Jump to content

Løsnet båter langs Tønsberg brygge, hva hadde du gjort


SandAnker

Recommended Posts

Kastet han på sjøen så han planet :headbang:

 

 

Hadde bindt ett bilbatteri rundt beina på'n og truet han til å svømme og hente båtene!

 

 

Tror jeg selv hadde tatt hånd om han i forkant før politiet kom, tiltross for at dette er selvtekt...

 

 

Hadde vel gitt`n en omgang juling eller to

 

 

Litt enkel fysisk veiledning, i dette tilfelle på utsiden av kaikanten pleier å hjelpe på de fleste. Sånne personer må bare få korte og greie beskjeder :smash:

 

MVH

Morten

 

 

Inntil jeg leste Mouche's innlegg var det eneste ordet som kom opp i mitt hode "lem-avdragning".

 

Ikke vet jeg, men det kan jo tenkes at noen av dere har barn (?) og på spørsmål fra deres håpefulle poder som har kommet opp i en "situasjon" er dette eksempler på forslag til håndtering av den uoverensstemmelsen?

Dere synes veldig opptatt av at lov og orden skal overholdes og etterleves hvis jeg har skjønt riktig og dette skal da være noen eksempler på det?

 

Og please spar meg for det tullet med "politisk korrekt", eller ikke, det "argumentet" er så til de grader utbrukt og misbrukt og ser nå ut som det kun brukes av personer som ikke kan forklare eller med noen grad av fornuft forsvare, sine holdninger og meninger, etter mitt ringe syn!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det som egentig irriterer mest,

er at Politiet ikke har kapasitet til å rykke på slike meldinger,

og at det er mye enklere å henleggen saker om vinningskriminalitet,

enn å la rettferdighet skje fyldest.

På varme og solfylte blodrøde dager i mai er er man derimot heldig

om man ikke finner en godt tilbakelendt uniformert kar i en flukstol i en veikant

for å bøtlegge fart, mobilbruk, belte, vognkort, manglende ryggelys - og andre små "trivielle" ting.

 

Enn viss for for folkelig prioritrering hadde i alle fall undertengede sett pris på.

 

Vedrørende han knallen i Tønsberg, joa i god folkeånd klapper vi han på skulderen og sier,

"du kompis, det der var ikke særlig snillt gjort,

om du lover å ikke gjøre no slikt mer, skal jeg ikke si noen til foreldrene dine!"

Link to post
Share on other sites

Ja du kjører akkurat like mye slalom i lover og regler som oss andre. Er det båndtvang så er det båndtvang.

 

MVH

Morten

 

Ja ingen av oss er perfekte, men hvis man ikke ser forskjell på det å slå ned folk eller hive dem til sjøs med et batteri surret fast til beina, og det å gå en tur med sin hund uten at denne er i bånd og uten at det er til sjenanse for andre for det er ingen andre der, ja da er det vel et spørsmål om ikke refusjon av skolepengene er på sin plass, etter mitt syn!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Selv det fredligeste og snilleste menneske kan miste besinnelsen...om man ikke gjør det er det noe feil med personen, men det er jo kunsten å kunne takle det da...ikke alle klarer det...noen er skapt for å gjøre det, og andre ikke

planlegger man å miste besinnelsen vil jeg si at man ikke mister den likevell :crazy:

Link to post
Share on other sites

Som sagt Mouche, vurderingene er forskjellige.

 

Ja, ingen tvil om det, og derfor er også samfunnets reaksjon på de to lovbrudd det her er snakk om helt forskjellig selv om jeg konstaterer at du ikke er enig i det!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg tror den almene oppdragelse fikk et slag for baugen da det ikke lenger var lov å gi sine barn en ørefik :wink: . Så da de vokser opp og finner på et stunt, er det jo greit at noen andre gir ditt barn oppdragelse "the hard way". Hadde mine unger vokst opp og gjort slikt og kommet hjem med et "blekkaua", hadde jeg ikke sløst med medlidenheten...

Det er synd å si, men enkelte trenger " a big can of wopp-ass" for å lære hva man kan og ikke kan gjøre. Pedagogisk vissvas der man setter seg ned og snakker rolig om hvorfor det ikke er riktig å gjøre slike ting og hvilke følger det kan få å løsne båter har jeg svært liten tro på.

Men vi må jo alle huske på at en ting er hva man sier man vil gjøre i en gitt situasjon, en annen ting er hvordan man faktisk reagerer den dagen det skjer... Om man "uheldigvis" pælmer en albue i fjeset på han som slapp opp fortøyningen, mens man fortøyer igjen, er en ting. Men hvis man mer eller mindre planlegger å klinke noen ned, er noe annet. Disse tror jeg er skumlere å møte på når de selv har hatt et par for mange på byen...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Alle som forsvarer fysisk avstraffelse av totalt hjelpeløse, mindrevitende men selvfølgelig rampete barn på noe som helst måte er etter min mening ikke skikket eller altfor gamle til å oppdra barn. Kom hvertfal ikke i senere tid å si til barnet at man ikke skal slåss eller bruke tvang mot noen (Noe jeg tror er vanlig å lære våre kjære små)

Ikke for å sette i bås, men ser muligheten innen rekkevidde av at alle som mener taurampen i tønsberg skulle hatt bank (enten slik eller slik) kankje har lært hjemmenfra at det er ok å bruke fysisk makt for gud å hvermannsens, å anser kanskje disse som de egentlige problemene her.

 

Når det er sagt, Tror det er VELDIG lett å fortelle om alle som skulle hatt bank, noe helt annet er det å faktisk gjøre det.

Link to post
Share on other sites

*snip*

Registrerer at mouche og jeg er helt på linje her. Vil forundre meg om vi er i mindretall på båtplassen.

Nytt medlem innmeldt.

 

Jeg kunne sagt og tenkt ting, men jeg er "litt pinglete" og tørr ikke pga konsekvenser for meg selv, samt den person å slå og jule opp.

Link to post
Share on other sites

Alle som forsvarer fysisk avstraffelse av totalt hjelpeløse, mindrevitende men selvfølgelig rampete barn på noe som helst måte er etter min mening ikke skikket eller altfor gamle til å oppdra barn.

 

Holdninger som dette, er i mitt syn, årsaken til et ungdomsproblem, som er i ferd med å bli et voksenproblem, som vi kommer til å slite med i generasjoner.

Link to post
Share on other sites

Alle som forsvarer fysisk avstraffelse av totalt hjelpeløse, mindrevitende men selvfølgelig rampete barn på noe som helst måte er etter min mening ikke skikket eller altfor gamle til å oppdra barn. Kom hvertfal ikke i senere tid å si til barnet at man ikke skal slåss eller bruke tvang mot noen (Noe jeg tror er vanlig å lære våre kjære små)

Dette er jeg helt enig i!!! Klarer man ikke å få respekt hos sine barn uten å slå dem, vil man aldri klare det med å slå (utøve vold mot barna) heller. Men ingen har sagt at det er ulovlig å bli sint, men gir man et barn en ørefik eller hva det skulle være er man en taper som aldri skulle hatt barn.

Jeg tror ellers de fleste av de som er så dumme å slå sine barn også slår sin kone, dette er gjerne voldsmenn som synes det er helt legitimt med slik vold for å vise hvem som bestemmer, og dette bringer de videre til sine barn som en helt grei handling. Også er det jævlig feigt da :smash:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Holdninger som dette, er i mitt syn, årsaken til et ungdomsproblem, som er i ferd med å bli et voksenproblem, som vi kommer til å slite med i generasjoner.

Så barnemishandling er ok?

Du liker vist å bryte loven du :smash:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Dette er jeg helt enig i!!! Klarer man ikke å få respekt hos sine barn uten å slå dem, vil man aldri klare det med å slå (utøve vold mot barna) heller. Men ingen har sagt at det er ulovlig å bli sint, men gir man et barn en ørefik eller hva det skulle være er man en taper som aldri skulle hatt barn.

