Jump to content

Mobilt bredbånd, hvilke er best?


Polarn

Recommended Posts

5Gb er vel strengt tatt både opp og ned lasting tilsammen da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jo da, alt teller med. Jeg bruker forresten ICE uten noen form for begrensning på trafikken og er meget godt fornøyd.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det var jo egentlig det som var meningen da, at jeg skulle ha med pc`n i båten. Om det ikke fungerer på vannet er det jo døfødt.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker Ice når jeg skal ha med PC. Bruker det bare i sommerferien på vannet, og når jeg er på fjellet om vinteren. Betaler for påbegynt uke, og betaler ingenting ellers. Har fungert greit for meg alle plasser jeg har prøvd hittil. Bruker ekstern antenne i båten stort sett.

Link to post
Share on other sites

Ingen fare bavaria.morten , ICE fungerer heller ikke på de plassene , ihvertfall ikke med den dongelgreia , tror jeg satser på rover rabbit og andre tjenester denne sommeren , er jo trådløst veldig mange steder og sikkert enda mer enn i fjor sommer

 

Enzo , gjør som jawik, har trekker med seg kabelen, funker supert sier han, men trommelen blir så stor å hanskes med.

:cool::lol:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Ikke hør på Enzo, POLARN. At han ikke får forbindelse med ICE er merkelig når det store flertallet av oss ICE-brukere er kjempefornøyd.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Enig med LarsH,

begynte selv med dongle, meget fornøyd.

La så til retningsbestemt antenne, meget mer fornøyd.

Konverterte så til ICE WLAN, og det er nå min eneste web forbindelse.

(Bruker der og retningsbestemt antenne når påkrevet)

 

Pitte litt størr å transportere til og fra, men når først tilkoplet, hvilken frihet.

Både for meg selv, og eventuelt andre som trenger nett tilgang rundt meg.

 

Bytter ikke mot noe (ennå i alle fall)

 

:-) BjA

Redigert av BjA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ikke hør på Enzo

Ja det er merkelig men som jeg sier så har jeg bare denne donglen og jeg orker ikke å klartre på fjelltopper for å få nettforbindelse , og joda det fungerer enkelte steder , for eksempel hjemme i stua i Tønsberg om jeg står i vindusposten med laptoppen på ene siden av huset.

Forventningene til at det skulle fungere bedre er tilstede og jeg har sendt mail til ICE om dette men de har vist ikke tid til å svare på mailer fra kunder så da går man lettere lei

Link to post
Share on other sites

For meg høres det rett og slett ut som det er en feil på modemet ditt Enzo. Hva viser indikatoren for signalstyrke (de lodrette strekene ved siden av antennesymbolet)? Hva med å ta en telefon til ICE i stedet for mail og være litt streng i stemmen og snakke i en høytidelig tone?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har noen ganger brukt ICE på hytta i et område hvor det ikke er mobiltelefondekning uten retningsantenne på taket og TV dekning uten superantenne med innebygd forsterker på taket. Med en vanlig 450 mobilantennepisk på noen 10 talls centimeter stående ved siden av meg fikk jeg 600kbit hastighet, må si jeg ble meget positivt overasket.

Link to post
Share on other sites

Auh, så få streker kan jeg nesten ikke huske at jeg har sett, selv når jeg sitter nede i salongen på båten uten ekstern antenne tilkoblet. Du sitter vel ikke dypt nede i en stålbåt? :crazy:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har testet litt både Telenor og ICE.

 

På de stedene som det er 3G dekning er Telenor bra, men jeg finner skjeldent de stedene :smiley: .

Med ICE har jeg stort sett hatt akseptabel hastighet, selv på steder der det er "umulig" å få kontakt med Telenor.

 

En annen fordel er at det koster ikke noe ekstra å bneytte ICE i Danmark og Sverige dersom en skulle legge båtturen dit.

For det koster fort en liten formue å benytte Telenor eller Netcom til litt aktiv surfing i utlandet.

Link to post
Share on other sites

Auh, så få streker kan jeg nesten ikke huske at jeg har sett, selv når jeg sitter nede i salongen på båten uten ekstern antenne tilkoblet. Du sitter vel ikke dypt nede i en stålbåt? :crazy:

 

Lars H.

Jeg tester nede i båten og så oppe i cocpit og så gjerne med PC liggende oppå kalesjen eller med PC i hendene på strake armer rett til himmels over hodet oppe på dekk men det er skjelden at jeg får kontakt med nettet , selvsagt fungerer det noen steder men jeg vil jo gjerne ha nett i Strømstad,koster,skagen,havstensund,smøgen osv , mener å huske at jeg kom greit på nett i Grebbestad forresten. Begynner å lure på om det er noe tull med den dongelen min

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...