Jump to content

Båtkjøp: Askeladden 605 Explorer eller Ibiza 20 Touring?


Orca74

Recommended Posts

Jeg har selv en 585, og synes ikke skroget slår noe spessielt mer enn andre. Har ikke prøvd 605 eller Ibiza 19. Synes Askeladden båtene ser finere ut og har et veldig solid inntrykk. Min har 115HK EFI, noe som er for lite for at båten blir leken. bra toppfart mellom 30-32 knop går lett og fint i 24-25 på 4000omdr med 17l/t. Jeg valgte båten pga en veldig praktisk layout. 3 sitteplasser i kjøreretningen. klappbenker akter som lager en stor fiskeplass med høyt fribord. solide rekker og pulpilt. Praktisk med vask og utrekkbart dusjhode på midtbenken. Tekniske løsninger ser solid utført ut. eget teknisk rom i hekken for inspeksjon av tank, filter selvdreneringskraner og manuel lensepumpe.

Ang. båter i 20 fotsstørrelse er det nok ikke mange det er behagelig å oppholde seg i når det er kuling og sjøen går skumhvit! Har kjørt min i grov strømsjø, og den takler det fint! men da må man ned i deplasenthastighet.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...