jobbe? Ta masse bilder fra første til siste skrue Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
kbi Svart 22.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2009 Er begynnt utvendig . Har våtblåst bunnen og sparkla opp igjen. Der gjennstår det litt sliping før den skal smørast med epoxy grunning. Innvendig er det ikkje gjort så mykje enda. Skal ha noen bilder eg kan legge ut her seinere. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
kbi Svart 22.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2009 Her er eit par bilder eg har tatt mens eg blåste bunnen. Har skjedd noke meir sia desse bildene blei tatt. Skal sjå om eg får ikkje får tatt noen fleir å bedre i helga. Nesten ferdig på styrbord side. Halvegs på babord side. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Terkel Svart 23.April.2009 Del på Facebook Svart 23.April.2009 Lykke til .... syns dette ser ut som et knall prosjekt ! V8 er morro :) alle kan jo ikke kjøre rundt i snekke med kapteinslue .... hehe Sitér dette innlegget Link to post
kbi Svart 23.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2009 Takker . Jo, eg tror selv dette kan bli morro. Men det blir nok ein del utfordringer også ser eg for meg. Men ingenting er umulig, det tek berre lengre tid. Blir mykje arbeid i tida fremover, men det blir berre gøy . No blir det å slipa ferdig i baugen til helga håper eg, så skal eg inn med krane for å få snudd den 180° for att det skal bli enklere og jobba. Burde kansje gjort dette om til ein prosjekttråd, så eg slepp å lage ein ny. Kansje moderator kan hjelpa meg med dette Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Draco_1 Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 Tror ikke du skal bekymre deg for at skroget ikke skal holde, Disse gamle båtene er bygd utrolig solide, I tillegg til dette har jo nidelven høyt fribord, så vekten kommer nok også til og gå bra, Antar at 380hk er ved ganske høyt turtall, så kanskje det er hensiktsmessig og skifte kam i motoren for og heller få mer moment fra bunn og heller litt mindre max power, Det er jo sjelden en ligger på 4500-5000 Mener og huske at medlemmet Draco_1 monterte en V8 i en draco 17 TL uten noen form for forsterkning, Lykke til Det er faktisk ikke mig, men en bekendt som har bygget en AQ 290 i en 1700 Topless. Han gjorde såmænd ikke andet end at fjerne de gamle fundamenter fra den 120 hk OMC, støbe lidt i agterspejlet, samt nye fundamenter og derefter installere motoren. I dag, et par år efter færdiggørelsen sejler den stadig, uden revner i glasfiberen og tro mig, den er virkelig blevet testet...... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 hvordan ble det med lyden med eksosen på sådant vis da? Sitér dette innlegget Link to post
kbi Svart 25.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2009 Slik eksos har ein tidligere nabo av meg på Chranci´en sin. Høyrer ei svak buldring når han ligger på tomgang og berre står i gir, å når gir giss gass kan det jo berre tenkes til hvordan det låter Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Draco_1 Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 hvordan ble det med lyden med eksosen på sådant vis da? I tomgang og ved langsom sejlads, er der en svag buldren og vandplask, mens den får rigtig V8 lyd, når den kommer op og plane. Her er nogle film http://www.baadgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=469 http://www.baadgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=470 http://www.baadgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=471 Sitér dette innlegget Link to post
kbi Svart 27.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2009 Fantastisk flott lyd i den Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
kbi Svart 27.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2009 Tenkte jeg skulle investere meg i ein slik plasthall til å ha over båten. Noen her som har erfaringer med disse. De ser jo ikkje så reint værst ut på bildene. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Bearded Beast Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 hørtes slett ikke ille ut den der eg tenkte kansje det ble voldsomt høy lyd. nå var det ikkje all verden lydkvalitet på det der og vanskelig å si men de pratet nå sammen Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 1.Mai.2009 Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Har du fått bremset motoren ennå? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
KenBjork Svart 1.Mai.2009 Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Slik eksos har ein tidligere nabo av meg på Chranci´en sin. Høyrer ei svak buldring når han ligger på tomgang og berre står i gir, å når gir giss gass kan det jo berre tenkes til hvordan det låter orgasmisk Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
kbi Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 Har ikkje skjedd så mye mer nei. Har jobbet 12 timers dag de siste ukene, så da har det blitt heller lite med tid til båt og motor. Men litt er det da på gang, men det er no helst på innkjøpsfronten. Motor er ikkje bremsa enda, må ha tak i noen flere deler før eg kjem så langt. Sliter litt med å bestemme meg for om eg skal ha forgasser, eller om eg heller skal gå for eit slikt TBI system. Er fryktelig usikker her . Skal eg tenke økonomi er vel forgasser det som er å foretrekke, men må ærlig innrømme at eg trur det hadde vore litt tøft med eit sånt anlegg også. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Bearded Beast Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 TBI system Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.