Jump to content

Løsnet båter langs Tønsberg brygge, hva hadde du gjort


SandAnker

Recommended Posts

Var borti ett tillfelle hvor en såkalt bråne av en fyr bråket med vakta på ett utested i Fredrikstad. Når politiet kom, så stakk han av. Problemet var at han snublet i skolissene sine...

Redigert av Bjerknez (see edit history)

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Hehe...ja. Skulle hatt borrelås :)

 

Jeg tror han var so full av anabole steroider at det var så vidt brillene strekte seg til ørene på'n.

Hvorofr er slike mennesker så dumme egentlig?

 

Er det Steroidene som gjør dem domme, eller er dem bare født dumme..siden dem går på steroider?

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Vel, nok av folk som har fått livet sitt ødelagt fordi de tar saken i egne hender. Var en sak i Danmark for litt siden om noen ungdommer som rotet med en firhjuling. Eieren satt seg i bilen og kjørte etter dem, en av ungdommene falt og ble overkjørt. Ungdommen døde og sjåfør siktet for uaktsomt drap.

Link to post
Share on other sites

Mouche :blush:

Ser på dine innlegg at du er for, at hunder kan løpe fritt :yesnod: at du mener vi skal være vare mot drita fulle personer som løsner fortøyningen :crazy: og at du iallefall ikke stemmer FRP :flag:

eller er det bare for å være uenig med nesten alle :cheers:

 

At man skal reagere mot en person som løsner fortøyninger er en selvfølge og såvidt jeg har forstått (lest) så var det vel nettop det som ble gjort, men da av de som samfunnet har bestemt (inkl. FrP) skal gjøre denne type ting, nemlig politiet. Han ble satt i arresten og fikk en kraftig bot, høyst fortjent. Å forselå å kaste folk på sjøen bundet til et batteri e.l. er så dumt at det vel egentlig ikke fortjener noen kommentar, etter mitt syn, men konstaterer, dessverre, at andre har en annen mening om det!

 

Ja, jeg er for at hunder skal kunne løpe fritt, men selvfølgelig ikke slik at de er til sjenanse for andre. Ser du nyansen? :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg er mildt sagt, sjokkert over hvilke holdninger som kommer til uttrykk her! :eek:

Hør, hør! Så enig - så enig!

 

Skermmende, fordummende innlegg som sier mer om forfatter enn gjerningsmann.

 

Lå i Son med seilbåten. Langskips fortøyd som nummer tre av fem eller seks båter.

Våknet av et j**la vesen. To fulle med forskremte koner og unger kom tilbake til innerste båt.

Eieren skrek: "Jeg går!" Han andre skrek: Til helvete med deg!"

Eieren gikk ombord i sin båt og løsnet fortøyningen mellom seg og neste båt, men måtte på land for å løsne for-fortøyningene til et par av de ytterste båtene - og datt i vannet da han prøvde å krabbe seg ombord igjen.

Båt nummer to hjalp ham opp fra vannet og spurte om hva han holdt på med. Fikk svar i tråd med innleggene ovenfor.

Og plutselig var vi andre en flåte på fire eller fem båter med kun en tamp i land, mens innerste båt gikk. Uten å skade noen av båtene - det skal han ha ros for.

 

Egentlig ble det litt gøy for vi klarte sammen å manøvrere flåten inntil brygga.

Moralen er at ingen av oss trua den fulle eieren med noen ting i ettertid. Vi rista på hodet av ham, og benyttet anledningen til en ekstra ankerdram.

 

Hva dette har med en idiot som løsner fortøyningene til båter i Tønsberg aner jeg ikke. Det bare dukka opp i hukommelsen.

Link to post
Share on other sites

Hadde Mouche sett en kar som løsnet fortøyningen hans, hadde han sikkert bare sagt. Pass deg! Hvis du gjør dette, så anmelder jeg deg.... og løpt.

 

Spørsmålet i denne tråden er jo: "Hva hadde DU gjort?"

 

Altså ikke hva som er politisk riktig.

Personlig hadde jeg altså uten å tvile banket opp fyren så langt det var mulig. Siden jeg alltid er edru når jeg er på sjøen. Vertfall lovlig full i følge alkohol loven på sjøen.

 

Hadde rett og slett klikket for meg hvis jeg så en fyr løsne fortøyningen på MIN båt.

Da får det så være om jeg hadde blitt buret inne for slagene.

Redigert av Bjerknez (see edit history)

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Hadde Mouche sett en kar som løsnet fortøyningen hans, hadde han sikkert bare sagt. Pass deg! Hvis du gjør dette, så anmelder jeg deg.... og løpt.

 

Spørsmålet i denne tråden er jo: "Hva hadde DU gjort?"

 

Altså ikke hva som er politisk riktig.

 

Det første jeg hadde gjort var å sørge for at båten igjen lå trygt fortøyd, deretter hadde jeg nok vurdert om det skulle anmeldes, eventuelt til hvem osv, men jeg hadde ikke fulgt noen av disse helt håpløse "rådene" som fremsettes her, råd som ikke hadde løst noen problemer, men derimot helt sikkert skapt noen nye. Denne referansen til politisk korrekt, eller ikke, begynner å bli ganske "sliten", etter mitt syn! På tide å finne på noen nye "slående" argumenter!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Herregud Bjerknez, hvor gammel er du?

Klikket for deg, så være om du hadde blitt buret inne?? Høres jo ut som en 15-åring i byen som tøffer seg for jentene...

 

Nei, så dum er du nok ikke. Velger å tro at ord og handling ikke går hånd i hånd her.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...