skips gutten Svart 9.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 Jeg har jo snakka mye om den båten jeg kan få gratis, den åpne snekka. Jeg vurderer den fortsatt. Men jeg vet ikke om det er akkurat sånn jeg vil ha. Skal ta noen bilder av den kanskje i morgen eller på tirsdag. Så kan dere få se på den. Hvis jeg bestemmer meg for å ta den så skal jeg få pappa til å se på den. Har et bilde av den her, Bilde tatt i slutten av oktober i fjor Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 WOW...dette var jo en flot båt. Sjeldent en ser klinka snekker som er så fine i treverket. Men det kan jo være en del skavanker som ikke kommer fram på bilde. Selv om dette ikke er drømmebåten din, så ser det i hvert fall ut til å være ei snekke med store potensialer... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Snekker'n Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Synes denne åpne så kjempefin ut. Jeg hadde gått for denne! Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Toivo Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Helt enig med de andre her, ser veldig bra ut. Hvis du får den så ville jeg nok gått for den. Sjekk spanter kjøl nøye og helen nøye.. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
skips gutten Svart 10.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Jepp, jeg vurderer å ta denne. Å siden dere syns det var så fin så skiftet jeg mening :) Å få pusset den ned og lakket den så blir den jo enda finere. Skal ta noen flere bilder av den i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Etter bildene å dømme bør du ikke pusse skroget helt ned. Det er bare ekstra arbeid og unødvendig slitasje på skroget. Men du må matte den ned slik at du kan lakke eller olje den. Lykke til, dette kan bli en kjempeflott båt Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skips gutten Svart 10.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Jeg skal holde dere oppdatert Hvis den båten blir min, så skal jeg ha kallesje til den. Sånn som denne har http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18395671 Da slipper det å bli så vått i båten når det regner. Jeg vet ikke hvor mange fot den båten er, må vel være rundt 20-22 fot Sitér dette innlegget Link to post
skips gutten Svart 11.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Var å kikket litt nøyere på båten i dag og tok noen bilder. Jeg tror jeg ikke tar den båten, er litt og gjøre på den og motoren vet jeg ikke åssen det står til med. Skal snakke med min onkel, han vet mer om den. Jeg venter med båtkjøp nå. Skolestarten nærmer seg og jeg må konsentrere meg om den også. Også skal jeg skaffe meg en jobb. Så planen min er at jeg skaffer meg båtplass iløpet av høsten, så når jeg har tjent noen tusen så begynner jeg å se etter båt på nyåret en gang (Februar-mars) Så blir det vel kanskje sjøsetting i mai. SYNS DEN PLANEN FUNKER BRA Men her er noen bilder av snekka Den blir kanskje satt tilsalgs etterhvert regner jeg med. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Enig i at det er litt å gjøre her ja, men ingen ting er umulig... Det jeg syntes er fornuftig er at du prioriterer å konsentrere deg om skolen! Kommer nok frem mange fine båter etterhvert nå, og da kan det være mulig å gjøre et kupp! Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Wasco Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 (redigert) Skjønner at du mista litt piffen når du fikk tatt båten litt bere i ettersyn. Det som er merkelig med denne båten er at skroget ser ut til å være i så bra stand, mens en del av det andre jo er veldig slitt og må byttes ut. De utbedringen denne båten trenger er ikke noe du kan gjøre uten å få hjelp fra fagfolk. Så denne kan du bare glemme. Men det dukker helt sikkert opp mange fine båter etter hvert. Gled deg til neste sommer - da er du ute på fjorden og er skipper på egen skute... Redigert 11.August.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skips gutten Svart 11.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Jepp, skal jobbe hardt for å få meg båt til neste sommer. Kameraten min har også blitt dilla nå og vil ha båt. Bare han skal ha yamarin. Jepp, kan bare glemme denne båten, kan fort bli veldig dyrt og ordne den. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Ble bare litt nysgjerrig.... Hva er det for ei lita jente som dukker opp nederst i venstre hjørne av dette bildet? Er det en hagefigur, eller er det ei lita jente som har krympa.... Ser litt mystisk ut dette Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skips gutten Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Det er en hagefigur Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Ble bare litt nysgjerrig.... Hva er det for ei lita jente som dukker opp nederst i venstre hjørne av dette bildet? Er det en hagefigur, eller er det ei lita jente som har krympa.... Ser litt mystisk ut dette hehe, den så jeg ikke med en gang..:) Så ut som det var en del å gjøre på denne båten ja, men virker overkommelig. Men det krever nok tilgang til en del maskiner.. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Wasco Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Ja det krever nok en del maskiner og litt erfaring med maritimt snekkerarbeid. Men kjenner alikevell at det klør litt i fingrene etter å berge denne flotte båten... Ellers er det vel et problem at den har stått på land lenge og tørket. Det ser du spessielt på roret... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skips gutten Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Jeg vet ikke hva som skjer videre med den, men den blir kanskje tilsalgs. Håper det er noen flinke som kan ordne denne flotte båten. Men meg som er nybegynner så er det ikke noe for meg. Sitér dette innlegget Link to post
skips gutten Svart 22.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Hei hei, Veldig lenge siden jeg har vært her inne nå. Har vel ikke vært her siden August 2009, å etter det har det jo skjedd en del. Som det står inne på denne tråden så var planen min å kjøpe meg trebåt å ha den klar til sommeren 2010. Det blir det ikke noe av, siden det med skole og jobb ikke gikk helt etter planen. Jeg velger å høre på rådet til fatter`n ga meg, At jeg burde skaffe meg båt når jeg har fått meg jobb å fast inntekt. Så da er planen min slik: Skaffer meg Båtplass og båtførerbevis iløpet av året. Å te høsten begynner leitinga etter trebåt (hvis økonomien råder det) Så håper jeg at jeg har min egen trebåt på vannet våren/sommeren 2011. Har tenkt å skaffe meg en snekke med overnattingsmuligheter, Å ikke en sånn helt åpen snekke som jeg snakka om tidligere. Å drivstoffet skal være dieslel, å motoren skal ha skikkelig snekke lyden Hvis jeg for meg båtførerbeviset før sommeren, så håper jeg å få låne trebåten til pappa. Da kan han være med meg ut de første gangene så jeg for lært å manøvrere båt, så kan jeg det når jeg for min egen Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Hyggelig å høre fra deg igjen. Godt å se at du ikke har gitt opp drømmen om egen trebåt, selv om ting ofte tar litt mer tid enn det en først regnet med. Håper du holder oss oppdatert med hva som skjer. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.