Jump to content

Prosjekt: Windy 22 sport - full restaurering


josefsen

Recommended Posts

Må bare vise frem hvordan resultatet av bytting av baugen ble:

Bilde av formen under sparkling:

windy_27nov_2008_056.jpg

 

Bilde av selve skaden etter den var skjært bort:

 

windy_27nov_2008_006.jpg

 

Bilde av skaden etter den var skjært bort:

 

windy_27nov_2008_053.jpg

 

Lagt inn ca 12 lag med 450gr matte + roving som forsterkning:

(borret ut til dreneringen fra dregrom - bauen er 20mm tykk :eek:)

 

windy_27nov_2008_011.jpg

 

Etter mange timers pussing og sparkling:

 

windy_23.05.09_010.jpg

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for det!

Ser du har en Skilsø 33 Arctic, hvis det er en 93-99mod er det jeg som har laget pantryet i denne båten

 

Meget fine båter som jeg håper du er fornøyd med :wink:

 

Hilsen Lasse

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Kjempeflott resultat :cheers_wine:

 

Dette blir en flott norsk klassiker. Hvilken type lakk er benyttet?

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Ja nå gleder vi oss til fortsettelsen Lasse. Regner med at dette kommer til å holde på en stund, her blir det nok mange smarte og gjenomtenkte løsninger, ser ikke ut som at noe blir overlatt til tilfeldigheter. Norges fineste Windy 22 sport kansje...........:) :flag::cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Ja nå gleder vi oss til fortsettelsen Lasse. Regner med at dette kommer til å holde på en stund, her blir det nok mange smarte og gjenomtenkte løsninger, ser ikke ut som at noe blir overlatt til tilfeldigheter. Norges fineste Windy 22 sport kansje...........:) :flag::cheers_wine:

 

Hei Finn Erik.

Båten blir nok fin når den blir ferdig en gang, derfor bruker jeg lang tid og tar det hele med ro :smiley:

 

Lekker lakkering! Hvilken type maling er det som ble brukt?

 

Tusen takk!

Det er brukt en billakk, samme som den de bruker på Nidelv supersport.

 

hvor ble det av motoren som stod i da?

kjøpte du bare skallet?

heftig prosjekt... ser veldig bra ut

:smash:

 

Motoren som stod i ble solgt før jeg fikk fingrene i båten men det er komplett interiør og nå er Teaken pusset ned og lakkert :smiley:

 

Hilsen Lasse

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Tenkte jeg skulle oppdatere litt på prosjektet mitt:

 

Nå har jeg fått tak i "ny" motor ettter mye leting, det ble en 350 Mag MPI 2003 mod. Vi har kommet godt igang med monteringen og bytter likegodt alt av ledningssett med det samme.

 

dsc018150307564.jpgdsc018140290465.jpg

 

Det ble mye spagetti som kom til syne når man begynte å dra gitt:

 

dsc018100255363.jpg

 

Laget et nytt sikringsskap med automat sikringer, limte en ramme av teak og monterte en pleksiglass plate med folie bak som sikringene står i.

 

dsc018370467363.jpgdsc018180325316.jpg

 

Har også lagt opp ny hovedstrømsbryter med laderele:

 

dsc018300435054.jpg

 

Det er montert nye brytere og instrumenter:

 

dsc018340451116.jpg

 

Ellers har jeg kommet godt igang meg kabinen, nytt teppe og skai og venter på ny trekkede puter i en slags brunfarge.

 

dsc018250382479.jpgdsc018260400569.jpg

 

Siden jeg ikke hadde innerflensen til luken så ble det å felle takplatene så bra som mulig:

 

dsc018240361812.jpgdsc018230344414.jpg

 

På utsiden av båten har det også skjedd store ting, jeg har fått på en rekke, fenderlist, vindskjerm og div små ting:

 

dsc018080236806.jpg

 

Badeplatformen er montert og oppdatert med sika antiskli...

 

dsc018410484586.jpgdsc018130272948.jpg

 

 

Det neste som skjer nå er å starte motoren for å være sikker på at det er nok frostveske. Har også kjøpt meg en Sony marine spiller som blir montert sammen med en liten forsterker og to stk 6x9" magnat høytalere.

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Hei, må si båten blir flott, en ting jeg lurer litt på. Den rep. metoden du bruker er, er den mye brukt?

 

windy_27nov_2008_011.jpg

 

Her har du vell bare lagd en form og fylt i, det er ikke noe overlapp mellom den nye støpen og det originale skroget.

Blir ikke dette særdeles svakt i overgangen???

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Fremgangsmåten er nok helt vannelig, det ble laget en form, kuttet så ut det skade området pluss 15cm for å få vekk all råtten plast. Deretter ble det slipt innenfra ut til null og støpt med god overlapp innenfra.

 

windy27nov2008008.jpg

 

Her er det første laget lagt, totalt så ble det støpt 15-20cm ut på gammel plast

Redigert av josefsen (see edit history)

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Det har du nok helt rett i :smiley:

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne et tankmåler instrument som likner på Mercruiser instrumenter, har nå et instrument som er fra åttitallet.

Dette passer ikke inn sammen med de nye Mercruiser instrumentene, men jeg finner ikke noe som likner noen vei...

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei på dere!

 

Jeg har nå kommet langt i prosjektet mitt, motoren fikk vi startet i går. Det var meget spennende da mann aldri vet hvordan stand en brukt motor er i, den virker til å være helt topp :smiley:

 

Har nå kommet til det punktet hvor jeg må tenke på sikkerhet og ser etter automatisk brannslukker, er det noen som har erfaring med hva som er bra og hva jeg trenger?

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...