Camor Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Eg har diger rottwailler, eg er trent i kampsport, eg er eks militær, og i følge deg så er eg psykotisk.Prøv å løse min fortøyning i sommer..... Kunne du være grei å legge ut et varsel hvis, når eller om du på noe tidspunkt har tanker om å forflytte deg til Østlandet eller Sørlandet de neste femiti årene! Hei Sæbø. Hva med en sommerjobb i Tønsberg ? 10 kr. pr. båt pr. natt i beskyttelse. Bare se opp for KRF-folk med BP-vimpel på båten. Da blir du stående og snakke resten av natten Og ikke send en IM til Mouche så kanskje vi kan få en ny lang tråd om ......... MVH Morten Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Helt riktig Mouche. En må selvfølgelig passe seg for å ikke snakke/rope for høyt også, kan jo være skadelig for hørselen det og. For ikke å snakke om at vedkommende kunne bli skremt, og falle å slå seg, eller ennå værre, ramle i vannet å bli skikkelig redd. Nei, det beste er nok å by han på en øl, og ønske han god tur videre til neste båt Haha... Ja kanskje bli med å hjelpe ham. Kanskje det er noen knuter han sliter med ... Noen kan jo være litt triksne etter X antall ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Mouche Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Makan til kverulering Mouche!? Ja, ikke sant? Eller kanskje det jeg driver med er et helt fåfengt forsøk på å få deg, og noen andre med deg, til å innse at selvtekt ikke er hverken i den enkeltes eller i samfunnets interesse og at dine holdninger bør påpekes og avkles for de er intet mindre enn skremmende og gavner ingen! Men jeg tror nok jeg taler for døve ører for her er det, for enkelte, langt viktigere å få utløp for egen oppbygget aggresjon mot "gudene vet hva" enn å tenke rasjonelt og fornuftig. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
chagall Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Med andre ord så er de som er valgt av folket til å representere oss ikke til å stole, Ja, noen ganger kan man lure på om de vi har valgt inn, har glemt hvorfor De ble valgt. Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Håper det ikke er deres 17-åring som har fått i seg litt for mye sprit en kveld og løsner en fortøyning i en gjestehavn. For i følge enkelte her sitter rimelig mange klar til å lynsje ham. På tross av, klarte ikke la være å plukke ut; Om min 17 åring oppfører seg så dumt, håper inderlig at noen har fornuft nok til å snakke til ham, om så hardt. Jeg kunne til og med tenkt meg å takke vedkommende for at han forsøker å bote på det jeg tydeligvis ikke har klart! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Om min 17 åring oppfører seg så dumt, håper inderlig at noen har fornuft nok til å snakke til ham, om så hardt.Jeg kunne til og med tenkt meg å takke vedkommende for at han forsøker å bote på det jeg tydeligvis ikke har klart! Det er det alt koker ned til, ikke sant. Man ønsker at sine egne får en fair mulighet til å innse at man har handlet galt og stå til rette for det, ikke ligge som slakt skadet og misshandlet etter å ha blitt lynsjet. Jeg har forsøkt å lære mine barn hvordan de skal oppføre seg, jeg har ikke banket det inn i dem. I likhet med sin far kommer sikkert de til å gjøre noen feilgrep i livet, mer eller mindre veloverveid. Hvis de løsner fortøyninger, sparker inn bildører eller oppfører seg idiot skal jeg selv kjøre dem til politistasjonen om så er. Men jeg vil ikke ha dem helseslått av selvbestaltede enkeltindivider som mener de har rett til å kaste den første stein (se, en søndagsskole-refereanse til ) Man skal ikke så inderlig vell, tåle den urett som ikke rammer enn selv... som en mye klokere mann enn meg en gang sa... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bjerknez Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Hvorfor angripe mannen? Kunne du ikke først prøvd å snakke med ham? Ha en fin helg på sjøen i din nye båt og så krysser jeg fingre og tær for at du vil se 40-tallet og at neste uke blir du myk som en silkepus! Jeg snakket til han jeg... men han sa at han ville stjele båten din uansett hva jeg sa! Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Superkul Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 at vold mot unger ikke funker er vel alle enige i men en på 26 halooo, jeg vet vertfall at hvis pøbel rundt om ikke hadde en liten tanke om at hvis di gjør slik eller slik kan det vanke litt hobbylynsjing trur jeg det hadde vært myyyyyye mere faenskap rundt om - politi er di ikke redd - kansje dere "ikke" voldelige kan være litt glad for at det finnes noen som passer tinga sine på en "ikke" korrekt måte??? det bidrar til at noen tenker seg om selv om di har fått i seg litt for mye - ingen har lyst på grisebank gudsjelov har man blitt voksen og tenker litt lengre en nesa og sett andre muligheter??? en å løpt karen i senk og torpedert - ekspedert - der og da kjenner et par ulykkelige sjeler som har vært uheldig og klappa til folk med stygge konsekvenser - han ene ble erta og terga en lang kveld på byen av et bolehue som SKULLE ha bråk - tilslutt tillta karen og langet ut en rett høyre - bolehue (r.i.p) snubla og tumlet bakover og landet med hue i en kantstein og game over - alle mennsker kan tillte det spørs bare for hva og hvor strikken ryker - Nå vet jeg hva jeg hadde gjort: hadde jeg vært i kai og kommet over en slik kar hadde jeg gått bort og sagt : halla kompis - pekt på en av båta til en absolutt ikkevoldelig av dere og sagt - gå bort og ha det morro der for der kommer du til og få utreagert og gjort deg ferdig t.o.m med tilskuere som ikke gjør en dritt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
alma Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Nå vet jeg hva jeg hadde gjort: hadde jeg vært i kai og kommet over en slik kar hadde jeg gått bort og sagt : halla kompis - pekt på en av båta til en absolutt ikkevoldelig av dere og sagt - gå bort og ha det morro der for der kommer du til og få utreagert og gjort deg ferdig t.o.m med tilskuere som ikke gjør en dritt Siden du er så ivrig på å banke, kan du ikke banke litt på deg selv først.! Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 (redigert) Og hvis man med den flate hånden istedet treffer øret og vedkommende mister hørselen totalt så er det også helt greit? quote] da kan man vende det døve øre til.... PS å vende det døve øret til er et utrykk som ikke nødvendigvis betyr at man er døv på det ene øret..................... Redigert 28.Mai.2009 av SRA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 (redigert) Hei Sæbø. Hva med en sommerjobb i Tønsberg ? 10 kr. pr. båt pr. natt i beskyttelse. Bare se opp for KRF-folk med BP-vimpel på båten. Da blir du stående og snakke resten av natten Og ikke send en IM til Mouche så kanskje vi kan få en ny lang tråd om ......... MVH Morten Hehe Hunden har fått HD, eg har fått leddgikt, og eks militær...ja det var som bussjåfør i marinen Men her på BP liker folk å debattere utover evne i regelmessige kosetråder , og eg trivest her eg og Blir nok litt langt å gå til Tønsberg med Summeren vår, og så er det så fantastisk mye fin skjærgård i sunnhordland. Og i distriktet her er det ingen som tuller med båtene, Alle barn får sitte på baugen i fart å kose seg, Alle hunder er i båndt når det passer best, Alle verksted er punktlige og billige, Og båtene lager nesten ikkje hekksjø Redigert 28.Mai.2009 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mouche Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 da kan man vende det døve øre til.... PS å vende det døve øret til er et utrykk som ikke nødvendigvis betyr at man er døv på det ene øret..................... Festlig! Jeg snakker om en helt konkret gutt som fra før av var sterkt hørselshemmet, men nå er helt døv. Han ble fiket til av en tulling som mente han hadde sagt "et eller annet", problemet er bare at siden han var sterkt hørselshemmet så har han også et begrenset og vanskelig tilgjengelig språk for de som ikke kjenner ham, nå er han helt døv - 100%. Jeg synes ikke sånt er særlig morsomt eller til å spøke med, men konstaterer at her på forumet finnes det en del som synes at det å sloss bare krydrer ens hverdag og gir livet en slags "mening"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Superkul Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Siden du er så ivrig på å banke, kan du ikke banke litt på deg selv først.! da må jeg gå ned å løsne fortøyningene mine først hvem sa jeg var ivrig på å banke??? jeg sa bla at jeg er faktisk glad for at kjeltringer og idioter er litt redd privat hevn og di roligste folka har dypest grunn - di mest sinnsyke folka som klikker og går helt fra forstand er som regel sånne som er rolige og hyler for ikke vold sjøl har jeg ikke sloss/krangla - slått ned noen siden vi var drittunger selv og jeg nevnte vel noe med at det er bra man vokser og blir litt visere med åra? skal nok mye til for at jeg skulle havne i en dum situasjon men hadde jeg ferska noen på båten med herverk da vet jeg sannelig ikke hvis dere ikke vold folk hadde fått det helt fritt frem med 0 vold og 0 tjangse for å få juling rundt om da tror jeg ikke det hadde vært trygt å eie noe kunne vel glemt å ha bil båt hus hytte etc rart det der - satt opp et harley merke i bakvindu på vw og siden har INGEN plukka......... hadde min sønn på 26 gjort no sånn og fått grisebank kunne han takka seg sjøl - det er også forskjell på å dra til en og slå ned - sparke mens han ligger nede osv da er man jo bare ekstrem idiot selv Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
SRA Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Festlig! Jeg snakker om en helt konkret gutt som fra før av var sterkt hørselshemmet, men nå er helt døv. Han ble fiket til av en tulling som mente han hadde sagt "et eller annet", problemet er bare at siden han var sterkt hørselshemmet så har han også et begrenset og vanskelig tilgjengelig språk for de som ikke kjenner ham, nå er han helt døv - 100%. Jeg synes ikke sånt er særlig morsomt eller til å spøke med, men konstaterer at her på forumet finnes det en del som synes at det å sloss bare krydrer ens hverdag og gir livet en slags "mening"! Hvis du titta litt etter så hadde jeg med vilje tatt bort det angående denne gutten for det var tragisk. Kan virke som du nå er ute etter å kvelurere. Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Beklager Jarle B ble visst litt ivrig. Det jeg egentlig ville fram til at siden du kaller de fredelige for "ikke voldelige". Vil du kanskje kalle deg selv for voldelig å det hadde jeg personlig tatt som en Stor fornærmelse å bli kallt. Voldspersoner holder jeg meg helst unna! Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Er ikke lett for politiet heller med alle som ringer inn og "gneldrer" om den minste ting. Er ikke akkurat ukjent at politiet har svært begrensede ressurser og kan ikke rykke ut og ordne opp i den minste ting... da blir det "sukk... ok registrer saken så vi kan henlegge den" type reaksjon. Noe må man vel klare å ordne opp i selv. Selvsagt uten å skade noen da... for det kan jo heller ikke politiet gjøre. Det tryggeste (for en selv) er vel å unngå fysisk vold og det synes også å være løsningen til mange, men man tenker da ikke på at psykisk vold (feks trusler, hardt tilsnakk) kan være minst like skadelig om enn mindre synlig. Like sannsynlig at det er en som har fått kjeft som lager f..skap som at han har fått bank Nei... Aller tryggest er vel å ikke gjøre noen ting, vente og håpe på at personen går videre. Man vil jo ikke noen vondt... Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Nesten helt enig med Nike. man må foreta seg noe. Kan ikke passivt se på folk som ødelegger for andre. Det går jo faktisk ann å gå bort å snakke til personen selv om han ikke er edru. De aller fleste mennesker er heldigvis beregnelige. Er man usikker på det hele hjelper det godt å ha med seg støtte fra noen forbipaserende eller lignende. Begynner da denne personen å slå etter deg må man selvfølgelig gjøre noe, da som eventuelt selvforsvar. Bare for all del ikke hoppe på mannen. Da er det vel andre man kan bruke tiden på å hoppe på. kona? Sitér dette innlegget Link to post
Thomas Riis Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Da er det vel bare å hente brekjernet i båten og heve han på sjøen etterpå:) Sitér dette innlegget Det perfekte liv inneholder sommer, sol, båt, damer og alkohol. Link to post
Mouche Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Hvis du titta litt etter så hadde jeg med vilje tatt bort det angående denne gutten for det var tragisk. Kan virke som du nå er ute etter å kvelurere. Overhodet ikke! Poenget mitt er i all enkelhet å påpeke faren ved å gjøre noe som hevdes å være så "uskyldig" som "bare" å slå noen med flat hånd! Hvis folk her har så stor trang til å slå noen, opp, ned eller i mente, så vil jeg anbefale å oppsøke steder som driver med den type sport og få utløp for disse behovene i noe tryggere og mere organiserte former og da med deltagere som er med på leken, etter mitt syn. Forøvrig så finnes det en del metoder man kan benytte hva angår å dempe, stoppe eller hindre en situasjon fra å utvikle seg i negativ retning. Eksempel på det er ART (Agression Replacement Training ), skal selv på infokurs om dette til uken og vil deretter vurdere om jeg skal ta et instruktørkurs. Tror flere her hadde hatt gått av et sinnekontrollkurs! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Windy37GM Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Tror flere her hadde hatt gått av et sinnekontrollkurs! På seg selv kjenner man andre :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
2nd Trikker'n Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 ART OT. Håper du deler dine erfaringer. Det vil være interessant. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 På seg selv kjenner man andre :-)mvh Bavaria32sport Både ja, og nei, etter min erfaring. Det faktum at jeg aldri har vært i noen slosskamp noen gang noe sted kan vel ha med det faktum å gjøre at jeg mener det er forbeholdt de med for lite av noe og for mye av noe annet? Her oppfatter jeg det som at det finnes en del som ikke har noe som helst imot å ende opp i en slosskamp, eller to, og det ganske uten å tenke først på om det er viktig, riktig, formålstjenelig eller hvilke konsekvenser det vil ha for seg selv eller for andre, men dette kjenner du kanskje bedre til enn meg? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Camor Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Hehe Hunden har fått HD, eg har fått leddgikt, og eks militær...ja det var som bussjåfør i marinen Men her på BP liker folk å debattere utover evne i regelmessige kosetråder Det hjelper ikke mye å ha tenner når du ikke klarer å springe etter noen for å bite dem. Ha en fredfull sommer alle sammen og skulle det bli for stille kan dere "klikke" her MVH Morten Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 30.Mai.2009 Del på Facebook Svart 30.Mai.2009 Det er det alt koker ned til, ikke sant. Man ønsker at sine egne får en fair mulighet til å innse at man har handlet galt og stå til rette for det, ikke ligge som slakt skadet og misshandlet etter å ha blitt lynsjet. Joa, det er jo en besnærende tanke, at egen blodslekt skal puses med. Men nå var det ikke det jeg mente, la reaksjonen stå i stil til aksjonen Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 30.Mai.2009 Del på Facebook Svart 30.Mai.2009 (redigert) men dette kjenner du kanskje bedre til enn meg? En fullstendig bortreist hentydning som du burde holde deg for god til. Dog er sinnekontrollkurs/kalldethvaduvil for folk som har manglende sperrer mhp raseri, ikke den normale mann i gata som blir forbannet for at "en-eller-annen" bevisst gjør ødeleggelser på sin eiendom. Fullstendig sinnekontroll, på mennesker som egentlig ikke trenger det, gir også en forflatning av det følelselivet som burde finnes tilstede i alle. Sinne, glede osv er helt vanlige følelser som burde finnes tilsted i ethvert menneske. Derunder også en reaksjon på bevisst hærverk. At ordensmakten som du tidligere henviser til ikke har kapasitet til å utføre sin oppgave, er et sammfunnsproblem. Til slutt vil sammfunnet, representert ved enkeltindividet, utføre oppgaven på sin måte (som sikkert ikke er den politisk korrekte), men oppfattes som riktig av enkeltindividet. Om det ender i slosskamp avgjøres ikke kun av enkeltindividet som griper inn, men også dri***ekken (i mine øyne) som løsner fortøyninger. hepp. mvh bavaria32sport Redigert 30.Mai.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.