Jump to content

Tre eller plast hva mener du

flight

Recommended Posts

jeg har fått en vill ide selge bytte polar 29 ac mot en Trebåt.

Før jeg ble familiefar med kone barn hund og alt som følger med var det kun trebåt som var båt

i mine øyne.

Kona er selvfølgelig ikke enig og mumler om gamle dager hvor gubben luktet ovatrol og

lakk til langt ut i august.

og hvor vi øsa båt på skift det første døgnet

hva hadde dere gjort i en slik situasjon her er gode råd dyre :confused:

Jeg har ofte observert at det blandt båtfolket er to grupper.

Du har folkene med plastbåt som debatterer steder de har vært, steder de skal oppsøke, friske seilaser og utstyr som er montert.

Og så har du trebåtfolket som diskuterer råte, pålamark, Farm nr 80, husbukk og automatiske lensepumper.

En klok mann sa en gang at tre er tre og plast er tett.

litt dritt hvis alt er fryd og gammen nå og båtlivet er på topp

bytter til trebåt så må du ta høyde for litt mere vedlikehold osv og kansje ei som dabber av ............

bli enige og på begges premisser -

hvis man ikke tar hensyn kan det fort bli slutt på båtgleden

selv har jeg måtte ta det veeeeeeeeeeeeeeeldig pent i år og håpe på at bedre halvdel blir like ivrig som før (skremt fra i fjor)

får helt vondt i magan av å ikke kunne dra på ordentlige langturer som før men kansje bedre en at alt raser og må hoppe over hele båtlivet

Nå er jo Owatrol ganske luktnøytral etter min mening. Det blir verre når du skal i gang med Black Vanish....det river godt i nesa :yesnod:

Men som ihuga trebåtfantast er det ikke tvil om hva jeg ville valgt. Men det er jo et spørsmål om hva du liker å holde på med.

Hvordan deffinerer mann begrepet "båtliv."

Hvis båtliv først og fremst handler om å "komme seg ut på sjøen" så er det vel ingen tvil om at plastbåt er tingen.

Men for meg handler båtliv like mye av å ligge på brygga å male, pusse og stelle med båten. Det oppstår et eget miljø rundt trebåter som er ganske unikt. Når du holder på å maler og lakker, pusser og steller på en gammel trebåt er det alltid noen som kommer bort for å kommenterer og prate.

For meg er 50% av båtlivet å pussle og stelle med båten.

Og lukta - ja den er halve morroa.

Når det luter av drev, olje, lakk, black vanish, maling, disel, svart kaffe og sjø...ja da er livet godt å leve... :flag:

Redigert av Wasco (see edit history)
Jeg har ofte observert at det blandt båtfolket er to grupper.

Du har folkene med plastbåt som debatterer steder de har vært, steder de skal oppsøke, friske seilaser og utstyr som er montert.

Og så har du trebåtfolket som diskuterer råte, pålamark, Farm nr 80, husbukk og automatiske lensepumper.

En klok mann sa en gang at tre er tre og plast er tett.

Godt sagt ;)

Jeg har akkurat tatt vårpussen og det blir ikke akkurat MER moro for hver gang...

Selvfølgelig, trebåt! Plastbåtfolket innrømmer jo indirekte at de er late; "Trebåt er altfor mye arbeid, " sier de. Som en sa tidligere, med trebåt kan man gå å pusle med saker og ting hele tiden for å holde båten i orden. Det ser jeg på som hobby, og ikke som arbeid. :smiley:

Skulle ønske det fantes "wunderbaum" med lukt av tjæredrev. :lol:

Den eneste bakdelen med trebåt er at alle "verdensmestrene" i båt kommer og forteller deg hva slags produkter du MÅ bruke her og der. :headbang:

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Blir bare bedre og bedre år for år :cool:

Vet ikke helt det du...

Selvfølgelig, trebåt! Plastbåtfolket innrømmer jo indirekte at de er late; "Trebåt er altfor mye arbeid, " sier de. Som en sa tidligere, med trebåt kan man gå å pusle med saker og ting hele tiden for å holde båten i orden. Det ser jeg på som hobby, og ikke som arbeid. :smiley:

Hvis hobbyen er å BRUKE båten, så er vel plast litt mer kosteffektivt eller hva?

Kjære deg nroo7....det har seilt trebåter på alle hav i umindelige tider, og ser du deg omkring ser du fremdeles en del av dem.

Plastbåter har vi imiddlertid ikke hatt i så mange år...så hvem vet hvor det vil ende ???

Dessuten når en trebåt er gammel og ikke orker mer så går den tilbake til naturen uten å ødelegge sine omgivelser... Det eneste vi vet om plastbåter er at det er fryktelig vanskelig å bli kvitt dem.... :smash:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...