Guest Avmønstret# Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 <klippet>Hvis man sitter handlingslammet (etter å ha fortøyd båten igjen) i frykt for hva gjerningsmannen og hans kompiser kan kanskje komme til å gjøre, har i allefall pøblene vunnet... Kjetil S Alle vet jo at pøblene vinner, sånn har det alltid vært og slik vil det alltid være. Jeg sliter med å skjønne folk når de først påpeker at pøbelen vinner samtidig som man åpner for å skride til vold på offentlig sted, mot ukjente mennesker. Man åpner for utøvelse av tilfeldig vold etter eget forgodtbefinnende uten å innse at man selv blir den største pøbelen når man planter knyttneven i trynet på en fyr som løsner en fortøyning. Selvutnevnte sheriffer med rett til å slå. I mine øyne er det pøbelen som snakker her når vold forsvares og skrytes av. En som løsner fortøyninger er en dust og en idiot, det kan de fleste være enige om. En som utøver vold etter eget forgodtbefinnende er værre, mye værre. Hvilket signal gir man til neste generasjon ved å vise at det er "legalt" å utøve vold mot andre? Hvilket signal gir man ved å hevde denne retten muntlig og skriftlig? Tøffe voksene menn, forbilder for sine unger forteller og viser hvordan konflikter skal løses. Opp med knyttnevene og la blodet flyte! Machomannen slår med klubbe, og han slår først! Patetisk, ødeleggende for alle, livsfarlig for den enkelte og all grunn til å fordømme tydelig og klart. Man går ikke inn i situasjoner for å få en konflikt, man går ut for å unngå konflikt. Alt er lov for å unngå utøvelse av vold. Den smarte og moderne mann må evne å vise at vold ikke er svar på noe, noengang. Og spar meg for homsepreik og annet machotull. Hulemannen døde en gang på 70 tallet og vil ikke våkne til live igjen, selv ikke i påska. --------------- Rent konkret så er jeg på ingen måte pasifist. I en situasjon ville jeg feks ikke nøle med å få med meg et par gubber til og oppsøke en fyr som feks løsner fortøyninger. Ved å være styrkemessig overlegne har man svært gode odds for å løse en konflikt uten vold. Og om det skulle utarte så har man fortsatt god mulighet til å stabilisere situasjonen uten at noen kommer til skade fordi man er styrkemessig overlegen. Men å gå inn i en situasjon alene med utgangspunkt i at vold skal utøves er helt vilt, helt tullete og russisk rulett for begge parter. Har selv en jobb hvor voldstrussler og vold er en beklagelig del av hverdagen. For de som lurer så har jeg til dags dato ikke sett at vold har løst problemer for noen, kun laget større problemer. Og har du feks hatt en illsint og diger rotweiler etter deg fordi du ikke sjekket rundt hjørnet før du gikk inn i situasjonen, ja da har du også erfart at det er livsfarlig å gå inn i en situasjon uten å ha 100% kontroll og overtaket i utganspunktet. For hvem av dere tøffinger vet om "fortøyningsmannen" har en kniv på seg, eller et annet våpen, er psykotisk, trent i kampsport, eks militær osv? Det er ingen som vet hvem som blir stående oppreist til slutt og uansett har man blåst alle andre muligheter til å løse situasjonen på en god måte. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Og har du feks hatt en illsint og diger rotweiler etter deg fordi du ikke sjekket rundt hjørnet før du gikk inn i situasjonen, ja da har du også erfart at det er livsfarlig å gå inn i en situasjon uten å ha 100% kontroll og overtaket i utganspunktet. For hvem av dere tøffinger vet om "fortøyningsmannen" har en kniv på seg, eller et annet våpen, er psykotisk, trent i kampsport, eks militær osv? Off... Dette var homsepreik, siden du bragte det utrykket på banen. Eg har diger rottwailler, eg er trent i kampsport, eg er eks militær, og i følge deg så er eg psykotisk. Prøv å løse min fortøyning i sommer..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bjerknez Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 (redigert) Bjerknez... dette har overhode ikke noe med hva som er politisk korrekt å gjøre. Politikk har ikke vært nevnt av noen her.Det er snakk om moral og etikk, og hva man har lært på "søndagsskolen"... Der lærte jeg at man skal ikke slå. Det forsøker jeg etter beste evne å leve etter. Har fungert helt greit hittil. For andre er det mer naturlig å slå andre mennesker. De har ingen sperrer mot å påføre andre smerte og mulige mén. Om det er grunnet i tragiske oppvekstforhold eller andre utenforstående forhold kan vi bare spekulere i. Du må gjerne forsøke med alle slags mer eller mindre realistiske scenarioer å forklare hvorfor man bør slå ned andre mennesker, men det blir fortsatt i min verden ett ekstremt virkemiddel som man bare griper til når liv og helse står på spill. Å løsne fortøyninger kan oppleves dramatisk, og eiendeler kan bli ødelagt osv. Men om det er direkte livstruende der og da hører nok til sjeldenhetene. Da kommer følgende situasjon. Skal du først og fremst sikre båt og eiendeler, eller skal du banke opp karen. Jeg ville først ha sikret båten. Det tar nødvendigvis ett par minutter. Når du så har sikret båten, skal du finne og slå ned karen. Sorry, du får ingen sympati fra meg. Med politisk korrekt så mener jeg ikke politikk bokstavelig. Alle vet da hva som er den etisk og moralsk riktige måten å oppføre seg på. Meg medberegnet. Uansett...som jeg skrev i posten min.... så blir dette en diskusjon som er totalt umulig og "vinne" for meg. For spørsmålet var ikke hva som var moralsk riktig, men hvordan DU hadde reagert. Alt gikk fint helt til noen paragrafryttere kritiserte oss voldelige sykopater og eksmilitære med store farlige rotweilere forde vi ville utdelt ett slag eller to hvis situasjonen ble sån for å redde sin egen ære samt kanskje flere båter mot å bli løsnet fra kai. Når jeg skrev at jeg ville "slengt han i sjøen med ett batteri rundt beina" i min første post her i tråden... så må da vel de fleste skjønne at dette ikke var bokstavelig. Men tråden begynte på en slik måte at det kunne utarte seg litt komisk. Men at jeg hadde gått til konfrontasjon med personen som prøvde seg å løsne min båt kan du banne på. Enten ved å gi an en ekte lærepenge via overaskelsesmetoden eller skremt han verbalt. Alt kommer jo ann på situasjonen. Ja, jeg hadde som sagt mest sannsynlig reagert fysisk i en slik situasjon. Å ja... jeg er et helt vanlig oppegående menneske som "kun" har overnattet en gang i fyllearesten forde jeg hjalp en kammerat som ikke var i stand til å forsvare seg selv en hjelpende hånd i bokstavlig forstand. De 4.000 jeg fikk i bot for opptredenen tok jeg imot uten å nøle. Hvis noen vil kalle meg psyckopat/eks.militær/slåsskjempe av den grunn så værsågod. Tror nok de fleste av oss har noen svin på skogen... men hva man sier offentlig i ett forum er noe annet. Det blir også sagt her i tråden at noen mener at vi som er "små" fra før og eller har blitt mobbet eller på andre måter har blitt påført lav selvtillitt, skriker ut her i forumet og er tilsynelatende mer voldelige i språket. Vel... kan ikke dette egentlig slå begge veier? For ordens skyld: Jeg har ingen rotweiler - Jeg er ikke eks.militær (kun fullført førstegangstjeneste) - er litt overvektig - er ingen muskelbunt - vet null om kampsport. Redigert 27.Mai.2009 av Bjerknez (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
ynroenn Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Jeg ser det er mange som "dømmer" dem som sier de hadde handlet. Men få av dem sier hva DE ville gjort. Er det bedre å sitte på bryggekanten og pedagogpreike med han som slapp fortøyningene, mens du sitter med båtnøkkelen i hånda og ser kone og barn reke avsted? Setter man situasjonen på spissen er handlingen mordforsøk ved drukning... Hvis man sitter handlingslammet (etter å ha fortøyd båten igjen) i frykt for hva gjerningsmannen og hans kompiser kan kanskje komme til å gjøre, har i allefall pøblene vunnet... Kjetil S Off... Dette var homsepreik, siden du bragte det utrykket på banen.Eg har diger rottwailler, eg er trent i kampsport, eg er eks militær, og i følge deg så er eg psykotisk. Prøv å løse min fortøyning i sommer..... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 <klippet> i følge deg så er eg psykotisk. <klippet> Mener du faktisk at jeg har skrevet og ment at du er psykotisk? Hvis du tolker omverdenen på denne måten så kan jeg jo skjønne at det smeller av og til. Jammen bra for deg at du er både x-militær og trener kampsport da. Noen voldsoffer i ditt kjølvann? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 <klippet>Alt gikk fint helt til noen paragrafryttere kritiserte oss voldelige sykopater og eksmilitære med store farlige rotweilere forde vi ville utdelt ett slag eller to hvis situasjonen ble sån for å redde sin egen ære samt kanskje flere båter mot å bli løsnet fra kai. <klippet> Jeg har ingen rotweiler - Jeg er ikke eks.militær (kun fullført førstegangstjeneste) - er litt overvektig - er ingen muskelbunt - vet null om kampsport. Hvis det var mitt innlegg du sikter til, siden jeg nevnte både rotweiler, eks. militær, psykopat, våpen osv så prøvde jeg da å beskrive at man ikke kjenner bakgrunnen til den personen som evt. løsner din fortøyning i fylla. Man kan bli overrasket og plutselig stå i en svært dårlig og farlig situasjon, som man ikke ville kommet i hvis man reagerte/løste det på en annen måte. Dumt å nevne eks militær kanskje, poenget var jo det at de fort kan ha både erfaring og trening i nærkamp, og vi vet jo også at de er høyt representert på statistikken ifht. psykiske problemer hvis de har tjenestegjort i kampområder. Det er vel rett og slett ikke den typen man vil havne i håndgemeng med. Ser jo at du dra æresbegrepet på banen.... jaja. Trodde det var mannfolk fra mindre utviklede deler av verden som pleide å ty til vold for å redde sin ære. Og ærlig talt, ha som utgangspunkt at en spøkefugl som løsner fortøyninga di skal slås ned, om så i etterkant som ren hevn. Er det steinaldermannen som snakker her? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Politisk korrekt meg både her og både der, hva inn i svarte gamperæva menes med denne etterhvert utslitte frasen? Betyr politisk korrekt noe som; riktig og fornuftig, men vanskelig å praktisere, eller er det en måte å skjule at man egentlig mener at sin "ærede" motdebattant er "helt på trynet", "usaklig", "lever i sin egen lille fantasiverden" eller hva inn i hule gampstumpen er det dere legger i dette idiotiske "uttrykket"? Ser at noen klarer å lire av seg denne frasen opptil fem/seks ganger bare i et eneste innlegg? Ja, Pinkvin, steinaldermannen lever åpenbart i "beste" velgående, dessverre! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Off... Dette var homsepreik, siden du bragte det utrykket på banen.Eg har diger rottwailler, eg er trent i kampsport, eg er eks militær, og i følge deg så er eg psykotisk. Prøv å løse min fortøyning i sommer..... Og du er klar til å utøve vold i ditt sivile liv? Som eks. militær ville jeg tro at du var i bedre stand enn andre til å skjønne hvem som har lov til å utøve vold, og å skille mellom hva som er lov og ikke lov i det sivile liv? Du har lykkes i å skremme meg, jeg er skremt over at en som deg, med din bakgrunn og din trening har de holdningene du har i forhold til utøvelse av vold mot sivile. Om du med dette: "Prøv å løse min fortøyning i sommer....." prøver å fremføre en generell trussel, eller en spesifikk trussel så kan du spare deg det. Om du ikke forstår det selv så kan jeg fortelle deg at voldstrusler ikke skaper noe positivt, de skaper usikkerhet og frykt. Det virker nesten som du er fornøyd med å være i posisjon til å kunne "ta" noen som feks prøver å løsne fortøyninga di. Ettersom vold er en løsning du vil ty til, har det løst mange problemer for deg før? Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Nå ble det utrolig mye bulls**t i denne tråden... De som ønsker å slå først de er nå huleboere/neandertalere/steinaldermenn og de som ikke slår først de er homser/pingler/pyser osv. Rimelig fantasiløse de som ikke fatter humoren i uttalelsene som "kaste han på sjøen så han planer", "rydde kaien med båtshaken" eller "kaste han på sjøen med batteri om beina" osv osv Det er vel ingen som vet helt sikkert hvordan de hadde reagert vel? Dette er situasjonsbetinget. Kommer en diger og illsint rottweileren byksende mot deg så er det vel ingen som er dum nok til å forsøke å snakke den til fornuft vel? Men så hopper man vel ikke opp i innhegningen til en slik... Og om en gærning står på brygga og løsner fortøyningene dine... og du sier til han at "dette må du slutte med eller så ringer jeg til politiet"? Han stopper med en gang og løper vekk... jippiiii sosiognomingen har seiret og man kan støtte ikkevold løsninger til evig tid. Men, hva om han ikke stopper bare fortsetter å løsne fortøyningene og driter i hva du står og summer om i bare skjorta... og muligens gjør seg klar til å hoppe ombord i båten (der familien fremdeles oppholder seg). Hva gjør du da? Roper at han må være forsiktig på babord side at han ikke skjærer seg på knivene? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Off... Dette var homsepreik, siden du bragte det utrykket på banen.Eg har diger rottwailler, eg er trent i kampsport, eg er eks militær, og i følge deg så er eg psykotisk. Prøv å løse min fortøyning i sommer..... Kunne du være grei å legge ut et varsel hvis, når eller om du på noe tidspunkt har tanker om å forflytte deg til Østlandet eller Sørlandet de neste femiti årene! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bjerknez Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Politisk korrekt meg både her og både der, hva inn i svarte gamperæva menes med denne etterhvert utslitte frasen? Betyr politisk korrekt noe som; riktig og fornuftig, men vanskelig å praktisere, eller er det en måte å skjule at man egentlig mener at sin "ærede" motdebattant er "helt på trynet", "usaklig", "lever i sin egen lille fantasiverden" eller hva inn i hule gampstumpen er det dere legger i dette idiotiske "uttrykket"? Ser at noen klarer å lire av seg denne frasen opptil fem/seks ganger bare i et eneste innlegg? Ja, Pinkvin, steinaldermannen lever åpenbart i "beste" velgående, dessverre! Som sagt... så er det umulig og "vinne" denne diskusjonen med deg, forde ALT du mener og sier er slik man skal oppføre seg i følge boken. Jeg tipper at godt over halvparten ville reagert fysisk... enten ved slag og eller ved og dra han bort fra fortøyningen. Så får du Mouche vær unntaket med den perfekte oppførselen. Hvis det virkelig er slik du er som det gis utrykk for, så er du nok kanskje en av Norges beste samfunnsborgere. Gratulerer! Jammen godt du ikke er politimann/vekter. (?) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Jeg feiger ut av denne tråden, æresløs og homseaktig. Denne kampen gidder jeg ikke å ta. Men en ting er jeg forbanna sikker på, jeg som i det aller lengste unngår vold, og dermed har unngått det i snart 40 år, kommer bedre ut av det enn de som faktisk mener det gir en løsning og faktisk utøver vold. 80% av "voldsofferne" i Oslo har selv utøvd vold en eller flere ganger. Tygg på den, et stort flertall av de som blir slått slår selv. Det er i grunnen logisk. Så jeg vinner uansett! Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Bjeknez - et råd: tell til 100 før du poster når du kjenner varmen i kinna... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Som sagt... så er det umulig og "vinne" denne diskusjonen med deg, forde ALT du mener og sier er slik man skal oppføre seg i følge boken. Jeg sier hva jeg mener og du sier hva du mener, er vel ikke værre enn det? Og så kan vi være enige om at vi er uenige, livet går videre og til helgen er det spådd knallvær! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SRA Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 MERK, dette gjelder kun Tønsberg brygge, regner med det blir en tråd om Stavanger brygge, brygga i Tromsø, kaien i Volda osv................. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Bjeknez - et råd: tell til 100 før du poster når du kjenner varmen i kinna... Er da overhodet ikke varm i kinnene jeg... hehe. Jeg har vært utsatt for "vold" to ganger i mitt liv. Enten ved at jeg selv forsvarte meg eller ble angrepet. Siden jeg i dag er snart 33 år, så synes jeg ikke det er så ille. Da har jeg også tatt med årene på barne/ungdomskole. Så jeg synes jeg har klart meg helt fint. Jeg er overhodet ikke noen voldelig person av natur og ungår selfølgelig vold så langt det lar seg gjøre. Men når man "angriper" døde ting i en voksen alder ala båt - bil - hus etc. kun for å ødelegge, så er det noe som får blodet mitt til å koke. Lurer på hva Mouche og andre her inne hadde tenkt, hvis en brannstifter tente på huset hvor barna lå og sov... Ikke sammenlignbart selfølgelig, men er man en korrekt samfunnsborger, så vil man jo at personen skal bli tatt og få den hjelp han trenger. At han slipper ut innen 5-10 år synes dere sikkert også er helt i orden, for disse menneskene skal jo også tilbake i samfunnet.... ikke sant? Jeg tviler sterkt på at man hadde klart å tenke moral og etikk i en slik situasjon. Alle har vi en grense for hva vi tåler. Det er bare snakk om hvor denne grensen går. Selv de mest samfunnslydige mennesker kan klikke fullstendig. Det er bare det at når mennesker med høy toleransegrense først klikker, så tar det helt av. Var ikke så lenge siden en politimann skjøt og drepte familiemedlemmer i Oslo.... Var også en politimann i Tromsø som skjøt og drepte (kona?) si. Her snakker vi om mennesker som har vært politi i lang tid og passet på at vi andre følger lover å regler. Man kan diskutere dette til krampa tar oss... Vi får uansett aldri svar på hvem som har rett og ikke i denne tråden. Det er rett og slett umulig. Men til syvende og sist hvis tråden skulle sendes til høyesterett, så hadde nok Mouche og de andre lovlydige borgerne vunnet. Ja.. jeg telte faktisk til 100 før jeg postet dette :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Bjerknez Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Jeg sier hva jeg mener og du sier hva du mener, er vel ikke værre enn det? Og så kan vi være enige om at vi er uenige, livet går videre og til helgen er det spådd knallvær! joda... det har du helt rett i Mouche! Ingen som tar båten din hvis den ligger ved siden av meg vertfall! Så får du heller ta meg etterpå forde jeg angrep mannen som var på vei opp i båten din :) Til helgen er det ut på vannet ja! Meldt kanonvær hele helgen her i Fredrikstad! Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Mulligan Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Denne kampen gidder jeg ikke å ta. Synes du har tatt den fint. Å ty til vold i en slik situasjon er helt meningsløst. Situasjonen kan fort eskalere til noe man ikke skulle være blandet opp i. Å slå ned en drita full fyr er helt absurd. Han husker ikke hvorfor neste dag allikevel. Og, å bruke vold i Tønsberg og så tilkalle politiet vil ubønnhørlig medføre opphold bak lås og slå. De er tilstede på Brygga hele tiden på ett eller att annet vis samt en bråte vektere så hjelp er aldri langt unna. Politiet i Tønsberg har nulltoleranse for vold. Slipper en unna med 15 tusen i bot er det flaks. Særlig de som påberoper seg militær bakgrunn skulle vite bedre, da de skal kunne litt om konflikthåndtering. