Jump to content

Storsand i Hurum - tråden for oss med båtplass der


Framtia

Recommended Posts

Er det forresten noen som vet dybden på innløpet eksakt (laveste lavvann), jeg vurderer nå en båt som stikker litt dypere, og da er det kjekt at jeg ikke overdriver...

 

Det er vel 3 båter som stikker relativt dypt hos oss, en Hanse 430, en Pronavia 38 og en eldre regattabåt.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Vi har møte i havna 10. mai kl. 18.00 med eierne av havna. Det første møte hvor vi kan ta opp ting vi lurer på eller ønsker forandringer på. Et ønske fra oss båteierne er bla. kommunalt vann på alle brygger. (ikke brønnvann)

Vi ønsker oss vebkameraløsning, som vi båteiere gjerne vil spleise på.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Takk for informasjon om møte i båthavna Astor. Jeg er helt fersk innvandrer i denne båthavna og har ennå ikke fått noe info. Det var forøvrig jeg som forstyrret deg i arbeidet ditt på båten sist fredag og fikk låne Gardena tuten av deg. Tusen takk skal du ha for lånet, jeg håper du fant den etter at jeg hadde lånt den. Hvis ikke så må du si ifra så får du en ny.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

jeg vil sterkt anbefale telefon....

 

Prisene er vel sånn midt på treet alt tatt i betraktning (det er dårlig drikkevann på brygga, men ellers en lun og ikke minst trivelig havn. Mener å huske at sommerprisen er 9500 for en 4 meters plass, men dette vet Robert mer om.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei,

 

Vi lurer på om vi skal flytte båten til Storsand, og overvintre på vannet i vinter.

 

Hvordan var det sist vinter (2010-2011, bikkjekaldt fra midt i november til jan-feb...) ? Er det greit å la båten ligge i "litt" is ? Snakket med havnesjefen, og han nevnte at flere hadde ligget godt inni isen i vinter.

signaturbilde4.jpg 2 smekk på en flue...
Link to post
Share on other sites

De siste to årene har det vært en god del is innerst i havna. Det er ikke noe bobleanlegg der, men isen ligger i ro og det er relativt lunt. Det er noen plasser lengre ut hvor det har vært bobleanlegg i drift. Året før var det knapt is, og det er vel mer typisk. Isen går i tilfelle tidlig, så du får en lang sesong. Det forlanges halv pris av sommerleie + strøm, og det er i dyreste laget synes jeg når det ikke er bobleanlegg. Er derfor i tvil om jeg heller skal legge båten lengre inn i fjorden i vinter. Det gjør det også enklere med ettersyn, og jeg slipper bompenger for tunnelen.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ekstremt høyt vanne i dag. For dere som ligger mot fast brygge ville det vært lurt og kjørt nedom for en titt på båten. Mange ekstra stramme fortøyninger!

 

Til helgen flytter jeg til Tofte for vinterhavn og blir der til påsken neste år.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...