Jump to content

Storsand i Hurum - tråden for oss med båtplass der


Framtia

Recommended Posts

Vi forflytter oss fra Sætre til Storsand i anledning båtplass på 5 meter. Det er ikke å oppdrive i Sætre. Har hørt på folkemunne at sandtaket er et meget fint sted å ha båten. Vi kommer med en trawler, og det vil da være fire trawlere i havna etter det jeg kjenner til. Blir nesten eget lite trawlermiljø. Kanskje andre trawlere vil prøve lykken her også?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vi er i dag to Grand Banks i havna. Den Colvicen som lå ved siden av meg har fått fast plass i Oslo etter å ha stått på venteliste i mange år.

Joda, Storsand er en god havn. Støvproblemet ble borte for mange år siden.

Så snart kulda gir seg går jeg fra vinterhavn tilbake til Storsand. Vil nødig risikere å bli stengt inne av is, selv om det i dag er isfritt. Det er meldt ned mot 7-10 minus på natten til uka. (Gir det seg aldri?)

 

Vi har en egen facebookside, be om å få slippe inn der. (Vi som har båtplass på Storsand)

Svein Robert fortalte at det hadde kommet inn en 34 fot trawler. Den lå der med presenning, kanskje en SWIFT?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

All in: Velkommen i det gode selskap :-). har du fått plass i den indre eller ytre havna?. Du ligger mye bedre i den indre, så stå på litt for å havne der...

Svein lovte meg plass, og da skulle han prøve det han kunne i indre del. Så stoler vel på at det går i orden. Planlegger å hente båten i Påsken

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei,

 

Finnes det gjesteplasser på Storsand?

Eller er det noen som har en plass jeg kan låne en natt.

 

Vi skal på besøk i nærheten av Storsand fredag førstkommende ( 4. Juli 2014) og planlegger å overnatte i båten.

 

Båten er en Inter 9300, 30 fot, 1 meter dyptgående.

 

 

Mvh,

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

En meget bra havn og trivelig miljø. Bra sikkerhet, ingen bom, og god parkering. En del sand og støv må du regne med, men beliggenheten ellers er veldig bra med kort vei til Oscarsborg, Drøbak, Sætre, Sandspollen/Håøya. Er dessverre ikke drikkevann på bryggene. Nå er jo også Oslofjordtunellen gratis. 

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...