Jump to content

Løsnet båter langs Tønsberg brygge, hva hadde du gjort


SandAnker

Recommended Posts

jeg har selv kastet en kar på sjøen, men det var egentelig ikke meningen. I Strømstad i fjor sommer kom jeg tilbake til båten så jeg en kar komme ut av min båt med en flaske sprit (min sprit)...jeg tok tak i han, og han slo...jeg slo igjen og karen datt i vannet...fikk hjulpet han opp med en båtshake Ringte politiet, men de beklaget...de hadde ingen patrulje å sende...jeg ble så forbannet at jeg hadde lyst til å gi han en til, men som den kultiverte personen jeg er gjorde jeg ikke det. Jeg reddet spriten min :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Etter at jeg èn gang opplevde ungdommer (?) som løsnet fortøyninger på vår båt i Strømstad sluttet jeg med å ha tau-enden på brygga. Dvs tredd igjennom fortøyningsring/annet og retur til båt. Da eliminerer man sjansen vesentlig for at dette skal skje igjen.

 

Ved et par anledninger har det kun vært påler til fortøyning, men da har jeg gjerne hatt et par tau rundt lyktestolpe, skansekledning på brygga eller annet. Man finner alltid noe hvor tauene ikke bare kan løftes av.

 

Hva jeg gjorde med ungdommene som gjorde dette mot oss? Ingenting. Vi sov alle mann, mens nabobåten sørget for å feste det ene tauet igjen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Opplevde akkurat dette for noe år siden i Tønsberg, rett utenfor Havariet. Først kom fyren og løsnet fortøyningen min. Jeg snakka til han forholdsvis hardt, og trodde det gikk hjem hos ham. Men den gang ei. Så da klinka jeg rett og slett IDIOTEN rett ned med påfølgen stående applaus i fra gjestene på uteresteurangen. Tror ikke tosken vil gjøre dette igjen.

 

 

Mouche, har du prøvd å anmelde slike "små saker" ? Neppe. Det er som å snakke til veggen, og idioten fortsetter med det han synes er så j......g festlig.

Redigert av My Tax (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Etter at jeg èn gang opplevde ungdommer (?) som løsnet fortøyninger på vår båt i Strømstad sluttet jeg med å ha tau-enden på brygga. Dvs tredd igjennom fortøyningsring/annet og retur til båt. Da eliminerer man sjansen vesentlig for at dette skal skje igjen.

 

Trodde nesten det var en selvfølge at ordentlige båtfolk :wink: gjorde det på den måten, men mulig jeg tar feil? Man slipper da å ha en masse tau liggende på brygga som en snublefelle for seg selv og andre samt at det jo er langt lettere når man skal gå å kunne løsne trossa fra båten heller enn fra brygga.

 

Uansett så bør man være klar over at legger man hånd på en annen person og denne attpåtil har gjort noe ulovlig, ja så burde det ikke være noen overraskelse at vedkommende slår. Nesten som en selvfølgelig refleks og da har man jo nesten "bedt om det", etter mitt syn. For egen del så har jeg aldri noen gang vært i en slosskamp, en statistikk jeg ikke har tenkt å endre på, politisk korrekt eller ikke, men ser at andre her heller vil slå ned folk og ta de konsekvenser som måtte komme - litt av noen holdninger! :nonod:

 

Er du virkelig stolt over å ha slått ned en annen person My Tax, nøt du øyeblikket i rampelyset? :puke:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Heldig da... Ikke alle som er like heldige. På et utested i Bergen var det litt håndgemeng, en ble dyttet og falt. Døde og to familier gikk i knas. En far døde og den andre faren ble dømt for vold med døden til følge. Ikke alltid det skal så mye til for at konsekvensene blir fatale...

Lagt til:

Registrerer at mouche og jeg er helt på linje her. Vil forundre meg om vi er i mindretall på båtplassen.

Redigert av Suzumar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Heldig da... Ikke alle som er like heldige. På et utested i Bergen var det litt håndgemeng, en ble dyttet og falt. Døde og to familier gikk i knas. En far døde og den andre faren ble dømt for vold med døden til følge. Ikke alltid det skal så mye til for at konsekvensene blir fatale...

Lagt til:

Registrerer at mouche og jeg er helt på linje her. Vil forundre meg om vi er i mindretall på båtplassen.

det er jo en forskjell på en kilevink og vold

Link to post
Share on other sites

det er jo en forskjell på en kilevink og vold

 

Og i hvilken kategori vil du putte; Så da klinka jeg rett og slett IDIOTEN rett ned....

 

For meg er dette uten tvil rett og slett vold som jeg forstår begrepet!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Selv om slikt offisielt ikke fårekommer i Norge.... Om han/hun som løsnet fortøyninger så ut som hun kunne fortjene det vil nok politiet utlevere en "vaffel"* straks han/hun er sikret i politibilen, så ingen grunn til å ta saken i egne hender...

 

 

 

 

 

* Kommer av mønsteret på gitteret mellom for og baksetet i patruljebiler, og det avtrykk utvalgte kroppsdeler får når arrestenten har henda på ryggen under en bråbrems uten belte...

