Wasco Svart 3.Juli.2009 Del på Facebook Svart 3.Juli.2009 Har sett bilder av denne farkosten, men det er første gang jeg ser den på film.....takk for bidraget Neste blir vel at noen lager et flytende trekkspill Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
vivvi Svart 4.Juli.2009 Del på Facebook Svart 4.Juli.2009 Har alltid med meg min følgesvenn på båttur. Er en Sjasmin, by takamin, halvakustisk gitar med stålstrenger. Denne ligger i koffert med fuktslukere og holder seg utrolig godt! Jeg tar da selvfølgelig med meg gitaren hjem hver gang jeg reiser fra båten... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
ter-av Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 (redigert) Båtgitar må man ha. Som flere andre kjøpte jeg en kassegitar til et par lapper. Meningen er at den ikke bare skal tåle sjøluft, men sandstrand også. Det kan jo hende noen fyrer opp et bål :-) Det er viktig å ha et godt trekk. Redigert 5.Juli.2009 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
monica Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Så lenge du bare spiller på gitaren din når du er langt til havs betyr det ingenting hvilken gitar du tar med : - ) Sikkert noen (de som spiller selv) som synes det er "veldig kjekt" når instrumentene kommer frem, men de fleste synes nok det er en pine. Så om du ikke er Eddie Van Halen...PLEASE la være å spille... Om du ikke er en entertainer til vanlig, nei da er du det ikke når du er i båt heller. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Jeg å en kompis dro frem to gitarer i drøbak gjestehavn en gang. Nå er vi begge ganske flinke til å kore og synger rent. Det endte med applause fra hele havna, så tror nok de fleste opplevde det som sommer idyll i stedet for en pine. Bedre det enn et rave party fra enorme høytallere. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ter-av Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Så lenge du bare spiller på gitaren din når du er langt til havs betyr det ingenting hvilken gitar du tar med : - ) Huff ja, litt musikk og moro er en uting i båtlivet. Det er et tøft liv, må vite! Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Fanafjord Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Har kjøpt oss en enkel ukulele: Nei, det er ikke meg! Både kona og barn har det kjempegøy med dette enkle og lille instrumentet og vi fant ut at det er den ultimate båtgitarren. Så når våren kommer skal vi ha den permanent om bord og drømme om stillehavet, Hawaii og palmesus når vi krysser den vestlandske skjærgården og synger sjømansviser og spiller på ukulelen... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
RSL Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 er en uting med alle desse kassegitarene i båt. Samme fan hvor en snur seg sitter det en skrikhals og skal lire utav seg gamle svisker på en sur gitar. fysj! Såså ikke over alt, men til dels enig. Det skal temmelig mange ankerdrammer til for at dette skal bli idyll for min del. Men trekkspill??? Hjælpe meg... det er vel bare blokkfløyte og sekkepipe som er værre. Nei takk, jeg ønsker meg en sommer hvor jeg kan ligge i utehavn og ikke høre annet enn lyden av fisk som vaker. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
:båt1 Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 hvisty det er noen som er intresert i å kjøpe min nesten strøkene morgen nylonsterngsgitar med bag fot og masse plekter er det bare å gi bud si feks 450 så er den solgt Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Som hobbymusiker prøver jeg å ta godt vare på gitarene mine, og må vel innrømme jeg ikke ville tatt med de dyreste gitarene mine ombord i en båt.. men en middels nylonstrenger eller stålstrenger ville jeg ikke hatt noe betenkeligheter med å ta med i en båt nei.. EL gitar og båt synes jeg klinger vedig feil.. men det er nå min smak.. En Fender er jo nødvendigvis ikke en fender... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Fusebox Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Når det først diskuteres, jeg skulle gjerne hatt en ny kassegitar (kan man si det enda ?). Har noen en anbefaling, i prisleie 1000-2000,- ? Mest "bang-for-the-buck" her. Så Takamine var nevnt over, men sikkert andre i min prisklasse ? Tips mottas med skjev spilling og unoter etter beste evne. Jeg har en el-gitar fra før, men synes vel også at Fender'n bør være hjemme ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 En musikerkamerat av meg som er fast mannskap ombord pleier å ha med seg MARTIN-gitaren sin i båten hele sommerhalvåret. Dennne kostet "bare" 15000 kr mens den dyre, den til over 30000 må være alene hjemme. Det er topp at folk spiller, men det er viktig at folk innser sine begrensninger også. Vi har alltid fått gode tilbakemeldinger og masse hyggelige, ukjente folk ombord når vi har funnet frem instrumentene, selv om det har vært midt på natta.... Sitér dette innlegget Link to post