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 (redigert) Ps. kan noen være så greie å forklare følgende begreper for meg? Pedagogpreik? Homsepreik? Jeg er utdannet pedagog med spes. utdanning i veiledning og kommunikasjon, spesielt relatert til konflikthåndtering, og har aldri vært borti noen av begrepene før Jeg har vært aktiv utøver i en kampsport som går ut på å "pælme folk i bakken"(konkurrerte i perioden 86-2003) og en der man har tannbeskytter og hansker. Jobber i dag mye med ungdom med aggressiv/utagerende atferd, i tillegg til at jeg trener barn og voksne i kampsport. Jeg veier 100kg, føler fortsatt at jeg er i god fysisk form, selv om jeg nok veide 7-8 kg mindre da jeg var på topp FØler derfor at jeg stiller ganske sterkt i en eventuell konfrontasjon. Har tidligere jobbet 5 år som dørvakt på et sted med "variert klientell" men opplevde aldri at jeg måtte slå noen, fikk heller aldri en på "tygga selv" (mulig jeg er flink til å dukke....) Hva har jeg hatt mest bruk for: K O M M U N I K A S J O N S F E R D I G H E T E R! Redigert 27.Mai.2009 av ynroenn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ASi Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 (redigert) Så så, nå begynner det å roe seg her, endelig. Godt å se dere gleder dere til å komme på vannet i helga, med det kanonværet som er meldt. Håper at få har tid til sitte ved pc'n da. Ellers kan det jo nevnes det er sesongåpning ved Norsjø Ferieland i helga. Spørs om det ikke blir en kveldstur dit edit: Tok feil der. Flere har visst mer å si til dette, men det begynner vel å holde nå Redigert 27.Mai.2009 av ASi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Mener du faktisk at jeg har skrevet og ment at du er psykotisk? Hvis du tolker omverdenen på denne måten så kan jeg jo skjønne at det smeller av og til. Jammen bra for deg at du er både x-militær og trener kampsport da. Noen voldsoffer i ditt kjølvann? Måtte skumme litt oppover og ser at det var ikkje du som ila den diagnosen på eit evt selvforsvar. Det var en annen. Sorry Ingen offer nei. Og du er klar til å utøve vold i ditt sivile liv? Som eks. militær ville jeg tro at du var i bedre stand enn andre til å skjønne hvem som har lov til å utøve vold, og å skille mellom hva som er lov og ikke lov i det sivile liv?Du har lykkes i å skremme meg, jeg er skremt over at en som deg, med din bakgrunn og din trening har de holdningene du har i forhold til utøvelse av vold mot sivile. Om du med dette: "Prøv å løse min fortøyning i sommer....." prøver å fremføre en generell trussel, eller en spesifikk trussel så kan du spare deg det. Om du ikke forstår det selv så kan jeg fortelle deg at voldstrusler ikke skaper noe positivt, de skaper usikkerhet og frykt. Det virker nesten som du er fornøyd med å være i posisjon til å kunne "ta" noen som feks prøver å løsne fortøyninga di. Ettersom vold er en løsning du vil ty til, har det løst mange problemer for deg før? Har nok sklid litt ut denne debatten. Eg har snakketøyet på mitt parti og er av typen som megler og roer ned andre. Har aldri vert i håndgemeng med skader på noen, og ønsker selvsagt ikkje dette heller Eg pleier ofte å dra poengene litt langt...mot ytterpunkt, La oss kalle det kverrulering. Eg skal svelge den MEN voldstrusler skaper ikkje alltid usikkerhet og frykt. De plasserer grenser. Allt i sammfunnet vi har i dag er skapt og bygd av vold. Oftest i form av psykisk vold. Kjør fint ellers fengsler vi deg, bli kristen ellers brenner vi familien din til døde osv Kunne du være grei å legge ut et varsel hvis, når eller om du på noe tidspunkt har tanker om å forflytte deg til Østlandet eller Sørlandet de neste femiti årene! opps.....er du sånn som driver helvete med båtene på brygga du då? Nei eg regner ikkje med det Håper ingen kommer borti slikt tull i sommer. