Jump to content

Nye Lomatec innenbord diesel, noen med erfaring ?


VannTro

Recommended Posts

Ville vel først funnet ut om tempen virkelig er så høy som instrumentet viser. Av bildene Hasla har lagt ut tidligere ser det ut til å være dobble givere til oljetrykk og oljetemp. Går ut i fra at den ene giveren er til oljetrykkinstrument og oljetrykklys. Den andre er vel temp og alarm. Altså to ledninger til hver giver. Hvis det under produksjon har blitt krysset to ledninger for eksempel i hurtigkoblingen mellom motor og instrumentpanel er det ikke godt å vite hvilke utslag det gir. Da hjelper det jo ikke å bytte instrument eller giver heller. Mulig dere har sjekka dette skjønt det er jo ikke Hasla sitt problem å finne ut. Forøvrig så frister det jo med ny motor for meg også og videosnutten lovet jo bra. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Ja har byttet over fra den ene og andre men da virker dette ikke i det hele tatt.Bytter en over alarm og temp går dem i null.Og alarm lyser med en gang og hele tiden slukker ikke.Har kjøpt ny olje trykk giver og klokke og ledningene der rekker kun til giver og ikke ned til oljetemp giver.Exit har vært hos meg med nytt panel samme temp.Som sagt før kjører jeg rolig under 2200 helst 1900 omdr så holder temp underkant av 120.Da kan jeg holde dette over lengre tid uten denne går over på rød/alarm

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

ja har tenkt på dette,men som sagt har jo byttet alt av giver klokker osv.Til og med giver som viser riktig på andre motorer.Da skulle de vært gale der også.Men skal en tenke på det ene og andre så går det en sesong til og det gidder jeg ikke.Jeg syntes jeg har vært tolmodig jeg og prøver så godt en kan og ta dette som ett smil.Men du skulle vist hvor mye jeg har hålt på i sommer så tror jeg noen hadde blitt lei for lenge siden og nå er det vintersesong.Satt ut båten i mai.Det er ikke få timer jeg har stått med hue nedi motor rommet.Jeg snakker da om dager til sammen.Nabo båtene lurer på hva jeg driver med osv.Jeg er ikke redd for og skru og bli full av olje.Men håpet og slippe dette noe mer. :wink:

Men nå har jeg ikke lyst til og skrive så mye mere om dette ute på her ,jeg for leve i håpe og det kan ingen ta i fra oss haleluija :drink:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ha gjort dette med en slik måler, bare for å utelukke eventuelle elektriske feller. Om det er noe galt med ditt el.anlegg, vil jo samme feilen dukke opp med andre ok elektriske instrumenter/givere !!!

 

Dette får å bekrefte/utelukke el.feil.

 

Har du bare en bitteliten jordfeil en plass, vil feilvisning på instrument komme uansett. Virker dine instrument/givere på andre motor innstallasjoner ?

Redigert av Dieselboy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja noen for komme til våren og prøve for låne meg en annen båt så lenge,så kan dem som vil forske.Jeg skrur ikke noe mere på motor.Nå er båten på land for diverse bytte av proppel som jeg mistet sammen med Exit på siste tur for testing av diverse paneler og giver.Bytter cutless og aksel og pakkboks osv.Men hvor går grensen på dette da.Jeg har i hverfall fortalt mitt for og være ærlig.tSom jeg har sagt før fint att det kommer rimlige motorer og kansje konkurer med de andre etter hvert.Tror dette kan bli bra jeg,men jeg vil også ha mine ting i orden.Skal jeg la båten ligge ute i vinter og vente att det kansje kommer noen fra Nederland?

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Det er ofte (men ikke bestandig) en grunn til at noe er svært mye billigere enn andre ting. Hvis man ikke er klar over (og villig til å ta) risikoen ved å kjøpe "kjempebillig" i dagens konkurranseutsatte marked, får man skylde seg selv. Det er min mening.

 

Det er nesten tragikomisk å observere hvor mange det er som tror at det er mulig å kjøpe best og billigst.

