Jump to content

Prosjekt: Windy 22 sport - full restaurering


josefsen

Recommended Posts

Nå har jeg bestilt nye stoler og skal trekke om alle puter utvendig, dette blir i en ny type skai som ligner på grå niroxx bare at det skal tåle mer sol før det blir bleket.

 

blue_sea.jpg

 

Bruker www.multisom.no til jobben, knall bra firma som gjør en kjempe proff jobb!

Det er det samme firmaet som Autofil har brukt til autofil båten og bobbla som de bygde...

 

Alle putene blir grå med sorte kanter, bak stolene blir det brodert Windy og Jubileums Edition i hvit og rødt.

 

Gleder meg til å få dette på plass

 

 

 

Har to stoler i hvit skai, disse er i rimelig bra stand og trenger bare en rens for å fremstå bra.

De er meget gode å sitte i og passer til de aller fleste understell.

 

 

har tenkt meg kr 2500,- for begge

stol.jpg

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ho,ho,ho... God jul :santcheers:

 

Nå begynner ting å nærme seg ferdig, det meste av teak er montert og det er igrunnen bare å vente på plussgrader for å ferdigstille prosjektet :cheers:

 

windy_010.jpg

 

windy_002.jpg

 

Hjemmelaget sikringsskap med automatsikringer

windy_004.jpg

 

Nye stepp i heltre teak

windy_008.jpg

 

Forsterker

windy_005.jpg

 

Kabinen

windy_013.jpg

 

Forsterker

windy_012.jpg

 

Høytaler

windy_015.jpg

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Takk for fine tilbakemeldinger :wink:

 

Jeg har også laget nye benker under sofaen da de gamle ikke passet helt inn med resten

 

 

benk.jpg

 

ny_benk.jpg

Sporet som er frest under benkeplaten er tiltenkt en gummilist for å hindre skrangling.

 

Motorluken har fått ny isolering

 

 

motor.jpg

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ser her at projektet mitt (Fjordlingen) er av beskjeden art, sammenlignet med ditt. Her har du gjort en formidable jobb, og resultatet ser jo ikke mindre enn særdelse utsøkt ut. Regner med at du i likhet med meg går og venter på våren !!!

Lykke til med prøveturen.

Link to post
Share on other sites

Denne båten gleder jeg meg til å se på vannet til sommeren, har ikke lest noe i denne tråden før nå. Men jeg har virkelig gått glipp av noe ser jeg. Utrolig flott arbeid du har gjort. Denne båten kommer til å vises godt. :newyearsign:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Takker så mye, dette har vært et langt og interessant prosjekt som jeg har koset meg skikkelig med.

Det har tatt noe lenger tid enn planlagt og blitt litt dyrere enn opprinnelig plan, men det spiller jo ingen rolle når alt står ferdig :wink:

 

Nå er det dessverre -15 i lokalet som båten står i så det blir ikke gjort noe på en stund.

 

Godt nytt år alle sammen og la oss be til alle tenkelige guder om en solfylt og varm sommer :smiley:

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Windy junior er en helt rå båt i sjøen, en kompis av meg har en slik en. Det er ikke lett å få tak i disse da det bare ble produsert 38stk totalt, de fleste gikk kanskje til eksport og da er det nok ikke mange igjen i Norge.

 

Hvis du finner en så er det noe å ta vare på :flag:

 

 

junior.jpg

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Båten din ser som jeg har sakt tidliger lekker ut, men jeg ser at du ikke har noe luftegitter bak. Det pleier vel å stå syrefaste luftegitter bak på jubeleumsmodellen ? Er det noe som skal monteres eller greier du deg uten ?

Gleder meg forøvrig til å se bilder av båten helt ferdig på vannet ?

Link to post
Share on other sites

Båten din ser som jeg har sakt tidliger lekker ut, men jeg ser at du ikke har noe luftegitter bak. Det pleier vel å stå syrefaste luftegitter bak på jubeleumsmodellen ? Er det noe som skal monteres eller greier du deg uten ?

Gleder meg forøvrig til å se bilder av båten helt ferdig på vannet ?

 

Jeg vet ikke om det er standard med luftinntak bak på jubileums mod, på min har det iallefall ikke vært noe luftinntak så det lar jeg være :smiley:

 

 

Ang Bravo drev i et 280 hull så er ikke det noe problem, enten støpe igjen eller sette på en adapterplate slik jeg har gjort. Disse er dyre men det er mulig å finne brukte plater.

 

Forøvirg et godt skrog.

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Nå har jeg hentet setene mine, de ble bare knallflotte :smiley: Sofa og solputen er ferdig om en uke eller to, gleder meg til å se det montert (Tror det blir riktig så lekkert :cheers: )

 

Har fått putene til kabinen men har desverre ikke tatt bilder av de enda....

 

jakob_30.01.10_102.jpg

jakob_30.01.10_092.jpg

 

Hilsen Lasse

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Sitter her å tenker på hva jeg kan gjøre med et lite problem jeg har, det finnes ingen god løsning med tanke på dregg og tauverk akter. Jeg lurer da på å lage meg noen kasser til badeplatformen i teak, det er viktig for meg at disse blir smekre og ikke ødelegger linjene på båten. Derfor tror jeg det blir penest å ha en på hver side.

 

Er det noen som har en god løsning på dette?

Alle innspill motas med takk :yesnod:

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Utroligt flott prosjekt.. Båten ble jo helt suveren.. Må ikke finne på og kjøre i beruset tillstand EN gang til.. Då ødelegger du en av Norges, og kansje Verdens Fineste Windy'er :wink: Men jeg lurer på noe. Da du kjørte på land med denne båten, hvorfor ble den tømmt for motor og annet utstyr da det er din? :confused:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...