EXIT II Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Sitér dette innlegget Link to post
EXIT II Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Regner med att denne kan foreks demontere ekspasjonstanken mulig flytte så målene blir enda lavere runt 4 cm? . Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
EXIT II Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 (redigert) God kveld Hasla. Er ikke du ute og klargjør båten? God mulig den kan gjøres enda lavere ved et slikt inngrep men det kan jeg ikke forsvare før jeg har fått mer informasjon samt bilder som viser motoren litt tydeligere. For meg kan dette se ut som en termostat eller noe. Heldigvis gjør fabrikanten det han kan for å få motoren så smidig som overhodet mulig, så hvis det er noe å sette fingern på så blir det som oftest fikset fortløpende. Redigert 30.Januar.2010 av EXIT II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Er litt kalt ennå men har vært ute i dag og sondert litt,skal prøve med varme til uken og se om det blir varmt nok til og lakke .Har lyst til og finne på noe sprell siden jeg er gressenkemann i dag for se ann litt Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
EXIT II Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Nå håper jeg bare han kan ta selve lakkeringsjobben litt mer seriøst. To-komponent har jeg trykket ned i hodet hans. Får håpe dette gir resultater Sitér dette innlegget Link to post
EXIT II Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 hehe.. Ja stemmer det. Skulle gjerne funnet på noe sprell selv siden guttungen er hos mormor og besten, men så var det denna magen min da. Den setter helst pris på at jeg har et toalett innenfor rekkevidde. Men det fikk vel du oppleve under siste møte Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 He he sant dette du for ta noe potetmel og vann Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
EXIT II Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Da spørs det om jeg ikke må ta en svipptur til Kina for å få modifisert eksosanlegget mitt først Sitér dette innlegget Link to post
EXIT II Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Hasla26. Hadde du festebrakett til manøvreringskabelen til girkassen ? eller skal jeg ta med denne til deg ? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Det har jeg ordnet hos progress,men skal lakke denne uken regner med att det skulle være bra temp hvis varme nedi beddingen?Men det er mulig 10 minus på utsiden da att ikke kulda slår igjenom eller att varmen slår kulla fra skroget. vekk Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
EXIT II Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Jeg ville ventet til det bikket over på plussiden utenfor også, selvom temperaturen har størst betydning for herdetiden. Hvor kaldere det er desto lengre herdetid. Om det er varmt inne så har ikke dette så stor betydning, for U-verdien på glassfiberen er ikke noe å skryte av, så om det er -10 ute og + 10 inne så vil glassfiberen ligge i grenseland, selv på innersiden. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 31.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Tenkte bare å skyte inn dette med duggpunkt. varme materialer på kaldt underlag forårsaker vann(duggpunkt) så vær varsom. Ville nok gjort som Exit sier, vent til det er plusgrader utenfor da glassfiberen har U-verdi lik en en-lags glassrute...... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hasla 26 Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 For vente litt da fort gjort dette,men i disse klima tider med så milde vintre uff uff Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
EXIT II Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 hasla 26 Begynner du å bli klar for installasjon? Vi holder på med en motor i Sarpsbor (ved Tunevannet). Tenkte kanskje vi kunne startet på din snart også ? Slå gjerne på tråden når du får tid Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Kan få komme over til vestlandet ein tur og hjelpe meg og, trenger ett spark bak for å komme igang med dette. Har lastebil med kran, men er stort sett aleine om dette. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
EXIT II Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Hei JGH He he, det skulle jeg gjerne gjort om du hadde sagt ifra litt før. Rimelig hektiskt for tida nå kan man si Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 det får man si... Lenge siden jeg har kikket i denne tråden ser jeg. Gratulerer Exit II! Dette ser jo virkelig ut til å være på stell. Hjemmesiden er merket for den dagen jeg eventuelt blir såpass uheldig at Sabben takker for seg. vet ikke om jeg burde skrevet dette. Det kan jo gå troll i ord. Den er jo 29 år gammel. vel er ikke overtroisk og den gikk pent i fjor :) Det jeg synes dere burde få på plass er priser. Det gjelder jo hele bransjen men dere kan jo sette standarden ;) Det vil gjøre det lettere for forbruker og vurdere og enda bedre... frigjøre dere for mye dødtid ved prisforespørsler. Vel det var min 2 cent. Lykke til videre... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
EXIT II Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Hei daffy Tusen takk for positiv omtale, vi gjør så godt vi kan Har desverre rett og slett ikke hatt tid til å tenke på nettsiden ennå, men vi har store ambisjoner om å totalforandre hele siden så fort tiden strekker til. Prisene kommer så fort vi har fått inn vårt nye lass. Sabben går nok i 29 år til, bare du steller pent med den Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Skal gjøre så godt jeg kan. Mulig det blir noe propeller etter hvert da Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
EXIT II Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Da er det bare å si ifra Sitér dette innlegget Link to post
valby Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 hej jeg er også meget interesseret i Lomatec. jeg er i tvivl om generationerne først rød så blå og nu har jeg stødt på en grøn, kan nogen fortælle mig noget om denne version klik her Sitér dette innlegget Link to post
Smellingen Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Daffy, min VP MD21A er 31 år og eldgammel. Din SABB på 29 år derimot er som nymotor å regne. SABB er udødelig. T.o.m endene på ventilstøtstengene er utskiftbare så du slipper å bytte hele stanga. Hele motoren er bygd slik . Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Christensen Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 Jeg har nå mottatt min Lomatec 39 hk som jeg gleder meg til å komme hjem og sette tenna i! Meget fornøyd med kundebehandling sålangt,(Kundeservice og levering). Blir moro å løfte ut den gamle og starte tilpassing for å slippe nye krefter til. Kommer med videre info underveis! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Woot Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 (redigert) De "nye kreftene" er ekstatiske, og har laget plenty plass i albumet til vårt nye familiemedlem. Gleder oss sinnsykt til å overta stafettpinnen for denne perlen av en trebåt! Med splitter ny motor skal det mye til at dette ikke blir en fantastisk sommer. Når det gjelder gutta i Lomatec Norge, er det intet mindre enn imponerende hva de har fått til på kort tid, all verdens streiker tatt i betraktning. Redigert 19.Juni.2010 av Woot (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.