Redigert av millisivert (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er mildt sagt, sjokkert over hvilke holdninger som kommer til uttrykk her! :eek:

 

Inntil jeg leste Mouche's innlegg var det eneste ordet som kom opp i mitt hode "lem-avdragning". Men nå forstår jeg at jeg heller må ringe noen politisk korrekte mennesker fra østlandet som kan komme og ordne opp pr. vennlig tilsnakk, hvis noe som dette skulle skje i nærheten av min båt. :smiley:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Man har rett og slett ingen rett til å slå ned noen som helst. Selvforsvar er noe annet, selvfølgelig er det totalt uakseptabelt å løsne fortøyninger, men det kan aldri forsvare juling. Ikke rart det blir krig i verden. Kan jo ikke fordrive en fortøyningsramp med onde slag.

Link to post
Share on other sites

Noen som har fått seg litt for mange skarpe selv her i kveld vel.

 

Jeg velger å tro at noen her har svart før de har tenkt. Men vi har sett det før. Hekkbølger skal også bekjempes med skudd under vannlinja, flaskekasting, råtne egg, paintball osv.

 

Fysjom.

Link to post
Share on other sites

Inntil jeg leste Mouche's innlegg var det eneste ordet som kom opp i mitt hode "lem-avdragning".

Den var god :lol: :lol: :lol:

Men, synes du ikke ordet har en viss gay-mening over seg? Jeg har nemlig hørt at noen har snakket om at de har fått "den dratt av", og da får iallefall jeg grøssninger på ryggen i denne sammenhengen. Nå skal sant sies at om iallefall jeg hadde fått den dratt av av en mann, så hadde det vært en straff for livet værre enn døden :eek: så kanskje det er den rette straffen for en slik handling som å løsne båter fra bryggen. :giggle:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Den var god :lol: :lol: :lol:

Men, synes du ikke ordet har en viss gay-mening over seg? Jeg har nemlig hørt at noen har snakket om at de har fått "den dratt av", og da får iallefall jeg grøssninger på ryggen i denne sammenhengen. Nå skal sant sies at om iallefall jeg hadde fått den dratt av av en mann, så hadde det vært en straff for livet værre enn døden :eek: så kanskje det er den rette straffen for en slik handling som å løsne båter fra bryggen. :giggle:

 

som i nytt på nytt P L I N G

kult orspill

 

det er synd at folk driver med slik herverk og ikke helt skjønner konsekvenser etc - synd å si selv om jeg i utgangspunktet er i mot vold så er det vel antagelig det duster rundt om er mest redd for ----- politiet er aldri der når slikt skjer og kommer antagelig heller ikke -

beste straffa var vel å satt vedkomne i en liten robåt uten årer etc og sendt han utover uten kontroll etc akuratt slik som skjer med båtene når di blir kasta loss på den måten :lol:

Link to post
Share on other sites

Altså ikke hva som er politisk riktig.

Personlig hadde jeg altså uten å tvile banket opp fyren så langt det var mulig. Siden jeg alltid er edru når jeg er på sjøen. Vertfall lovlig full i følge alkohol loven på sjøen.

 

Hadde rett og slett klikket for meg hvis jeg så en fyr løsne fortøyningen på MIN båt.

Da får det så være om jeg hadde blitt buret inne for slagene.

Den historien din fenger sikkert godt på parkeringa ved Burgerspesialisten en kveld det rånes nedi Fredrikstad, men er du kjent for å kunne slå ned så mange du da? Det er lett å være tøff på forum og stor i struta, men det er langt fra det samme når det står en ulm mann foran deg som er både brisen og krakilsk, og kanskje langt større enn deg, og kanskje også full av anabole steroider og fire ganger så sterk som deg. Da biter slagene dine dårlig :giggle:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

synd å si selv om jeg i utgangspunktet er i mot vold så er det vel antagelig det duster rundt om er mest redd for ----- politiet er aldri der når slikt skjer og kommer antagelig heller ikke -

Det som er litt spesielt i akkurat Tønsberg, er at om du slår til noen så havner du i karsjotten med en fet bot på slep på vei ut dagen etter, og dette uansett hvem som begynte å slå, og for hva. Noen applaus fra uteserveringen kan du bare glemme, og vaktene hadde gledet seg over å legge deg i bakken til Politiet kom og hentet deg. Så neste gang slikt skjer i Tønsberg, ring Politiet pronto og slå for guds skyld ikke.

Redigert av Spinnaker (see edit history)

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Inntil jeg leste Mouche's innlegg var det eneste ordet som kom opp i mitt hode "lem-avdragning". Men nå forstår jeg at jeg heller må ringe noen politisk korrekte mennesker fra østlandet som kan komme og ordne opp pr. vennlig tilsnakk, hvis noe som dette skulle skje i nærheten av min båt. :smiley:

 

Nå skal ikke jeg bruke det imot deg at du visstnok innehar en viss juridisk kompetanse og innsikt, men.................. :lipseal:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...