josefsen Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Er det noen som har sett gamle windyen min i det siste, ble solgt kr.sands området. Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Joda3300 Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48127138&searchclickthrough=true Fint prosjekt for deg josefsen:) Mvh Tom Erik Link to post
josefsen Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Bra utgangspunkt dette her, ser på finn at prisene på disse båtene er rimelig lave så tror ikke jeg vil legge penger i denne. Fint å kjøpe om mann trenger ny motor da? Er på utkikk etter ny båt men trenger båt med kabin da vi venter et nytt familiemedlem. Ser etter daycruiser fra 21 - 28' Er den noen som har gode tips til prosjekter? Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Joda3300 Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Hvordan prosjekt vil du ha, motor i dårlig stand eller båt i dårlig stand? eller er ingenting ein hindring? kan holde utikk da eg sjekker finn.no hver dag ;) Mvh Tom Erik Link to post
Joda3300 Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Stor båt, mye å gjøre, men billig :) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48366283&searchclickthrough=true Link to post
Bertramsen Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Med de kunnskapene og kontaktene du har, er du vel en av få som kunne gått løs på denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46941681&searchclickthrough=true Link to post
josefsen Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Dette var to voldsomme prosjekter, skadet båt er ikke noe hinder men et ferdig brent bål er det værre med :-) Hadde vært moro å kommet i kontakt med en takstmann om kjøp av forsikkringsskadet båter, noen som vet hvordan mann går frem..... Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Joda3300 Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Trur man må "ha" eit firma? Link to post
Osern Svart 22.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2015 Hei. Jeg har begynt på et temmelig stort prosjekt en windy 22 sport som har gått på land. Båten har ikke vært under men fått mange store plast skader. Prosjektet er påbegynt for en stund siden men jeg legger det ut likevell https://baatplassen.no/i/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smiley.gif Ting som skal gjøres med båten: Fikse plast skader. Lakke og bytte innredning Lakke båten Ny skai og puter i kabin Montere motor Trykkteste bensin tank og lakke den Ny topcoate Nytt glass i vindskjerm Ny isolering i motorrom Fikse eller kjøpe nye pulpitter Sikkert masse andre ting som kommer opp etter hvert men alle flater blir overhalt. Link to post
Osern Svart 22.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2015 Imponert over jobben. Har en 22 s. Ønsker å bytte ut plast luftegittere som er slitne. Tenkte syrefast metall. Tips om enkel måte å skaffe dette? Link to post
Røilen Svart 22.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2015 Alt den sorte "gråbleke" plasten er byttet hos meg, men vet ikke hvor det kom fra. Jeg har imidlertid sett noen bilder av en 95ish modell somble omtalt som jubileums model, den hadde dette tror jeg, inkludert blankt deksel over instrumentpanel. I år så ha jeg byttet lokk over utluft fra motorrommet + lanterner. Blank windy Link to post
TimJ Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Tenkte jeg skulle oppdatere litt på prosjektet mitt: Nå har jeg fått tak i "ny" motor ettter mye leting, det ble en 350 Mag MPI 2003 mod. Vi har kommet godt igang med monteringen og bytter likegodt alt av ledningssett med det samme. Det ble mye spagetti som kom til syne når man begynte å dra gitt: Laget et nytt sikringsskap med automat sikringer, limte en ramme av teak og monterte en pleksiglass plate med folie bak som sikringene står i. Har også lagt opp ny hovedstrømsbryter med laderele: Det er montert nye brytere og instrumenter: Ellers har jeg kommet godt igang meg kabinen, nytt teppe og skai og venter på ny trekkede puter i en slags brunfarge. Siden jeg ikke hadde innerflensen til luken så ble det å felle takplatene så bra som mulig: På utsiden av båten har det også skjedd store ting, jeg har fått på en rekke, fenderlist, vindskjerm og div små ting: Badeplatformen er montert og oppdatert med sika antiskli... Det neste som skjer nå er å starte motoren for å være sikker på at det er nok frostveske. Har også kjøpt meg en Sony marine spiller som blir montert sammen med en liten forsterker og to stk 6x9" magnat høytalere. Hei, hva slags do har du brukt her? Har en 22dc som jeg mangler doen til og problemet er at jeg har bare 22cm å gå på i høyden... Link to post
E83AM Svart 12.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2021 josefsen skrev On 23.5.2009 at 19.14: Hei. Jeg har begynt på et temmelig stort prosjekt en windy 22 sport som har gått på land. Båten har ikke vært under men fått mange store plast skader. Prosjektet er påbegynt for en stund siden men jeg legger det ut likevell Ting som skal gjøres med båten: Fikse plast skader. Lakke og bytte innredning Lakke båten Ny skai og puter i kabin Montere motor Trykkteste bensin tank og lakke den Ny topcoate Nytt glass i vindskjerm Ny isolering i motorrom Fikse eller kjøpe nye pulpitter Sikkert masse andre ting som kommer opp etter hvert men alle flater blir overhalt. Hei. Har du noe erfaring med å reparere/ bytte taktrekk i eldre Windy? Jeg må reparere dette i en 7800. Trekket henger enkelte steder. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn