moosewine Svart 19.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Vi kom trygt fram søndag kveld ja, har vært litt dårlig med nettilgang så har ikke fått oppdatert på en stund... Ligger på utsiden av Zachen og koser meg i det nydelige sommerværet : ) Har også begynt en bigesjeft som charterkaptein for japanske turister, så inntektene strømmer inn : ) Til helgen blir det regatta, Ormen skal prøve seg i Askøy rundt, Sun Flyer blir vår værste konkurrent, når han fikk høre at vi kom tok han opp båten for polering og bunnsmørning, han overlater ingenting til tilfeldighetene når Ormen kommer og skal vise sin vrede! Sliter litt med å finne mannskap til regattaen, har fått praiet en svenske og en gatesanger fra Romania på kaien, men trenger gjerne fler hvis det er noen lokale seilere som har lyst til å være med! Lenger nord blir det ikke denne gang, planen er Shetland i begynnelsen av september, tilbake til Bergen og sydover i begynnelsen av oktober, da begynner vel sommeren å ta slutt : ) Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 19.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Nå har jeg fått vasket vannlinjen, det hadde grodd en del skjegg så på oppfordring fra fokkeslasken stupte jeg uti Vågen og vasket. Godt over 20 grader i vannet, nydelig! Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Når vi får ny mast skal vi senke statistikken din til et labert nivå. Husk å ta med årene så dere kommer dere over sundet til Shetland. Ha forøvrig en fin videre. Og demp nå lyden på anlegget dit slik at vi andre kan sove i fred når dere passerer oss . På SOL er det stille for tiden siden ekspertene er uteblitt. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
moosewine Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Svensken og Rumeneren har sviktet så fikk flyttet oss over i dobbelhanded klassen, skal vise Sun Flyer hekken i morra : ) Sitér dette innlegget . Link to post
Sun Flyer Svart 21.August.2010 Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 Skal holde av en fin plass til deg utpå herdla. Ps. Hvis du vil se baugen min, må du se nøye før start. For etterpå blir det bare hekken.... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
alidal Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Ser Sun Flyer kom på 3. plass i går, men har han skiftet båt???? 3 Sun Fast 37 Sun Flyer Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Lystall på 1,37 er korrekt. 3.plass i største klasse er mer presist. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Careka Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Når vi får ny mast skal vi senke statistikken din til et labert nivå. Husk å ta med årene så dere kommer dere over sundet til Shetland. Ha forøvrig en fin videre. Og demp nå lyden på anlegget dit slik at vi andre kan sove i fred når dere passerer oss . På SOL er det stille for tiden siden ekspertene er uteblitt. Å Jawik jeg seiler igjen når jeg kommer hjem, så bare tren deg opp litt slik at jeg får konkuranse. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Hvordan gikk det med Ormen, og moose. fant han veien rundt eller ble det feilnavigert en del ? kan jo være, at han seiler ennå og leter etter veien tilbake. har dere snakket med Redningstjenesten ? eller muligens S.Flyer tok han på slep ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
alidal Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 (redigert) Ormen Lange på tiende plass Sun Flyer på fjerde plass (Fremdeles i Sun Fast 37) Redigert 22.August.2010 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Kjekt å se at Ormen frant fram, de har jo intet av de nye duppedittene ombord der ingen kartplotter, osv. tror det meste går på "Husken" Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Jawik Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Har du ikke enda fått deg kjøl under beina . Blir vel fortsatt bare SOL regattaer på deg utover vinteren. Hadde min første nå i helga oppe i Finland og med uten noe særlig entusiasme fra min side kom jeg inn som #55 med 19 minutter for sen start. Er blitt for lettvint å få en bra plassering slik at statistikken kan komme seg tilbake til side 1 (one på ditt språk) . Hadde besøk av Capella som var på en snarvisitt ombord (mens kvinnfolka gjorde innhogg i butikken) og forbauselsen ble stor siden jeg hadde dannet meg ett bilde av han med hatt på hue. Lignet ikke i det hele tatt på seg selv. Så nå undres jeg på om du også ser annerledes ut enn det jeg forestiller meg . Får vel sjokk... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Sent en kveld klasket denne til utenpå oss. 63 fot og i ALU. På vei hjem til France fra en rundtur rundt Svalbard. Rene seilmaskinen og skipper viste seg å være en gammel kjenning og beordret mannskap på 5 rundt omkring. Lo godt da de la ut dagen etterpå. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Careka Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 (redigert) Jawik, min siste på SOL før jeg reiste på jobb, var 11 plass i "Round Brittan" Svein fikk 7 plass. Så bare tren du. Ang kjøl under beina, så nærmer det seg hele tiden. men Admiralen har ikke vært helt sammarbeidsvillig. Men nå fåreligger det et styrevedtak, at Tonnasje skal anskaffes, innen neste sommer, hvis ikke det er gjennomført, da blir admiralen DEGRADERT til kjølvasker. (gud, men godt hun ikke leser her inne) Er du på vei langs kysten så vet du å gi beskjed, Og den Alugreia ser rask ut. er det en one off utgave ? Redigert 22.August.2010 av NOR_Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Jawik Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 (gud, men godt hun ikke leser her inne) Har sendt henne mail med kopi av ditt innlegg. Er du på vei langs kysten så vet du å gi beskjed, Skal sende opp noen bluss slik at du vekkes opp av dvalen. Kan bli en stund til. Må få oss ny mast. Holder på å gå av ved salingen, slik som Admiralen seiler. Måtte opp i masta og bruke kniven for å få ned seilet. Eriksen fra Oslo hjalp til dagen etterpå med å heise meg opp igjen siden jeg ikke hadde noen krefter igjen i armene . En spøker ikke med Stadhavet . Og den Alugreia ser rask ut. er det en one off utgave ? Ja, og farlig rask med sine 17 tonn + mannskap. Ikke noe særlig med levelige forhold under dekk, men som kona til skipper sa: "så er det levende etter Franske forhold" - med eddik. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sun Flyer Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Sun Flyer på fjerde plass (Fremdeles i Sun Fast 37) Båten min har krympet pga det jævla regnet... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Jawik Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Vår har est ut i lengde og bredde Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Junke Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 (redigert) Sent en kveld klasket denne til utenpå oss. 63 fot og i ALU. På vei hjem til France fra en rundtur rundt Svalbard. Rene seilmaskinen og skipper viste seg å være en gammel kjenning og beordret mannskap på 5 rundt omkring. Lo godt da de la ut dagen etterpå. Denne lå på overvintring nord for Bergen i fjor vinter (forsvant i April). Forsto det slik at de skulle på langtur, nordvest passasjen og videre. Tror de skulle ta med betalende mannskap også. Om de er på vei tilbake til FRA nå, har de endret planer. Men det kan jo hende den skal på ny overvintring før turen går videre? PS Den var relativt ny i fjor, og turen til Vestlandet var den første lang turen de hadde. Redigert 23.August.2010 av Junke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Båten min har krympet pga det jævla regnet... Så kvaliteten kan betviles ? din krymper, mens Jawiks eser ut. da går jeg for alu båt, den beholder nok formen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
moosewine Svart 23.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Forferdelig dårlig med nettilgang her i Vågen, der har havnevesenet noe å ta tak i! Vi fullførte begge seilaser og hadde en kjempehelg : ) Resultatmessig gikk det ikke så bra, men søndagen viste vi at vi kunne henge med, med bare 17 sek opp til båten forann! Lørdagen gikk det vesentlig dårligere, det blåste såpass at jeg bestemte at spinnakeren ble liggende i forpiggen og det tapte vi masse på. Storseilet revnet 3 steder i forliket ved de øverste vognene og seilet stod som en dass, så vi fikk ikke noe fart skuta på kryssen i kulingen....Fikk ordnet det sånn tålig før søndagens seilas og seilet stod bra! Seilmaker Iversen kom og kikket på det idag og henter seilet for reparasjon i morgen tidlig, kjempeservice! Jeg var visstnok ikke eneste som hadde ringt de idag : ) Sun Flyer brukte lang tid på å ta oss igjen på søndag, hadde vinden holdt litt lenger hadde vi tatt han : ) Han påstår at båten hans ikke fungerer på slørekryss Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 ... nordvest passasjen og videre. Fikk nok kalde føtter før nordvesten da går jeg for alu båt, den beholder nok formen. Inntil du legger den ved siden av en stålbåt. Da blir det avispapir som holde vannet ute. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Careka Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 (redigert) Jawik da. nå må du oppdatere din kunskap.(gammel overtro) Alu(rette typen), er helt topp. bare sørg for å ha orden i ledningene og kobblingene så er alt bra. Men denne topicen er om Moose sin overfart til Shetland, så nå holder det med alt dette andre vi har gitt oss in på. Redigert 23.August.2010 av NOR_Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Moose observert (og kommunisert med) på Zach'en i dag. Shetlandsturen står for døren sa han. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
moosewine Svart 24.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Hyggelig at du kom og hilste på Gands, har en uke igjen på jobb før overfarten så håper å komme meg av gårde 1. eller 2. september. Storseilet ble hentet for reparasjon idag, håper at det er klart før helgen og ikke blir så dyrt : ) Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Få med deg litt ekstra duk og sysaker i tilfelle ny krise. Kos dere i byen mellom de 14 fjell - eller var det 17 fjell - moose. Sup med måde NB. Careka klarer vel ikke å holde orden på kablene... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.