 

"Det eneste historien har lært oss, er at vi ikke har lært av historien". (Fritt sitert fra en eller annen gluping.)

 

Forøvrig synes jeg det er ganske friskt å forvente at man får en komplett ny motor basert på noe som sannsynligvis er en instrumentfeil. (Nå er jeg på tynn is, for jeg har bare "skummet" denne tråden og kanskje gått glipp av essensiell info.)

 

I mine 50 år har jeg sjelden, eller aldri vært borti en vanlig båt hvor man har funnet det nødvendig å overvåke oljetemperaturen. Dette trodde jeg var forbeholdt "blodtrimmede" greier. En svært enkel (rent teknisk sett) "gadget" å slenge på, og kanskje litt salgsfremmende. Imidlertid ikke særlig vanlig hos de dominerende produsentene av marinemotorer eller generatorer til lystbåtmarkedet.

 

Vanntemperaturen er, sålangt jeg har kunnet lese meg til, normal på denne "problem-motoren". De fleste har vel kun vanntemperaturen å forholde seg til(?) I så fall må jeg spørre meg selv: Hvor mange er det (med normal vanntemperatur) som har duret rundt på sjøen med altfor høy oljetemp uten å vite om det?

 

Såvidt jeg har brakt i erfaring, er det på profesjonelle installasjoner eksostemperaturen som forteller en kvalifisert mann om noe er galt eller ikke.

 

 

Men jeg vet at jeg med denne argumentasjonsformen (og kanskje på sviktende grunnlag) legger "hodet på blokka" for holde meg til motorterminologien. Men det er bare så fristende, særlig på denne tiden av døgnet, på denne dagen i uka, etter å ha tatt meg "en tynn en" (tjukka er på byen med venninner :giggle: )

 

Til slutt et lite spørsmål til ekspertisen:

 

Hvis høy oljetemperatur var et relativt sikkert tegn på at motoren var i ferd med å skjære seg p.g.a. en skjeiv blokk eller veiv, burde ikke en så enkel (og billig) sak som en tempvakt på olja på alle motorer (også anerkjente merker) være standard?

Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke hele storryen her.....

 

Men er selger av disse motorene motormann/mekaniker? Eller selger han bare for å kanskje tjene noen kroner (er jo lov det og da). Er han motorkyndig, burde han ha tatt motoren ut, for så å finne ut hva som er galt. Trenger ikke å koste selger masse penger, men tar litt tid.

 

For å si det rett ut......Hadde ikke vært meg som hadde godtatt dette !!

 

 

Hadde for en tid tilbake en bil fra tyske VAG konsernet.....kjøpte bilen brukt 92 000 km på teller. Kjøpte bilen med et krav om at reg reim skulle byttes på merkeverksted da jeg visste at det var like før intervall. Dette gjort, kjører 6000 km på ny reim. Denne nye reima hoppet over, bråstopp på motor fra 4-5 ooo omdr. Totalhavari på topp. Verksted tok på seg skylden for feilmontering av strammer. Da dette var klarert, forlangte jeg å få se veivlager før montering av ny topp. Verksted sa dette var ok, dem hadde målt stempelhøyde. Ga meg ikke....forklarte litt om hva som skjer med oljefilmen som ligger i lageret ved en "bråstopp"....den brister og en har metallisk kontakt mellom lager og veivaksling....dagen etter fikk jeg beskjed om at det var ny motor på vei fra tyskland......!!!

 

Så d nytter å stå litt på kravene !!

Redigert av Dieselboy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Til slutt et lite spørsmål til ekspertisen:

 

Hvis høy oljetemperatur var et relativt sikkert tegn på at motoren var i ferd med å skjære seg p.g.a. en skjeiv blokk eller veiv, burde ikke en så enkel (og billig) sak som en tempvakt på olja på alle motorer (også anerkjente merker) være standard?

 

Ser ikke noen grunn til det da dette normalt sett ikke er et problem og heller ikke skal være et problem. Nye motorer skal jo i utgangspunktet være rett både på veiv og blokk.

Men så har vi denne ene.....

Link to post
Share on other sites

Som dere ser så røyker motoren litt mer enn vanlig, grunnen er bøy på kjøleslangen-> den spyttet alt for lite kjølevann, den kalde lufttemperaturen hadde også med en finger i spillet.

Og dersom det mangler hele 750 rpm fra anbefalt max turtall er vel dette også med på å anstrenge motor, noe som også vil gi mer eksos/dårlig forbrenning.

Link to post
Share on other sites

Du Hasla 26.

 

Jeg synes du skulle slutte å skru å mekke selv nå. Exit II ordner opp i dette for deg, ta heller en velfortjent øl i kveld og kos deg. Dette ordner seg, såpass har jeg forstått på Exit og kompanjongen hans.

 

Disse gutta virker mer enn kompetente til å drive både salg og service på Lomatech. Det at de får bistand fra Nederland har nok med reklamasjon å gjøre.

 

SeaRaymond:

Hvit eksos skyldes at motoren ikke får nok turall og at eksostemperaturen blir for høy. Dette skyldes at motstanden på motoren blir like høy, men turtallet på motor/vannpumpe for lav. Da får man hvit røyk som egentlig er vanndamp.

Dette så Exit med en gang under prøveturen og bemerket for kjøper at propell må skiftes før videre bruk av båten.

(nå skal jeg ned i havna hvor motorkjøper er trucksjåfør og jeg styrer opplaget. 27 båter skal opp idag)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Skal ikke skru mere for og finne feilen mere nå,men sånn har det vært fram til nylig. og det ikke er mere muligheter og forske på.Da det desverre ikke har vært noen i landet her som har ekpertise/peiling på disse motorene.Ps jeg vet hva jeg snakker om :yesnod: men nå blir det nok andre boller med diverse kurser og mere ærfaringer for gutta.Men folk kan jo prøve og sette seg i min sitvasjon.Hva skulle jeg gjort ellers satt denne nye motor på verksted hvem betaler regningene på dette?Men håper og tror att alt årdner seg med tiden.Lykke til med salget og til alle med nye motorer gratulerer. :cool: ps lagt til kommer ikke til og skrive noe mere her framover.nå for andre overta,kommer tilbake når det hender noe.Takk for tips osv :fishing:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke hele storryen her.....

 

Men er selger av disse motorene motormann/mekaniker? Eller selger han bare for å kanskje tjene noen kroner (er jo lov det og da). Er han motorkyndig, burde han ha tatt motoren ut, for så å finne ut hva som er galt. Trenger ikke å koste selger masse penger, men tar litt tid.

 

For å si det rett ut......Hadde ikke vært meg som hadde godtatt dette !!

 

Hei Dieselboy, nei du kjenner nok ikke hele storyen her.

 

Min bakgrunn har jeg fra universitetet (ingeniør bygg). Jeg er 26 år og har hatt 26 ulike båter. Blandt disse har du, pioneer joller, trepram,speedbåter, snekker, skjæregårdsjeeper og cabincruisere. Da kameratene mine investerte i mopeder bygget jeg min første "mini" husbåt av to store isoporblokker (3m3)og installerte en god gammel marna (som selvfølgelig ikke fungerte). Denne var et potensiellt objekt til "Norge rundt" men desverre så kom høststormen i veien. Deplasement båter(snekker) har alltid vært min store lidenskap. I dag har jeg en Comet 26 med en Lomatec 85hk og en Joda 7500 med en Lomatec 115hk. Jeg har installert og skrudd på disse dieselmotorene før jeg lærte å skrive. Bare denne sommern har jeg bistått med 13 installasjoner, kun fordi jeg synes det er morsomt og fordi man alltid lærer noe nytt. Jeg har selvfølgelig ikke tatt et rødt øre. Skulle jeg tatt meg betalt for disse installasjonene så hadde jeg vel tjent bortimot 250 000-300 000 kr i bare sommer.Men som sagt, det er det ikke pengene som trekker meg. På lik linje med Lomatec, disse har jeg ikke tatt store fortjeneste på, har vel heller gått kraftig i minus med tanke på all kjøring, tlf regninger osv. Personer som ringer meg får utfyllende beskrivelser av både motor båt og det som måtte være, jeg tar ikke tlf for å bare selge en motor, men setter stor pris på en hyggelig båtprat. Dette har jeg fått mye ros for. Hittil så er det mange som har ringt for å vise interesse for Lomatec men som alikevel har valgt å beholde sine gamle motorer fordi jeg har gitt dem mange nyttige råd og tips, har fremdeles løpende kontakt med mange disse.

 

hasla26 har vært uheldig, dette skal selvfølgelig ryddes opp i snarest. Desverre så er jeg ingen Gud og kan ikke trylle frem noen konklusjon. Ting tar desverre tid og det er alle lomatecere meget godt informert om. Hasla 26 var den første (bak meg) som gikk til innkjøpt av Lomatec og i viten om at dersom det kom til å skje noe så ville dette ta tid å rydde opp i. Jeg har nå tatt steget og investert masse i disse motorene, rett og slett fordi jeg samt mange andre er meget fornøyde . Først nå som jeg "virkelig" har satset, er fabrikanten blitt svært så samarbeidsvillig. Delelager samt 34 motorer ankommer snart Norge. Blandt disse finnes det også utenbordsmotorer (2-40 hk)

 

Det er desverre ikke å skyve under kommoden at girkassene har hatt noen barndomsfeil, men dette er nå ryddet opp i. Desverre så er Hasla26 den eneste som har hatt noe problemer utover dette.

 

Jeg mottar minst 6 telefoner daglig av både folk som er interessert i motor og folk som vil ha hjelp og tips. Så en selger for å tjene store penger er jeg ikke. Det er langt mere penger å hente i byggebransjen, også mindre engasjement og kortere arbeidstid.

 

 

Jeg vil nok en gang takke vanntro for dine positive kommentarer :smiley:

 

Nå skal jeg til Moss for å ta vinterklargjøring av en Scan baltic, en spennende båt som fremdeles ligger noen årslønner frem i tid.

 

Ha en flott helg alle sammen

Link to post
Share on other sites

Synes EXIT II har gjort ganske mye for å fremstå som en mere seriøs motorselger, han farter land og strand rundt for å rydde opp i de tingene som dukker opp. At Hasla 26 ikke har fått sin maskinist i orden syns jeg er synd, men jeg er sikker på at det blir ordnet opp i! Håper Lomatec kan komme med en lavere motor snart slik at snekka kan få seg ny motor til en pris som kan forsvares ift verdien på båten! Forstår det slik at ExitII har tenkt til å ta dette til neste nivå før neste sesong og vil da fremstå som en seriøs motorforhandler som vil selge et betydelig antall motorer. Bra gjort å starte fra bar bakke og bygge seg opp!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Er enig med Christensen. Fortsetter EXIT II slik så blir han å regne med når nye motorer skal kjøpes inn.

Savner svar på Smellingen`s spørsmår i innlegg 81. Tilgang til reservedeler til selve motoren tror jeg vil være av stor betydning når motor blir kjøpt.

 

Til EXIT II:

Vet du om "plan B" vil kunne fungere eller har du fått komplett delelager nå slik at dette ikke er nødvendig?

Er langt fra sikker på om de "vanlige" motorleverandørene har komplett delelager til motorene de har levert.

 

Lykke til videre!

Link to post
Share on other sites

God morgen alle sammen

 

lnjk, takk for det :smiley:

 

Jeg kan begynne litt på scratch. Lomatec har vært meget service innstillte dersom det har vært noe, men desverre så har det tatt laang tid. Plan B, altså nederland har gjort sitt ytterste for å tilfredstille kundene sine, og det gjør dem med glans. Jeg mottar stadig telefoner hvor dem spør om alt går bra. Nå skal det sies at det hittil ikke har vært noe vits med reservedeler, da alt har fungert som det skal (bortsett fra en).

 

Til informasjon

 

Reservedeler 3 containere (3x5 tonn) er på vei til Norge, beregnet ankomst 1-2 uker. Med på dette lasset 7 motorer. Neste lass inneholder 22 innenbordsmotorer samt 3 utenbords, ankomst slutten av nov.

Siden jeg har tatt dette til neste nivå , så skal jeg selvfølgelig ha et betydelig reservelager, man må til enhver tid være forberedt. Min visjon er som sagt tidligere ikke å "bare" selge motorer for å tjene penger, først og fremst får jeg drevet med noe jeg liker svært godt ,og ikke minst er det viktig at alle formaliter er i orden slik at kundene blir fornøyde. Jeg vil også kunne tilby kunder installasjon samt det meste som har med båt å gjøre.

Håper jeg kan få noen tilbakemeldinger når hjemmesiden er oppe, både på godt og vondt. Skal prøve å få denne svært oversiktig, altså sentrale ting som tekniske data samt målsettinger skal være lett tilgjengelig for interesserte og andre forbipasserende.

 

Når jeg først setter i gang med en ting så skal jeg ha det skikkelig, alt er nøye planlagt og gjennomgått med fagfolk.

Utdannelsen min er antagelig bortkastet men jeg anser det som en positiv erfaring, dessuten så tror jeg også noen kunder setter pris på at dem har med en "forhåpentligvis" oppegående person å gjøre.

 

Neste stopp banken, så advokat.

 

Ha en fin dag alle sammen

Redigert av EXIT II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja endelig begynner det og hende noe :flag: ,når det gjelder min motor har jeg fått klarsignal til og ta ut motor.Jeg for ny motor på nyåret etter en hygglig samtale med Exit i dag,for en ny type med diverse oppgradering når det gjelder kjøling osv..Da de skal ha min gamle motor og se hva som er årsaken som jeg også er spent på..Siden dette er nokså nytt har jeg tatt det med ro og Exit har tatt dette seriøst etter han startet firma og begynner og få meget god kontakt med fabrikken der nede.Så nå folkens begynner jeg og få troa på dette :drink: .Jeg kommer med bilder når dette starter og Exit og kompanjongen skal sette denne i for meg og justere litt osv.Og det er nok sånn desverre att jeg muligen kjøpte denne ene av 1000 som ikke var god.Så folkens når jeg for dette i orden så gleder jeg meg og kan slappe ta.Han for en del deler og motorer i nærmeste framtid,så nå håper jeg dem for dette til og gå helt smertefritt.Så kan de donke ut elller konkurere med de andre mere kjente merkene,og vi kan få kvalitet til en meget hygglig pris.Så her kan det være noe for en og vær av oss.Mvh Bjørn

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen, kommer med en ny oppdatering!

Flott at du er fornøyd Bjørn, ser frem til å installere motoren i båten din på nyåret.

Firmaet er nå oppe og går under navnet "Lomatec Norge" . Min kompanong xxxxxxx og meg xxxxxxxxx er personene bak foretaket med delt aksjemajoritet.

Kommentar fra moderator: Navn fjernet da de ikke lenger har noen assosiasjon til Lomatec.
Styret bak oppstarten har vært rene marerittet, både psykisk, fysisk og selvfølgelig økonomisk. Advokater, økonomer, forhandlere, kina, ++ ble koblet inn. Vi er begge av den oppfatning av at hvis vi først skal gjøre en ting, ja da gjør vi det skikkelig.

Siden vi begge har en STOR lidenskap for alt som har med "sjøen" å gjøre vil vi ikke bare basere oss på å selge motorer for å tjene penger på dette. Vi jobber hardt for å skaffe oss gode forhandlere omkring i landet, dessuten så ønsker vi å kunne tilby både installasjon og service, ikke nødvendigvis bare av Lomatec motorer, men for alle merker og varianter. Videre har vi søkt om samarbeid med både sleipner, ingeniør Progress og flak for å kunne tilby kunder representative priser på alt fra propell-anlegg til redningsvester.Vi har også stiftet bekjentskap til en privat aktør i markedet som syr "proffe" kalesjer til en pris som regnes å være guddommelig (vi tar ikke noe fortjeneste på dette, rent tips til de som ønsker ny kalesje, puter eller hva det nå måtte være).