 

Jeg skulle gjerne ha sett at noen av de som her anbefaler bruk av vold som rette medisin til å "oppdra" sine medborgere kan vise til noen som helst form for dokumentasjon eller sannsynliggjøring av at dette har noen oppdragende effekt. At det gir utløsning for egen aggresjon tror jeg så gjerne, men kansje man kan få den etterlengtede utløsning på annet vis?

 

Jeg er også av den oppfatning at all fysisk avstraffelse av barn er unødvendig og sågar virker mot sin hensikt. Dette er en erfaring jeg har etter oppdragelse av egne barn, jobbing med barn i skolen, jobbing med barnevernsbarn og innvandrerungdom. Positiv forsterkning og evnen til å se individet er, etter min erfaring, to nøkkelord, å slå dem er straffbart og med rette!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg skulle gjerne ha sett at noen av de som her anbefaler bruk av vold som rette medisin til å "oppdra" sine medborgere kan vise til noen som helst form for dokumentasjon eller sannsynliggjøring av at dette har noen oppdragende effekt. At det gir utløsning for egen aggresjon tror jeg så gjerne, men kansje man kan få den etterlengtede utløsning på annet vis?

 

Jeg er også av den oppfatning at all fysisk avstraffelse av barn er unødvendig og sågar virker mot sin hensikt. Dette er en erfaring jeg har etter oppdragelse av egne barn, jobbing med barn i skolen, jobbing med barnevernsbarn og innvandrerungdom. Positiv forsterkning og evnen til å se individet er, etter min erfaring, to nøkkelord, å slå dem er straffbart og med rette!

 

Helt enig! Denne dokumentasjonen er selvfølgelig ikke mulig å fremskaffe! Dokumentasjon på det motsatte er derimot ikke vanskelig å finne.

Link to post
Share on other sites

Hadde selvfølgelig ropt om hjelp :smiley::smiley:

Og slik eg kjenner den vanlige mann her i distriktet, så hadde nok denne pøbelen blitt griseglad om politiet rakk få han ut før han blei oppdaga. Men eg trur nok at min tilkalte hjelp hadde kommet først.....

Sammen er vi sterke, uansett om pøbel er anabol.

 

Stå på de som mener det er lov å forsvare egne linjer.

Det er nemlig selvforsvar om nokon prøver å slippe familien min på driv :discuss:

Politiet sliter naturligvis med å være fortøyningsvakt.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Joda det er selvforsvar å hindre at familien driver ut på bøljan blå. Dersom du roper på hjelp for å stoppe gjerningsmannen før ugjerningen er begått vel og merke. Men hvis du roper på hjelp med den hensikt å banke gørra ut av vedkommende etter at vedkommende har løsnet tauet har dette ikke noe med selvforsvar å gjøre. Da heter det selvtekt, og er vel heller begrunnet ut i fra hevnmotiver enn det å redde familien. En mere naturlig reaksjon, dersom familiens sikkerhet ble prioritert høyest, ville vel være å få hjelp til å hente inn båten igjen før den drev for langt? :cool:

Link to post
Share on other sites

En dag treffer dere en som har løsnet fortøyningene og står å venter på deg.

Ikke fordi han synes det er morsomt å løsne fortøyninger, men fordi han elsker en real fight. Og siden du slår først kan han hevde selvforsvar ....

En drømme-situasjon for en del mennesker som sitter på kunnskap de så alt for skjelden får brukt "in real life".

Hilsen en ellers fredelig kar som har trent kampsport i mange år... både :boxing: og :smash:

 

Jeg er nok på linje med Mouche, la de som lovlig kan suge tak i folk gjøre det.

Hvis vedkommende slår først derimot..... da er det jeg som kan hevde selvforsvar :cool:

Link to post
Share on other sites

artig å se at det er et stort flertall som mener de kunne banket fortøyningsdusten , og et bittelite mindretall som faktisk ikke er sikre på om de kunne banket ham. er vi bp brukere så mye bedre fightere enn "kriminelle" og annet belastede personer?

tror jeg havner blandt mindretallet desverre...

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...