Jump to content

Motorbytte i Nidelv 18. Montere inn V8. Noen erfaringer?

kbi

Recommended Posts

:lol: det er det mest latterlige og frem fra glemmeboken teknologi eg har sett på lenge. forgasser overgår det der på alle vis.

en forgasser har tilnærmet ideelle arbeidsforhold i en båt da gassen står omtrent i ro og belastningen er tilnærma statisk. tvert imot av en bil der det gasses og styres heile tida.

Redigert av Korsnes (see edit history)
:lol: det er det mest latterlige og frem fra glemmeboken teknologi eg har sett på lenge. forgasser overgår det der på alle vis.

en forgasser har tilnærmet ideelle arbeidsforhold i en båt da gassen står omtrent i ro og belastningen er tilnærma statisk. tvert imot av en bil der det gasses og styres heile tida.

De vise HAR TALT!!!!!! :headbang:

Det lurer eg også litt på :confused: . Har hatt noen forskjellige Gm produkter på 4 hjul med dette systemet, både i orginal og temmelig modifisert utgave, og har gode erfaringer med det. Kan være noe tricky og få innjustert, men med rette apparater og kompetanse på feltet lar det seg også gjera.

Har noen venner og bekjente med samme opplegg i både bil og båt, kan ikkje huske å ha hørt dei klage heller. Men det finnes nok heilt sikkert noen der ute i den vide verden med andre erfaringer enn meg.

Gammal teknologi? JA

Velprøvd? JA

Fungerer det? JA

Understreker at dette er mine meininger :yesnod: .

Med båtførerbevis.

nei eg kan ikkje forklare hvorfor både GM og mercruiser har brukt dette i mange år. ei heller kan eg forklare hvorfor de bruker bladfjærer på Corvette . det er mykje rart her i verden som fungerer men hvorfor i alle dager skal man putte i nåke som er langt dyrere meir komplisert og kun noen få har rede på om det blir problemer og som heller ikkje gir noen gevinst ved bruk er over min forstand. men for all del. værsågod :cheers:

Er det han som er forman ute i støperiet det kansje? Var i kontakt med ein kar for ikkje så fryktelig lenge sia å fikk ein mange gode råd. Han sa ingenting om hydrofoiler, men det blei no heller ikkje spurt om. Så det er vel forklaringa på den gåta.

I dag kom forresten røyret som skal bli til den nye badeplattforma, så da blir det å begynne og bøye rør til uka tenker eg. Må berre få surra meg til å få tatt noen mål først.

Med båtførerbevis.

• 10 måneder senere...
Er det han som er forman ute i støperiet det kansje? Var i kontakt med ein kar for ikkje så fryktelig lenge sia å fikk ein mange gode råd. Han sa ingenting om hydrofoiler, men det blei no heller ikkje spurt om. Så det er vel forklaringa på den gåta.

I dag kom forresten røyret som skal bli til den nye badeplattforma, så da blir det å begynne og bøye rør til uka tenker eg. Må berre få surra meg til å få tatt noen mål først.

Har du stoppet????

Neida, det har ikkje stoppa heilt opp. Men det har skjedd ein del omprioriteringa her i heimen siden sist. V8 planen er lagt på hylla, og motoren er solgt. Desverre. Men dama har funne ut att sia vi skal kjøpa oss kåk, og visstnok gifta :sweat: oss no til sommaren, så må eg gi opp noen av prosjekta mine :cryin: . Så no blir det helst pussing og støyping på meg framover våren. Når skuta da blir lakka i løpet av året skal det hektast på ein brakett med påhengar i bakkant.

Med båtførerbevis.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...