Jump to content

Lillesand gjestehavn, ønsker de ikke gjester ?

Verrie

Recommended Posts

Kansje tonnasje er en mer rettferdig beregningsgrunnlag enn antall fot. En 60 fots båt er nok mye mer enn dobbel så stor en en 30 fots båt. Mens en 30 fots båt veier tre fire ton veier en sånn kanskje 15 ton? At en 60 fots båt betaler rundt 4 ganger så mye som en 30 fots er kansjke mer riktig en dobbelt pris?

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

ikke for å sable ned noen nye forslag, men hvorfor skal man betale pr vekt? Den knappe resursen er antall bryggemeter, derfor burde man betale ut fra antall meter bryggeplass man bruker. Ligger man longside koster det en del ekstra..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Dette er bare noe dere sier i ren misunnelse!!! Man kan jo lese mellom linjene og se at dere er misunnelige nesten alle sammen, bla på meg og mine meninger, og at jeg står for dem uten å pisse folk oppetter ryggen. Det er da iallefall ikke min skyld at dere ønsker slik rikdom og ikke jeg, jeg trives jo med den båten jeg har og koser meg i den, jeg er også glad min båt ikke ser ut som ei ferje.

:lol:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Dette er bare noe dere sier i ren misunnelse!!! Man kan jo lese mellom linjene og se at dere er misunnelige nesten alle sammen, bla på meg og mine meninger, og at jeg står for dem uten å pisse folk oppetter ryggen. Det er da iallefall ikke min skyld at dere ønsker slik rikdom og ikke jeg, jeg trives jo med den båten jeg har og koser meg i den, jeg er også glad min båt ikke ser ut som ei ferje.

Nå fant jeg forumets ignorerknapp - Utrolig deilig... :lol:

Den knappe resursen er antall bryggemeter

Jo det er et poeng.

Det jeg legger merke til at prisene er tydelig høyere i øst og sørlandet enn her vest. Sjelden at man må ut med mye mer enn en hundrelapp. Finnes fortsatt en del gjestehavner for 50 kroner.

Å, du klarte ikke la være å lese hva jeg skrev alikevel Fanafjord

Huff, jeg ble faktisk så nysgjerrig at jeg slo an av igjen... Men bare en kort stund altså. :cool:

Spinnaker det er ikke mange som klarer å irritere meg men det klarer du med den evige sytingen og kveruleringen. Jeg sier det igjen, det er antagligvis ikke alle andre det er noe galt med.

Du må for all del ha egne meninger og ta egne valg her i livet. Men det du skriver her er nødt å være av missunelse.

Jeg lærte en gang at dersom jeg ikke hadde noe fornuftig å si så skulle jeg heller ikke si noe.(hint,hint s........)

Men det du skriver her er nødt å være av missunelse.

Jeg lærte en gang at dersom jeg ikke hadde noe fornuftig å si så skulle jeg heller ikke si noe.(hint,hint s........)

Nei det er ikke det, og du må da tro meg på mitt ord!

Den siste der, den sender jeg i retur til avsender. Jeg synes foresten at slike ting som det siste her er litt artig. Noen kan altså få seg til å si slikt til andre, men det gjelder ikke en selv uansett hvor mye svada man kommer med. Litt rart egentlig :yesnod:

[Moralens glade vokter!]

Du er en uhelbredelig kverulant som alltid skal ha det siste ordet i enhver situasjon. Men for å avslutte dette skal jeg ignorere deg, har ikke gjort det med noen tidliggere men tro meg det skal jeg finne ut av nå.

Så det vil si at denne diskusjonen får du ikke siste ordet i, hehe

Spinnaker, over å ut

Men for å avslutte dette skal jeg ignorere deg, har ikke gjort det med noen tidliggere men tro meg det skal jeg finne ut av nå.

Så det vil si at denne diskusjonen får du ikke siste ordet i, hehe

For å være helt ærlig med deg, så er jeg svært glad for at akurat du ignorerer meg. Takk!

:yesnod:

[Moralens glade vokter!]

Og den fant du i ren misunnelse! :lol:

Å, du klarte ikke la være å lese hva jeg skrev alikevel Fanafjord :giggle:

Jeg var nettopp inne på kverulanttråden og gav min stemme. Jeg synes i tillegg du er utrolig intolerant over andres valg, og når du i tillegg er så masete som du er og mangler selvkritikk begynner jeg å bli mektig lei. Noen kverulerer med vidd og humor, sorry du er ikke blant dem.

Noen kverulerer med vidd og humor, sorry du er ikke blant dem.

Om man bestemmer seg for at en person ikke har humor i det han sier, eller skriver, ja da blir det som du sier. Man har da en forutinntatt holdning til personen.

Jeg kjenner ikke deg personlig, og du kjenner definitivt ikke meg personlig, så jeg tar det ikke så ille opp det du skriver kompis.

Jeg har merket en økende hatsk stemning mot meg etter at jeg avslørte diverse ting rundt et forum, og jeg har sterk mistanke til at dette kommer fra den kanten. Siden også BlissX ser ut til å være en hoggestabbe, er det ikke utenkelig hvem som har fått igang dette. Jeg vet godt om en person som er sur og ute etter hevn :yesnod:

[Moralens glade vokter!]

:lol:

Er du virkelig over 15 år?

eriksjonij1.jpg

Har fulgt denne tråden en tid uten å kommentere - helt til nå...

Nå må dere slappe av litt; dette kommer helt ut av proporsjoner og fullstendig avsporing (som trådene her på baatplassen har en tendens til å gjøre)

Jeg kunne ha kritisert flere innlegg men jeg lar være.

Jeg ser poengene til Spinnaker uten å nærmest måtte rakke ned på ham.

Det er flere som burde gått i seg selv når det gjelder formuleringer i forumet her.

Jeg har nevnt dette tidligere men forstått at det er i mot prinsippet på dette forumet:

Hadde alle postet med fullt navn (noe som andre forum jeg er med på krever), hadde mange usaklige, sjikanerende, personkritiserende innlegg vært unngått.

Punktum.

Noen fra steinrøysa burde ta seg en tur til en fritidsbåthavn i mellom-eller sydeuropa og måle "føtter" på lystbåtene der. Tviler på om lignende diskusjon kunne engasjere like mye i f.eks. Frankrike Spania eller Italia----men så har de heller ikke hørt om janteloven. Vi har dessuten lenger kystlinje og mye større plass pr. innbygger (les båteier) enn de har. 66 feet? senza problem! :sailing::cheers:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Jeg har nevnt dette tidligere men forstått at det er i mot prinsippet på dette forumet:

Hadde alle postet med fullt navn (noe som andre forum jeg er med på krever), hadde mange usaklige, sjikanerende, innlegg vært unngått.

En viktig grunn for at vi ikke har det slik er at det er umulig å vite om det er riktig person som poster. Det åpner for totalt kaos ved at folk utgir seg for andre enn de er.

Ellers, når det gjelder denne tråden så blir den stengt hvis det ikke blir en umiddelbar slutt på personkarakteristikker/angrep.

Jeg ser poengene til Spinnaker uten å nærmest måtte rakke ned på ham.

Det er flere som burde gått i seg selv når det gjelder formuleringer i forumet her.

Om man ser seg litt om her, så er det jo ganske tydelig at det kun er noen få som bedriver denne nedrakkingen, og jeg er ikke i særlig tvil om at disse stort sett er fra et annet forum som ønsker hevn, og å ødelegge for meg og for båtplassen.no. Jeg ser ikke for meg at dette er et mønster som går igjen hos den gjennomsnittlige båtplassenbruker, og hvem ønsker vel å vise hvem man er på en slik måte med nedrakking av andre pga deres meninger? Det forteller jo alt om den som bedriver den slags her på båtplassen, og er et hån mot vår ytringsfrihet.

En tråd må ellers tåle litt avsporing, men denne tråden har vel egentlig ikke sporet av så ille, det har jo stort sett hvert diskutert dette med gjestehavner og stor båt ved siden av dette med prisene i de respektive havner som ble tatt opp av trådstarter.

Fortsatt god sommer :flag:

PS: Glem aldri å tenke på at posterens innlegg kanskje er ment humoristisk, ofte brukes denne ( :lol: ) når det er aktuelt.

[Moralens glade vokter!]

Jeg må si at jeg har full sympati for trådstarter, som må finne seg i å bli kalt sutrekopp, fordi han har stor båt.Jeg lærte hjemme, at man ikke skal være misunnelig på andre, selvom de har mer enn det man selv har.

Det er helt uhørt å lese all den tullete kritikken av de som har "store" båter, og det er faktisk ikke opp til andre å avgjøre hvor grensen går ang.str.på andre folks båter.jeg har selv en liten båt, men jeg hadde stått først i køen til båtsjappa, hvis anledningen skulle by seg til å øke tonnasjen. selvom det påstås annet, bør man ikke være psykolog for å skjønne at dette er ren skjær misunnelse og at det er mye bitterhet der ute.Tro om dere som er så negative hadde funnet det behagelig om folk hadde kritisert deres disposisjoner i like sterke ordelag ?

Nei folkens, jeg sier igjen at det f... ikke er rart at det kriges i verden, når man ikke kan oppføre seg som folk på et skarve båtforum engang.

Fortsatt god båtsommer.

For mitt vedkommende er du helt på vidda, du trenger ikke fortelle meg at jeg er misunnelig, og om jeg var det så hadde det ikke kostet meg en kalori og fortalt deg akurat det! Jeg har helt andre årsaker enn misunnelse for mitt standpunkt i saken, og det trodde jeg at jeg nå hadde fått frem for den observange leser.

Hvordan skulle man kunne være misunnelig på noe man ikke ville eid for alt i verden? :lol:

Og på tampen, vil jeg bare si at du bør lese litt i trådene her på dette diskusjonsforum, for her er folk ofte langt fra enige, og vi må alle tåle litt kritikk av det vi har og gjør i livet. Sånn er det for oss alle :yesnod:

[Moralens glade vokter!]

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...