Jump to content

Prosjekt: Windy 22 sport - full restaurering


josefsen

Recommended Posts

Bra utgangspunkt dette her, ser på finn at prisene på disse båtene er rimelig lave så tror ikke jeg vil legge penger i denne. Fint å kjøpe om mann trenger ny motor da?

 

Er på utkikk etter ny båt men trenger båt med kabin da vi venter et nytt familiemedlem.

Ser etter daycruiser fra 21 - 28'

 

Er den noen som har gode tips til prosjekter?

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Dette var to voldsomme prosjekter, skadet båt er ikke noe hinder men et ferdig brent bål er det værre med :-)

 

Hadde vært moro å kommet i kontakt med en takstmann om kjøp av forsikkringsskadet båter, noen som vet hvordan mann går frem.....

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei.

Jeg har begynt på et temmelig stort prosjekt en windy 22 sport som har gått på land. Båten har ikke vært under men fått mange store plast skader.

Prosjektet er påbegynt for en stund siden men jeg legger det ut likevell https://baatplassen.no/i/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smiley.gif

 

bilde

 

Ting som skal gjøres med båten:

 

  • Fikse plast skader.
  • Lakke og bytte innredning
  • Lakke båten
  • Ny skai og puter i kabin
  • Montere motor
  • Trykkteste bensin tank og lakke den
  • Ny topcoate
  • Nytt glass i vindskjerm
  • Ny isolering i motorrom
  • Fikse eller kjøpe nye pulpitter
Sikkert masse andre ting som kommer opp etter hvert men alle flater blir overhalt.
Link to post
Share on other sites

Alt den sorte "gråbleke" plasten er byttet hos meg, men vet ikke hvor det kom fra. Jeg har imidlertid sett noen bilder av en 95ish modell somble omtalt som jubileums model, den hadde dette tror jeg, inkludert blankt deksel over instrumentpanel.

 

I år så ha jeg byttet lokk over utluft fra motorrommet + lanterner. Blank windy

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Tenkte jeg skulle oppdatere litt på prosjektet mitt:

 

Nå har jeg fått tak i "ny" motor ettter mye leting, det ble en 350 Mag MPI 2003 mod. Vi har kommet godt igang med monteringen og bytter likegodt alt av ledningssett med det samme.

 

bilde

 

Det ble mye spagetti som kom til syne når man begynte å dra gitt:

 

bilde

 

Laget et nytt sikringsskap med automat sikringer, limte en ramme av teak og monterte en pleksiglass plate med folie bak som sikringene står i.

 

bilde

 

Har også lagt opp ny hovedstrømsbryter med laderele:

 

bilde

 

Det er montert nye brytere og instrumenter:

 

bilde

 

Ellers har jeg kommet godt igang meg kabinen, nytt teppe og skai og venter på ny trekkede puter i en slags brunfarge.

 

bilde

 

Siden jeg ikke hadde innerflensen til luken så ble det å felle takplatene så bra som mulig:

 

bilde

 

På utsiden av båten har det også skjedd store ting, jeg har fått på en rekke, fenderlist, vindskjerm og div små ting:

 

bilde

 

Badeplatformen er montert og oppdatert med sika antiskli...

 

bilde

 

 

Det neste som skjer nå er å starte motoren for å være sikker på at det er nok frostveske. Har også kjøpt meg en Sony marine spiller som blir montert sammen med en liten forsterker og to stk 6x9" magnat høytalere.

Hei, hva slags do har du brukt her? Har en 22dc som jeg mangler doen til og problemet er at jeg har bare 22cm å gå på i høyden...
Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...
josefsen skrev On 23.5.2009 at 19.14:

Hei.

Jeg har begynt på et temmelig stort prosjekt en windy 22 sport som har gått på land. Båten har ikke vært under men fått mange store plast skader.

Prosjektet er påbegynt for en stund siden men jeg legger det ut likevell :smiley:

 

ulykkesbaat.jpg

 

Ting som skal gjøres med båten:

 

  1. Fikse plast skader.
  2. Lakke og bytte innredning
  3. Lakke båten
  4. Ny skai og puter i kabin
  5. Montere motor
  6. Trykkteste bensin tank og lakke den
  7. Ny topcoate
  8. Nytt glass i vindskjerm
  9. Ny isolering i motorrom
  10. Fikse eller kjøpe nye pulpitter

 

 

Sikkert masse andre ting som kommer opp etter hvert men alle flater blir overhalt.

Hei. Har du noe erfaring med å reparere/ bytte taktrekk i eldre Windy? Jeg må reparere dette i en 7800. Trekket henger enkelte steder. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...