josefsen Startet 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2009 (redigert) Hei. Jeg har begynt på et temmelig stort prosjekt en windy 22 sport som har gått på land. Båten har ikke vært under men fått mange store plast skader. Prosjektet er påbegynt for en stund siden men jeg legger det ut likevell Ting som skal gjøres med båten: Fikse plast skader. Lakke og bytte innredning Lakke båten Ny skai og puter i kabin Montere motor Trykkteste bensin tank og lakke den Ny topcoate Nytt glass i vindskjerm Ny isolering i motorrom Fikse eller kjøpe nye pulpitter Sikkert masse andre ting som kommer opp etter hvert men alle flater blir overhalt. Redigert 23.Mai.2009 av josefsen (see edit history) Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Sjømann-22 Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Dette prosjektet blir artig å følge! Legg ut masse bilder!! Link to post
josefsen Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Som sagt så er det mye plast reperasjoner Her er skaden i bauen kappet ut, det ble laget en form før det ble skåret. Slik ble det etter plastring Innsiden: Så langt ser det bra ut, men det er mye jobb Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
josefsen Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Det var også to hull på den ene siden: Mye sliping og pusse jobb, men bra blir det gitt Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
kristian Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 jøss, den blir nok fin, er det den som kolliderte ved Gamle Hellesund? Hva slags motor skal du ha i den? Link to post
Mouche Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Det er vel denne; http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article402764.ece Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
josefsen Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Det stemmer det Kristian, godt parkert i fjellurna Jeg har ikke fått tak i motor enda men leter høyt og lavt.... ikke lett å finne det optimale Tips om motorer til salgs motas med takk!!! Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
josefsen Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Etter at plastskader var reparert ble tanken tatt opp til trykktesting, det ble funnet to hull og litt tæring under... (sveiset og godkjent!) godt og vite at alt er i orden. Pusset ned tanken og ga den noen strøk med lakk. Kjedelig å få lekasje når alt er ferdig Rammeverket ble også tatt ut og reparert litt sprekker her og der men ingen råte ble funnet, malt opp med shipolin maling. Jeg har også fått coatet opp båten innvendig, og kledd skutesider samt takplater med skai https://baatplassen.no/bildearkiv/26/26357/windy_03.05.09_006.jpg Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
josefsen Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Har nå fått limt båten sammen igjen, greide å bruke 95% av de gammle popnagle hullene, brukte Kent rutelim, det samme som de bruker på bilruter. Som dere ser på bildene så er det viktig å forseile sammenføyningen mellom skrog og dekk: Alt som er slipt ned til glassfiberen eller støpt på nytt blir epoxy behandlet, dette gjør jeg for å forseile plasten. Verken primer eller bunnstoff er vanntet. Jeg bruker NM epoxy Nå er det klart for og fjerne alt av bunnstoff og prime på nytt Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
josefsen Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Kjedet meg litt på jobb en dag da det er litt stille, begynte på et lite side prosjekt: Teak dekking til steppet med badestigen, støpte tre lag med 450gr matte og limer på teakstaver med Tec7. morro å se hvordan det blir etter en omgang i bredbåndspusseren Jeg har ikke laget slike ting før så det var et gøyalt prosjekt, det er jo viktig med litt spesielle detaljer også. En gang gjennom bredbåndspusser Ferdig pusset og kappet til: Dette ble helt perfekt og kommer til å bli en fin detalj som ikke så mange andre har Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
TrondT Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Litt av et prosjekt du har gitt deg ut på, gøy å se. Lykke til videre TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
kristian Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Dette ser jo ut til å bli knallbra, men for en jobb. Du kommer nok til å få en fin båt, er den på Sørlandet enda? Link to post
beertrip Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Hei Litt av et prosjekt du har lagt deg ut på. MEN har du plastet opp på gelcoaten? (ser slik ut her) I så fall er ikke dette så heldig. Det kan delaminere mye lettere da. Lykke til med oppussingen Mvh Beertrip Link to post
BowFreak84 Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Hva i holinga betyr "delaminere" for noe? Ett fremmedord jeg aldri har hørt før :P Link to post
josefsen Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Dette ser jo ut til å bli knallbra, men for en jobb. Du kommer nok til å få en fin båt, er den på Sørlandet enda? Hei. Båten er i Arendal, det er mye jobb men nå blir den jo som ny så det er jo moro MEN har du plastet opp på gelcoaten?Det du ser på bildet er formen som skaden det støpt mot, her ser du ferdig resultat Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
KaRsK Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Lurer på om ikke Rogaland Lystbåtservice har / hadde en slik båt med en steyr motor ombord .. kanskje du kunne ringt dem og hørt hvordan det fungerte .. Steyr skal jo være bra maskiner. Link to post
BowFreak84 Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Syns jeg husker det bildet lenger oppe i tråden fra agderposten ja:) Link to post
josefsen Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Det har du helt rett i, dette er vel kanskje den mest omtalte Windy'n gjennom tidene Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
BowFreak84 Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 hehe. morro med slike prosjekter, hvertfall om man har plass til og stå inne med det :) Gleder meg til og se mer av dette prosjektet her:) Når regner du med og ha den ferdig? Link to post
ultra1 Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Satt på med en windy 22 med kad300, gikk noke voldsomt. Nyspylt logga visst båten rett over 49. Rått å kjøre. Link to post
KaRsK Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 hehe , da skulle vel en steyr 280 hk passe ypperlig .. Link to post
Finn Erik Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Er vel fare for at den fort havner opp i steinrøysa igjenn med sånne krefter.......... :) Link to post
KaRsK Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 hehe får ikke håpe det .. Med edru hensynsfull båtfører skal det nok litt til :) Link to post
josefsen Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Dette har så langt vært et kjempe artig prosjekt med masse å lære Jeg tror ikke den er å se på vannet før neste år pga kostnader med motor og barn/samboer som krever sitt... He,he... Fordelen med å bruke lang tid er jo at slutt resultatet blir over gjennomsnittet KAD300 hadde vært helt konge men det koster nok litt over hva jeg er villig til å legg i... den rette motoren kommer nok når etter hvert. Nå står båten hos lakkereren og jeg skal hente den i morgen gleder meg, dekket er ferdig lakket og ser nå sånn ut: Var veldig spent på mitt selvkomoponerte antisklibelegg på dolbordene laget av gelcoate og sandblåsningssand: Dette ble rett og slett over all forventning Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
josefsen Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Da var båten ferdig lakket og nå begynner moroa Montere i innredning, nypusset syrefast, stereo og alt det gøye Denne bauen er ny... ikke så lett å se eller hva??? Blank så det holder Kunne ikke blitt mer fornøyd med resultatet!!! Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn