Jump to content

Min aller første trebåt

skips gutten

Recommended Posts

Jeg har jo snakka mye om den båten jeg kan få gratis, den åpne snekka. Jeg vurderer den fortsatt. Men jeg vet ikke om det er akkurat sånn jeg vil ha. Skal ta noen bilder av den kanskje i morgen eller på tirsdag. Så kan dere få se på den. Hvis jeg bestemmer meg for å ta den så skal jeg få pappa til å se på den.

Har et bilde av den her, Bilde tatt i slutten av oktober i fjor

DSC_0464.jpg

Var å kikket litt nøyere på båten i dag og tok noen bilder. Jeg tror jeg ikke tar den båten, er litt og gjøre på den og motoren vet jeg ikke åssen det står til med. Skal snakke med min onkel, han vet mer om den. Jeg venter med båtkjøp nå. Skolestarten nærmer seg og jeg må konsentrere meg om den også. Også skal jeg skaffe meg en jobb. Så planen min er at jeg skaffer meg båtplass iløpet av høsten, så når jeg har tjent noen tusen så begynner jeg å se etter båt på nyåret en gang (Februar-mars) Så blir det vel kanskje sjøsetting i mai. SYNS DEN PLANEN FUNKER BRA :flag:

Men her er noen bilder av snekka

DSC_0380.jpg

DSC_0383.jpg

DSC_0384-1.jpg

DSC_0386.jpg

DSC_0387.jpg

DSC_0388.jpg

DSC_0389.jpg

DSC_0390.jpg

DSC_0392.jpg

DSC_0393.jpg

DSC_0395.jpg

DSC_0396.jpg

DSC_0397.jpg

DSC_0398.jpg

DSC_0400.jpg

DSC_0401.jpg

DSC_0402.jpg

DSC_0403.jpg

DSC_0405.jpg

Den blir kanskje satt tilsalgs etterhvert regner jeg med.

Enig i at det er litt å gjøre her ja, men ingen ting er umulig... :saint:

Det jeg syntes er fornuftig er at du prioriterer å konsentrere deg om skolen! :flag:

Kommer nok frem mange fine båter etterhvert nå, og da kan det være mulig å gjøre et kupp!

Vivvi

Skjønner at du mista litt piffen når du fikk tatt båten litt bere i ettersyn.

Det som er merkelig med denne båten er at skroget ser ut til å være i så bra stand, mens en del av det andre jo er veldig slitt og må byttes ut.

De utbedringen denne båten trenger er ikke noe du kan gjøre uten å få hjelp fra fagfolk. Så denne kan du bare glemme.

Men det dukker helt sikkert opp mange fine båter etter hvert.

Gled deg til neste sommer - da er du ute på fjorden og er skipper på egen skute... :sailing:

Redigert av Wasco (see edit history)
Ble bare litt nysgjerrig.... :lol:

Hva er det for ei lita jente som dukker opp nederst i venstre hjørne av dette bildet?

Er det en hagefigur, eller er det ei lita jente som har krympa....

Ser litt mystisk ut dette :giggle:

new1.jpg

hehe, den så jeg ikke med en gang..:)

Så ut som det var en del å gjøre på denne båten ja, men virker overkommelig. Men det krever nok tilgang til en del maskiner..

Med båtførerbevis

Mitt båtprosjekt TOIVO

• 7 måneder senere...

Hei hei, Veldig lenge siden jeg har vært her inne nå. Har vel ikke vært her siden August 2009, å etter det har det jo skjedd en del. Som det står inne på denne tråden så var planen min å kjøpe meg trebåt å ha den klar til sommeren 2010. Det blir det ikke noe av, siden det med skole og jobb ikke gikk helt etter planen. Jeg velger å høre på rådet til fatter`n ga meg, At jeg burde skaffe meg båt når jeg har fått meg jobb å fast inntekt.

Så da er planen min slik: Skaffer meg Båtplass og båtførerbevis iløpet av året. Å te høsten begynner leitinga etter trebåt (hvis økonomien råder det) Så håper jeg at jeg har min egen trebåt på vannet våren/sommeren 2011. Har tenkt å skaffe meg en snekke med overnattingsmuligheter, Å ikke en sånn helt åpen snekke som jeg snakka om tidligere. Å drivstoffet skal være dieslel, å motoren skal ha skikkelig snekke lyden :smiley:

Hvis jeg for meg båtførerbeviset før sommeren, så håper jeg å få låne trebåten til pappa. Da kan han være med meg ut de første gangene så jeg for lært å manøvrere båt, så kan jeg det når jeg for min egen :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...