KenBjork Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 (redigert) A Basic Overview of the GM Throttle Body Injection (TBI) System Redigert 4.Mai.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Bearded Beast Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 (redigert) det er det mest latterlige og frem fra glemmeboken teknologi eg har sett på lenge. forgasser overgår det der på alle vis. en forgasser har tilnærmet ideelle arbeidsforhold i en båt da gassen står omtrent i ro og belastningen er tilnærma statisk. tvert imot av en bil der det gasses og styres heile tida. Redigert 4.Mai.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 det er det mest latterlige og frem fra glemmeboken teknologi eg har sett på lenge. forgasser overgår det der på alle vis. en forgasser har tilnærmet ideelle arbeidsforhold i en båt da gassen står omtrent i ro og belastningen er tilnærma statisk. tvert imot av en bil der det gasses og styres heile tida. De vise HAR TALT!!!!!! Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Bearded Beast Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 ryk&reis det der er en eldgammel ide som aldri var noe succe. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 ryk&reis det der er en eldgammel ide som aldri var noe succe. Du har sikkert rett i det , men da må du forklare meg hvorfor både VP og Merc har brukt dette i mange år. Kan du dokumentere dine påstander Korsnes ? Har du jobberfaring med slike motorer Korsnes? Mvh Båtmekaniker med 20 års jobberfaring. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
kbi Svart 5.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Det lurer eg også litt på . Har hatt noen forskjellige Gm produkter på 4 hjul med dette systemet, både i orginal og temmelig modifisert utgave, og har gode erfaringer med det. Kan være noe tricky og få innjustert, men med rette apparater og kompetanse på feltet lar det seg også gjera. Har noen venner og bekjente med samme opplegg i både bil og båt, kan ikkje huske å ha hørt dei klage heller. Men det finnes nok heilt sikkert noen der ute i den vide verden med andre erfaringer enn meg. Gammal teknologi? JA Velprøvd? JA Fungerer det? JA Understreker at dette er mine meininger . Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Bearded Beast Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 nei eg kan ikkje forklare hvorfor både GM og mercruiser har brukt dette i mange år. ei heller kan eg forklare hvorfor de bruker bladfjærer på Corvette . det er mykje rart her i verden som fungerer men hvorfor i alle dager skal man putte i nåke som er langt dyrere meir komplisert og kun noen få har rede på om det blir problemer og som heller ikkje gir noen gevinst ved bruk er over min forstand. men for all del. værsågod Sitér dette innlegget Link to post
Felicia Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Ta kontakt med Vidar Nilsen på Nidelv (fabrikken). Han monterte en diger motor i 18 foter på begynnelsen av 80 tallet, og det var vel også planer om hydrofoiler på den. Sitér dette innlegget Link to post
kbi Svart 5.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Er det han som er forman ute i støperiet det kansje? Var i kontakt med ein kar for ikkje så fryktelig lenge sia å fikk ein mange gode råd. Han sa ingenting om hydrofoiler, men det blei no heller ikkje spurt om. Så det er vel forklaringa på den gåta. I dag kom forresten røyret som skal bli til den nye badeplattforma, så da blir det å begynne og bøye rør til uka tenker eg. Må berre få surra meg til å få tatt noen mål først. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
step Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Er det han som er forman ute i støperiet det kansje? Var i kontakt med ein kar for ikkje så fryktelig lenge sia å fikk ein mange gode råd. Han sa ingenting om hydrofoiler, men det blei no heller ikkje spurt om. Så det er vel forklaringa på den gåta. I dag kom forresten røyret som skal bli til den nye badeplattforma, så da blir det å begynne og bøye rør til uka tenker eg. Må berre få surra meg til å få tatt noen mål først. Har du stoppet???? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
kbi Svart 22.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Neida, det har ikkje stoppa heilt opp. Men det har skjedd ein del omprioriteringa her i heimen siden sist. V8 planen er lagt på hylla, og motoren er solgt. Desverre. Men dama har funne ut att sia vi skal kjøpa oss kåk, og visstnok gifta oss no til sommaren, så må eg gi opp noen av prosjekta mine . Så no blir det helst pussing og støyping på meg framover våren. Når skuta da blir lakka i løpet av året skal det hektast på ein brakett med påhengar i bakkant. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.