Når det først skal satse, da går vi inn med livet som innsats. Vi har sagt opp jobber, vi har pansatt hus for for å få lån, vi har solgt bilene våre, vi har solgt tv'r, vi har solgt sykler , og alt annet av verdi for å ha råd til en mengde motorer, samt delelager og firmamateriell. Siste utgift på budsjettet var en Merzedes 309 diesel 83 modell med en relativt oppegående kran. Bilen er så og si verdiløs med en toppfart på 80 km/h og en motor som bråker på lik linje med et damplokmotiv. Bilen var som sagt ovenfor utstyrt med kran og lasteplan, noe som lettligjør transport og installasjon av båtmotorer.Dere kan tro fruene våre ble fornøyde da vi en sen natt etter å ha hentet bilen i Lillehammer dukket opp i gårdsplassen og vekket halve nabolaget. Alle soveromsvinduene lukket seg fort igjen etter at vi la igjen røykfull tåke som kunne ta knekken på det meste.
Ja ja tenkte jeg stille for meg selv, jeg får vel ihvertfall skryt for at det er en praktisk firmabil, men neida! kommentaren jeg fikk tilslengt var som følger"DU HAR IKKE TENKT TIL Å KJØRE SØNNEN VÅR I BARNEHAGEN MED DET DER???!!!!" jeg konkluderte fort med at det beste jeg kunne svare på dette var "man kan ikke begynne på topp"

Så nå er vi blakke, ja faktisk blakkere enn sjølve kirkerotta. Så blir nok mye vann og fisk fremover de neste månedene. Vi får håpe lys i tunnellen i form av en økonomisk gladnyhet vil inntreffe en gang på nyåret.

Knipset et lite bilde av kranen og motoren som er (var ) installert i min Comet 26 (lomatec 85), måtte jo få testet kranen og da kunne vi jo like godt ta vinterkonserveringa hjemme i varm garasje. Som det ser ut i dag må jeg antakelig legge Cometn ut for salg, selvom det strider imot min religion.

dsc00592.jpg

Som dere sikkert ser så er ikke krana av nyeste dato, men den duger til sitt formål. Batteriene har vi funnet ut at må skiftes, siden krana plutselig stoppet opp selvom bilen stod og ruslet på tomgang. Nye batterier var pungen i for dårlig tilstand til å hjelpe oss med, men nye startkabler klarte den forøvrig å hoste opp til, har ikke angret et sekund siden :diving:

Til den som måtte lure: Delelager har ankommet. I løpet av desember venter vi 20 nye innenbordsmotorer, sammen med et uvisst antall utenbordsmotorer for testing.

NB! Alle motorer vil heretter bli levert med originale hydrauliske TMC 345 gear, med unntak av noen 27 hk'ere.

God natt alle sammen
Link to post
Share on other sites

NB! Alle motorer vil heretter bli levert med originale hydrauliske TMC 345 gear, med unntak av noen 27 hk'ere.

 

 

Hei Exit II,

 

Ser ut som du begynner å få orden på saker og ting, stå på :cheers:

 

Et spørsmål, er det bare motorer til Norge evt Europa som leveres med original TMC gir eller har Lomatec forkastet kinesiske kopier helt og holdent?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Hei SF

 

Motorene kan også leveres med kopikasser TMC 260, men ønsket om originale TMC 345 er helt og holdent mitt eget valg. Intet vondt om TMC 260 kopi kassene, har selv en slik på min 85 hk'r og har vært strålende fornøyd med denne. Valget falt naturligvis på konsentrere seg om de originale kassene, slik at dersom noe skulle oppstå så kan kassene fikses på Norske verksteder, slik at kunden evt slipper å vente på ny kasse fra Kina. Prøver å ta alle forhåndsregler.

 

Delelageret førte med seg 15 TMC 260 kasser, så har ihvertfall i reserve hvis ting skulle oppstå for de som allerede har kjøpt motor med slikt gear.

 

Lomatec har derfor ikke forkastet noen ting :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...