Bjartn Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Det er vel med gitar som med så mye annet, at det er temperatur- og klimaendringer som er problemet. Har du den liggende i båten noenlunde tørt, så funker det nok bra. Hvis gitaren ikke tåler det og strengene ruster unormalt fort, så har du vel gjerne et problem som du bør kikke på uansett! Sitér dette innlegget Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha! Min prosjekttråd her på BP Link to post
SamH Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Jeg har bestillt meg en slik: Liker ikke 3/4 gitarer, og store kasser tar for mye plass i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Kjempegrei størrelse på gitaren over. Noe høyere pris enn hva jeg tenkte på. Men vent.. Den skal brukes i båten, ikke sant ? Da blir det vel å bruke båtpengene da ? :-) Hvordan er lyden i en slik sak, i forhold til vanlige kassegitarer ? Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Den jeg har prøvd var egentlig helt grei, jeg hadde forventet meg en mer dempet lyd, godt nok til båtbruk :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Hjælpe meg... det er vel bare blokkfløyte og sekkepipe som er værre. Jeg for min del synes sekkepipe er et utrolig stilig instrument. Tenk å hatt en slik i båten, det hadde virkelig vært noe! Og dessuten et glimrende motsvar til iltre strømaggregater, om man skulle bli plaget av denslags i uthavnene . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fusebox Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Jeg har en veldig livlig fantasi, som gjerne går i bilder. "Tegningen" til Ingar blir vel til at : Om man føler seg litt forstyrret av støy fra nabobåten (Princess ? hehe) så tar man gummijolla, ifører seg full skotte-mundur m/kilt etc. Padler bort til skutesiden, står pent oppreist og spiller sekkepipe etter beste evne og lungevolum. Hvem kan vel klage på en slik gratis underholdning ? Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 11.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Liker ikke 3/4 gitarer, og store kasser tar for mye plass i båten. Enig med SamH. Kjøpte en Morgan 3/4, fordi den tar mindre plass og er nokså rimelig, men er nokså lei av den allerede. Ikke særlig god lyd, og ikke særlig god å spille på. Kjøpte noen dyre Elixir-strenger for å se om det hjalp på lyden, men det ble ikke særlig til greier. Helt annen lyd i de strengene enn de forrige - mye mer PLOIINK liksom. Men fint ble det ikke. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Hav Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Kjøpte noen dyre Elixir-strenger for å se om det hjalp på lyden, men det ble ikke særlig til greier. ...men Elixir strengene er da fin-fine de..? Smak og behag selvfølgelig, men det er nå et av mine favoritt merker..ihvertfall til akustisk. Selv har jeg b.l.a en "billig" gitar fra merket Reno med Elixir strenger, den har faktisk blitt foretrukket flere ganger fremfor både high-end Martin og Gibson gitarer i studio sammenheng. Låter faktisk særdeles bra...fikk den til bursdag for 15 år siden eller så... Sitér dette innlegget Link to post
Hav Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 En Fender er jo nødvendigvis ikke en fender... ...mens en Gibson er nødvendigvis en Gibson... Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 11.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 ...men Elixir strengene er da fin-fine de..? Smak og behag selvfølgelig, Jada, bevares. Har de samme strengene på en full-size dreadnought gitar, og det lyder flott. Men de var ikke gode nok til at det ble bra lyd i 3/4 Morgan (kina) gitaren. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Hydrox Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Det holder da plenty med noe som passer i baklommen og kan skape mange gode stemninger. En koselig klassiker Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Gitar til bruk i båt er vel en fordel at er av den billige sorten. Dyre gitarer er laget av hel tre og tåler mye mindre juling enn billigitarene av finer :) strenger er forbruksvare, ingen strenger skal sitte på så lenge at de ruster :p Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Brutus Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 G# gitar. Må jo være perfekt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.