Jump to content

Løsnet båter langs Tønsberg brygge, hva hadde du gjort


SandAnker

Recommended Posts

Selvfølgelig burde han hatt bank :boxing:

 

Nei, ærlig talt! Om dere skulle komme over en som er så uttafor at han driver og løsner fortøyninger, må dere for alt i verden ikke snakke til ham eller ta tak i ham! Stakkaren kan jo bli påført psykiske problemer i årevis fremover av å bli behandlet sånn... Nei, la ham få holde på med sitt, han angrer nok på det han har gjort i morgen skal du se! :rolleyes:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

En dag treffer dere en som har løsnet fortøyningene og står å venter på deg.

Ikke fordi han synes det er morsomt å løsne fortøyninger, men fordi han elsker en real fight. Og siden du slår først kan han hevde selvforsvar ....

En drømme-situasjon for en del mennesker som sitter på kunnskap de så alt for skjelden får brukt "in real life".

Hilsen en ellers fredelig kar som har trent kampsport i mange år... både :boxing: og :smash:

 

Jeg har også trent kampsport i noen år, men ingen av mine "kolleger" driver med dette såvidt meg bekjent.

 

Og denne som elsker en "real fight", er han dritings eller edru?

Link to post
Share on other sites

Jeg er også av den oppfatning at all fysisk avstraffelse av barn er unødvendig og sågar virker mot sin hensikt.

Hei, hei her er jeg faktisk enig med deg Mouche :flag:

Men denne karen var 26 år (hvis overskriften er riktig). Han kunne vært sønnen min men 26 år, da er han ansvarlig for sine handlinger og må ta konsekvensen av dem. Det må jeg også og så håper jeg at dommeren forstår at jeg var sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Men jeg forsvarer min familie og mine verdier.

Har vært der før med en som knuste frontruta på lastebilen min med en stein. 14 dager etter prøvde han seg igjen men da fulgte jeg litt med så han traff bare fronten. Dessverre fikk jeg ikke tak i han. Litt senere traff jeg han på gata. Han gikk, jeg kjørte lastebil. Sikkert en skremmende opplevelse å se en lastebil komme rett mot seg. Men han ga seg og satte ut rykte om at folk måtte holde seg unna meg for jeg var klin gal som prøvde å kjøre han ned. Kanskje ikke pent gjort men jeg oppnådde det jeg ville.

 

MVH

Morten

Link to post
Share on other sites

Nei, ærlig talt! Om dere skulle komme over en som er så uttafor at han driver og løsner fortøyninger, må dere for alt i verden ikke snakke til ham eller ta tak i ham! Stakkaren kan jo bli påført psykiske problemer i årevis fremover av å bli behandlet sånn... Nei, la ham få holde på med sitt, han angrer nok på det han har gjort i morgen skal du se! :rolleyes:

Mest sannsynelig så er det lurast å ikke gjøre stort annet enn å fortøye båten igjen , å håpe dusten ikke kommer tilbake på natta .Hva jeg hadde gjort er ikke godt å si ,men med lunta mi som jeg ikke har så hadde han mest sannsynlig måtte bade litt .Jeg hadde nok tippa litt ja ,sånna folk fortjener et bad eller aller helst en omgang .Da dem kun er ute for å gjøre faenskap , så baller dem nok med feil båt om jeg ser dem er jeg redd for . Bare det at han kan komme tilbake på natta med en hel gjeng med tullinger , da kan det bli mye krøll .Så det beste er å gi f i dusten , men om jeg hadde klart det ? Tviler på det

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

En tomling som knyter opp fortøyningene til x-antal båter, han vet trolig godt selv at det kan bli bråk av dette, og det kan være at det er akurat hva vedkommende ønsker og er klar for. Undervurder aldri dine motstandere!

Det er en masse bøller idag som trener på diverse kampsportsenter rundt om forbi, og dere som fyker opp og flyr på vedkommende dust som har sluppet dine fortøyninger må være klar over at en slik kar kan rundjule 4-5 stykker av dere i båtene skikkelig på en gang, kanskje enda flere av dere også, så kanskje det er bedre å spare på kruttet til man virkelig trenger det i en selvforsvarsituasjon, det kan være lurt :yesnod:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

yøss tror du det er bare pingler og idioter i båter du da

du trur vel folk som ser vanlig ut og ikke har pumpa og ser ut som bolehuer ikke klarer å bade eller ta igjen på en møkkamann :confused:

at juling ikke tilhører barneoppdragelse er jeg helt enig i - har aldri lagt hånd på noen av mine egne -

men at det tilhører til oppdragelse på en 26 år gammal mann som gjør detta har jeg litt tru på :yesnod:

men vi får håpe det ikke blir en ny sport for da kommer vel ganske mange til og samle seg for å få stoppa det vil jeg tru

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Større de er, jo tyngre faller de.

 

Et megaspark i balla, og et i trynet er hva slike folk skulle hatt. De eier ikke respekt for andres eiendom. Når de blir så mongo i hue når de drikker så skulle de fått forbud mot alkohol.

 

Men han var vel full og tøff.

 

Nei et spark i bæra og et håp om at rassen ikke lenger er i stand til å formere seg er hva han fortjener.

 

sikkert en ussel sjel som er misunnelig på de som har båt, og selv har han vel bare en tråsykkel, som han har rappa fra ei gammal dame.........

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Hva jeg hadde gjort er ikke godt å si ,men med lunta mi som jeg ikke har så hadde han mest sannsynlig måtte bade litt .

 

Hva gjør deg så sikker på at ikke det var du som hadde endt opp i bassenget? Eller blitt slått ned?

 

Et megaspark i balla, og et i trynet er hva slike folk skulle hatt. De eier ikke respekt for andres eiendom. Når de blir så mongo i hue når de drikker så skulle de fått forbud mot alkohol.

 

Mener du virkelig at han hadde fortjent et megaspark i balla, gjort impotent, og et tilsvarnede i trynet med fare for hjerneskader og sågar en brå død?

 

Mange som er tøffe i trynet her! :crazy:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg har også trent kampsport i noen år, men ingen av mine "kolleger" driver med dette såvidt meg bekjent.

 

Ikke jeg og mine "kolleger" heller, men samtidig er det mange rare folk der ute...

 

Til dere som farer opp og skal banke gud og hverman, sparke i familie-juvelene, gi folk en på trynet osv... Jeg må bare spøre om hvor mange av dere som vet hva dere snakker om. Er dere klar over hvilken skade dere kan forårsake ?

Jeg har gjennom det jeg har trent lært meg teknikker for å "uskadeliggjøre" folk, men jeg ville ikke i min villeste fantasi vurdert å bruke dette med mindre jeg eller mine nærmeste er i akutt livsfare. Det er man normalt ikke hvis noen løsner en fortøyning i en gjestehavn.

 

En episode for å illustrere. En "kollega" hadde med dama på byen for en hyggelig kveld. Dama ble forsøkt sjekket opp av en innpåsliten kar. Etter at paret i lengre tid hadde forsøkt å unngå karen ved å gå til en ny pub osv fikk min kjenning nok. Når karen igjen hadde vært litt for nærgående snurret han rundt på hælen og ga karen en klokkeren sving på hakespissen. Fyren gikk direkte i svart, klappet sammen som en potetsekk, slo hodet i bakken og fikk hjertestans. Heldigvis for min kjenning var det folk til stede som fikk reddet situasjonen. Han var kun en tilfeldighet unna å bli drapsmann. Ett slag er mer enn nok....

 

Mange som har "lært å slåss" gjennom å se på Hollywood-filmer har en urealistisk oppfatning av hva en menneskekropp tåler, og hva man kan utsette andre for. I virkeligheten varer en slåsskamp sjelden 5 minutter. Ett til to slag eller spark, og den andre ligger nede.

Jeg har trent i årevis på å kontre spark mot skrittet eller slag mot hodet, og med mindre du har trent mer enn meg, rekker du neppe å parere min kontring, hvis du i det hele tatt ser den. Nå skal vi ikke lage denne debatten om til noen slags "faren min er sterkere enn faren din" debatt, men litt mer edruelighet i forhold til egne evner og hva motstander faktisk er i stand til kan være greit.

 

Det er som sagt mange som kan mye rart, og det jeg har lært i åras løp er i hvert fall nok til at jeg ikke vil ty til håndgripeligheter så lett. Dette er ofte felles for de fleste som har trent boksing, karate, Kali, Jiujitsu, Krav Maga og andre mer eller mindre eksotiske ting. De vet hvor farlig det er, og har respekt og disiplin nok til å la vær. Men så har du bestandig de "halv-studerte"..... :crazy:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror det er mer uttrykt i denne tråden hvor alvorlig de enkelte ser på en slik handling som å løsne fortøyningene.

Har ikke tro på at det virkelig er noen som hopper opp på brygga og sparker noen i skrittet og/eller trynet sånn uten videre...

Hva om det var en jypling som var i ferd med å feste fortøyningene igjen etter å ha oppdaget løse fortøyninger på brygga? Og plutselig kommer det en båteier som har mistet sikringen sin hoppende opp på brygga med slag og spark... og hvem er da den stygge ulven?

I noen land skyter man først og spør siden... er det løsningen?

Link to post
Share on other sites

Kampsport?! :lol:

 

Hadde røkka ned båtshaken og rydda brygga med den eg. ....var en som nevnte at det

vilee jo være typisk at pøbelen dukket opp seinere på natta med kompisgjengen. Skummelt slik.

Derfor viktig å slå såpass at de ikkje tørr.

Og så sitte på han til evt politi kommer.

Siden han hadde vert utav stand til å snakke så måtte vel eg forklart politiet om den kjedelige hendelsen når han falt på trynet på dekk flere ganger i fylla, og til slutt uti. Fikk akkurat hukka båtshaken under haka på`n når han gikk under....

 

Prøv å ligge med noen i fylla, og skyld på alkoholen.....hehe..... Men er det hærverk-så er det greit å skylde på alkohol?

 

 

hihi :flag:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

.Hva jeg hadde gjort er ikke godt å si ,men med lunta mi som jeg ikke har så hadde han mest sannsynlig måtte bade litt .

 

NÅ er vel ikke du noen ungfole lengre tine . er du sikker på at du har kontroll på den du skal få til å bade?

 

Bra innlegg, Honduras.

:yesnod::yesnod:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Og så sitte på han til evt politi kommer.

Siden han hadde vert utav stand til å snakke så måtte vel eg forklart politiet om den kjedelige hendelsen når han falt på trynet på dekk flere ganger i fylla, og til slutt uti. Fikk akkurat hukka båtshaken under haka på`n når han gikk under....

:nonod::nonod: tror fort du kan få deg en overraskelse ang hvem som blir straffet hardest da..

og ellers er innlegget ditt helt på trynet. :yesnod:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Ninja du liksom..

frodes_bilder_bil_og_sverigetur_og_baat_003.jpg

Minnet mer om en vimsebukk... :lol: :lol:

 

Bilde hentet fra denne tråden...

 

 

 

Men til saken. Folk som går og løsner fortøyninger tror jeg ikke er folk som er ute etter bråk. De finner lettere bråk andre plasser.

Jeg tror dette er ufarlige folk som har falt litt utenfor samfunnet og trenger hjelp. Å løsne fortøyninger kan være et skrik om oppmerksomhet og et ekstremt behov for å snakke med folk.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...