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ynroenn Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Til helgen er det ut på vannet ja! Meldt kanonvær hele helgen her i Fredrikstad! Nå er jeg jo litt spent på dine erfaringer med nybåten så langt Bjerknez, regner med at du storkoser deg om dagen?:) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 opplevde aldri at jeg måtte slå noen, fikk heller aldri en på "tygga selv" (mulig jeg er flink til å dukke....) Hva har jeg hatt mest bruk for: K O M M U N I K A S J O N S F E R D I G H E T E R! Det blir det rette ja Sjølv om eg tidligere har skrevet at eg hadde rydda brygga med båtshaken. Beror nok på siturasjonen allt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
elvira II Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Har vært vitne til ett lignende tilfelle (riktig nok lenger opp på land). Under min karriere som dragracer opplevde vi en tulling som etter endel flyttende utover kvelden, ble veldig tøff. Tøffheten gikk utover en 5- 6 løpsbiler, som han sparket og slo i. På den siste bilen han rakk å være ''sterk'' på ,reagerte to gutter i naboteamet ( eieren var ikke tilstede) ved å kaste seg over fyren og legge han i bakken, strippset henden hans fast i en bilhenger, for så å ringe politiet. Eieren til bilen ble også kontaktet. Politiet kom heldigvis for fyren frem først, og ga guttene ros for måten de hadde håndtert saken. Hadde eieren kommet først, spørs det hvordan det hadde gått ( MEGET sint Dansk mann). Fyren havnet i fylle arresten, kom luskende inn gjenom skogen dagen etter, og forsvant inn i bobilen sin og ble heldigvis borte resten av helga. Eneste part som ble straffet her var gjerningsmannen. Men det ble ikke utdelt verken slag eller spark ved ''pågripelsen'', kun lagt i bakken og strippset fast. Mulig ikke dette går å gjøre det på denne måten lenger, uten selv å bli straffet. Min personlige mening om dette var att det var en grei måtte å løse problemet på. Smartingen ble jo reddet for ytterliger erstatningskrav på biler han kunne ha skadet. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Dersom dette ble gjort i den hensikt å forhindre videre skade, og håndteringen av vedkommende sto noenlunde i forhold til skaden dere eventuelt forhindret, er jo dette å benytte nødretten. Det er helt lovlig og ikke straffbart. Det er jo denne retten f.eks. dørvakter og vektere benytter seg av i såkalte "sivile pågripelser da de jo ikke har noen politimyndighet. ER imidlertid viktig å være klar over at når du setter en person i en situasjon der han ikke er i stand til å ta vare på seg selv (f.eks, ved strips/håndjern) er du også ansvarlig for denne personens "ve og vel" så lenge dere holder på ham. Hvis vedkommende f.eks. skulle skade seg mens han er "pågrepet" ville dere få ansvaret. Litt hypotetisk kanskje, men tenk deg en drita full person, liggende på ryggen med strips, som begynner å kaste opp -kan fort gå galt det. Har selv holdt en rabiat "gutt" som gikk løs på en kollega med et balltre i amfetaminrus. Vedkommende begynte, etter at han var sikret med strips, og skulle stange pannebrasken gjentatte ganger i asfalten. I den tilstanden han var i tror jeg smerteterskel var et ukjent begrep, var reelt redd for at vedkommende skulle skade seg stygt. Måtte tvihold på hodet til vedkommende til en kollega kom og fikk lagt ei stor pute under.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.