Jump to content

Storsand i Hurum - tråden for oss med båtplass der


Framtia

Recommended Posts

Tenkte å starte en tråd hvor vi kan utveksle informasjon som er til glede og nytte for oss som er så heldige å ha båtplass på Storsand. Vet det er mange medlemmer som holder til her, noen med større skrivekløe enn andre. Tråden kan f.eks benyttes til å be om hjelp til ettersyn, informasjon om ting som er knyttet til fellesarealene eller hva som helst.

 

Et innledende spørsmål fra meg er om noen kan bekrefte at det er slik at driften av sandtaket planlegges avsluttet neste år?. Det vil i tilfelle redusere problemet med støv og være svært kjærkomment...

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt at 2010 skal være siste år med sandtaksdrift på Storsand. Problemet er heldigvis ikke like stort over hele havna når det gjelder støvproblemer.

Jeg har plass ytterst på "moloen". Dvs første båt styrbord inngående. Her er støvproblemet ikke eksisterende. Heldigvis. Tidligere lå jeg inne i havna og hadde mest problemer med støv fra biltrafikken rundt havna.

 

Jeg har luftet for havnesjef Svein Robert om vi kunne få en "jugebu" hvor vi hadde noen stoler og et bord samt en kaffetrakter. Han syntes dette var en god tanke, men trolig har det godt i glemmeboken. Kanske vi skal minne han på dette?

 

Det jobbes med å legge tykkere strømkabler i havna slik at spenningsfallet ikke blir så stort for de som ligger ytterst på bryggene.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

snakket med en "ekspert" som sa at støvproblemet kommer spesielt fra transportbeltene, og at det er verst nå disse startes opp tørre.

 

Jugebu er sikkert greit, men hvis vi veksler på å besøke hverandre så er jo det også en grei ordning. Forøvrig ble jeg nylig klar over at det er en dusj man visstnok kan benytte seg av. Har ikke prøvd den, men en av naboene sier at det skal være tillatt.

 

Jeg kunne godt tenke meg at vi tok sikte på en felles ryddedugnad, og også fikk folk til å fjerne opplagsstativer osv. Da kunne de sikkert fått planert ut bedre og fått til bedre parkeringsforhold. Skal spørre Svein om hva han synes når jeg ser han neste gang.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Tenkte å starte en tråd hvor vi kan utveksle informasjon som er til glede og nytte for oss som er så heldige å ha båtplass på Storsand.

Bra initiativ. Det er tusen ting jeg lurer på, men det er like mye fordi jeg er fersk båteier som at jeg er fersk 'storsander'. Men jeg har iallefall begynt å få taket på å legge til, slik at dere andre ikke lenger trenger å være nervøse for brygge og båter når dere ser Aurora komme tøffende...

 

Jeg savner litt mer info om servicetilbud, for eksempel dusj og toalett. Ja, det finnes, men er det greit å bruke eller er det egentlig ikke for "oss"? Og dersom det er greit å bruke, hva er "åpningstidene"?

Link to post
Share on other sites

Snakket med Svein havnesjef i dag og han sa at vi kunne sette i gang. Søppelcontainerne er nylig tømt så vi kan benytte disse. Han ba oss legge "nyttige" materialer og ting i egne hauger slik at de som har forlagt de der kan finne diette igjen.

For meg passer mandag, tirsdag og onsdag best for dugnadsdag.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

For meg passer mandag, tirsdag og onsdag best for dugnadsdag.

 

Det høres bra ut Astor, med tre kvelder så får vel du tatt det meste :smiley:

 

For meg er det kun tirsdag som passer. Hvis det også passer for flere av BP-medlemmene kunne vi jo sikte på det, f.eks kl 1800. Jeg foreslår at vi også setter opp en plakat i havna slik at vi får informert alle de som er nedenom der nå i helga også. Jeg kan godt ordne med det.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Vi her på Storsand har en utrolig fin havn med en belligenhet mot Sætre-skjærgården i nord og Drøbaksundet med rask tilgang til Son, Moss og Horten i sør. Alle havnas båter ligger godt beskyttet mot vind og bølger. De jeg har snakket med i havna stortrives. I vinter ble havna videoovervåket i tillegg.

Her noen bilder tatt i dag:

 

storsand_innseilingaa.jpg

Innseilinga til havna som er isfri hele vinteren.

 

 

storsand_oestover.jpg

 

 

storsand_prosjekt.jpg

Her er godt om plass på opplagsplassen. Her en som holder på med et prosjekt.

 

storsand_havn_2.jpg

Hyggelig å følge med skipstrafikken som seiler rett forbi havna vår

.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dagens dugnad må betegnes som vellykket. En utrolig sympatisk gjeng hadde møtt opp og jobbet med dødsforakt helt til havna var bortimot strøken. Heldige med været var vi også. For de som gikk glipp av begivenheten kan vi love en ny mulighet til våren når båtene atter er på sjøen. Da satser vi på å gå litt tyngre til verks slik at vi også kan få bukt med tyngre skrot. Til den tid vil jeg oppfordre alle om å bidra til at søppel havner i containeren og ikke både her og der.

 

Under er to bilder av den glade gjeng.

 

dugnad1.jpg

 

dugnad2.jpg

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...