Jump to content

Storsand i Hurum - tråden for oss med båtplass der


Framtia

Recommended Posts

Hei Keiko, på avstand ut så alt bra ut med skøyta sist lørdag. Flere av oss har flyttet oss til annen vinterhavn, så jeg skal ikke dit før til våren. Regner med Svein er villig til å ta en titt om du ringer og spør. Har du forresten tenkt å bli liggende i den ytre havna i vinter? Du ligger nok vesentlig bedre i den indre, og der er det veldig mange ledige plasser.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hvordan er isforholdene her for tiden ? Lurer på om jeg må låne en plass her inne en ukes tid, hvis ikke isen går i Sandvika :-)

 

Noen som vet, før jeg ringer Hero Marin ?

 

 

Det var ikke is i havna på Storsand i forrige uke - tviler på om isen har lagt seg igjen....

 

Og Sandvika - vel noen steder er det isfritt ihvertfall.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

storsand_havn_i_mai.jpg

 

Eierne av havna melder om ledige plasser i år. Vi som leier plass hadde i kveld møte med Robert-familien som eier havna som melder om at sanitæranlegget i havna vil bli rustet skikkelig opp denne sommeren. En sosial vaktbu blir også tilgjengelig samt nye infotavler på hver brygge. mm

 

Vi som har plass der trives skikkelig godt. Mange tror sandstøv er et problem noe jeg aldri har vært plaget av i de fem årene jeg har ligget der. sandtaksdriften er nå nærmest borte.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Var på dugad på båt der idag, toalettene var ikke spessielt hyggelige, men varmt vann var det.

Så ikke Astor, eller har du ny plass? Framtia sto nerme krana også, snart klar for å settes ut? :lol:

Sa de noe om hva slags plasser som var ledige? tenker litt på å ha båten på vannet der neste vinter.

Link to post
Share on other sites

Det er veldig mange ledige plasser om vinteren, men det er ikke bobleanlegg der så du må regne med å fryse fast. I tillegg er det omtrent dobbelt pris av hva man må betale for å ligge i bobleanlegg andre steder. Så de fleste av oss flytter til andre steder om vinteren.

 

Framtia sjøsettes i dag etter 5 dager på land. Så denne ukes onsdagsregatta blir uten grodd skrog, får håpe det gir utslag på resultatlista....

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

I vinter har jeg hatt båten på land i son for 20000 så planlegger bare litt for neste vinter.

 

Imxen og targaen går på land idag for vehandling under vannlinja og polering. Vi får håpe det blir flere førsteplasser og færre dårligere i år :lol:

Link to post
Share on other sites

Var på dugad på båt der idag, toalettene var ikke spessielt hyggelige, men varmt vann var det.

Så ikke Astor, eller har du ny plass? Framtia sto nerme krana også, snart klar for å settes ut? :lol:

Sa de noe om hva slags plasser som var ledige? tenker litt på å ha båten på vannet der neste vinter.

 

Astor har flyttet innerst i havna fra i år. Og vi blir vel der vil jeg tro.

Så det var aktivitet nede ved targaen i går.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Satte ut båten på lørdag, og gikk jomfruturen til Storsand. Hadde vår første overnatting i båten natt til søndag. Våknet opp til dette været:)

storsand.jpg

 

På søndag ble det en liten tur i skjærgården rundt Sætre. Det ble en knall start på båtlivet:)

 

PS: Hvor er toalettene? Jeg er 190cm og er ikke helt venn med toalettet i Nidelv 24;)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Det er flere båter som har stått på land i evigheter der, synd å se at de ikke blir anvendt. På den annen side er det bedre at de står på land enn at de tar opp plasser i sjøen når de nå først ikke brukes. Firsten har hatt litt ettersyn i år, men presenningen har gradvis blitt revet av i løpet av de to siste sesongene. Comfortinaen kjenner jeg ikke til. Derimot kjenner jeg eieren av en IW31 som har stått nå to sesonger på land om den frister (tidligere aktivt medlem her på BP). Ring Svein Olav så får du nok kontaktdetaljer til de andre to.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er det noen som vet om det er ledige båtplasser her nå, og eventuelt hvem man skal kontakte, og ca pris for en 21 foter??

send Mail til sveinrobert@hotmail.com koster 2400 pr breddemeter. Vi skal ligge første sesongen hos han.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Vi forflytter oss fra Sætre til Storsand i anledning båtplass på 5 meter. Det er ikke å oppdrive i Sætre. Har hørt på folkemunne at sandtaket er et meget fint sted å ha båten. Vi kommer med en trawler, og det vil da være fire trawlere i havna etter det jeg kjenner til. Blir nesten eget lite trawlermiljø. Kanskje andre trawlere vil prøve lykken her også?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Vi forflytter oss fra Sætre til Storsand i anledning båtplass på 5 meter. Det er ikke å oppdrive i Sætre. Har hørt på folkemunne at sandtaket er et meget fint sted å ha båten. Vi kommer med en trawler, og det vil da være fire trawlere i havna etter det jeg kjenner til. Blir nesten eget lite trawlermiljø. Kanskje andre trawlere vil prøve lykken her også?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vi er i dag to Grand Banks i havna. Den Colvicen som lå ved siden av meg har fått fast plass i Oslo etter å ha stått på venteliste i mange år.

Joda, Storsand er en god havn. Støvproblemet ble borte for mange år siden.

Så snart kulda gir seg går jeg fra vinterhavn tilbake til Storsand. Vil nødig risikere å bli stengt inne av is, selv om det i dag er isfritt. Det er meldt ned mot 7-10 minus på natten til uka. (Gir det seg aldri?)

 

Vi har en egen facebookside, be om å få slippe inn der. (Vi som har båtplass på Storsand)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...