Jump to content

Nye Lomatec innenbord diesel, noen med erfaring ?


VannTro

Recommended Posts

Hei alle sammen

 

Endelig, sjekk ut www.lomatecnorge.no

 

Tar imot alle innspill til siden, vil at den skal være tilfredsstillende og lesbar for alle og enhver.

Planen er å ha en helt plain hjemmeside, en oversiktig og kun med de mest nødvendigste datane. Ikke for mye bling og dall. Man skal raskt finne frem til det man lurer på.

 

Hva synes dere hittil ?

Link to post
Share on other sites

Det har du helt rett i Hasla26. Siden er langt ifra ferdig, masse manglende informasjon. Første pri nå er å få tatt representative bilder av alle motorvariantene, samt få opp teknisk data og målskisser. Jeg er ikke fornøyd med målskissene vi har fått fra fabrikanten, så disse vil vi utarbeide selv i autocad. hasla26, vi starter med installasjon av motor for kunde i Sarpsborg til førstkommende onsdag, du er hjertelig velkommer til å besiktige arbeidet, da kan du også få en liten innføring i "powertrain leddet" som jeg har skrytt opp i skyene.

Link to post
Share on other sites

Vi har forresten inngått avtale med produsente og fått innvilget egen farve på motorene som skal representere Norge. Denne farven ble naturligvis grå/sølv, ikke ulikt yanmar. Valget falt ikke på denne farven pga Yanmar, men fordi det er en farve som er lettvin og håndtere, samt relativt vedlikeholdsfri m.h.t rengjøring etc. Så din nye motor Hasla26, vil antagelig være sølvfarget :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen alle sammen

 

En liten oppgradering. Lomatec kommer nå med "små" motorer basert på yanmar og Kubota, 7-17 hk. Dette er ikke originalmotorer som Lomatec bruker forøvrig, men motorene er visstnok like gode som originalen ifølge Nederland. Så for de seilfarende, eller de som har små motorrom og ikke ønsker å betale "flesk" er kanskje dette tingen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Hei igjen.

Da begynner websiden og ta form, noen innspill ?

 

 

Hei,

 

Siden begynner å bli bra den. :flag:

 

Kanskje et par kommentarer;

 

1) Dere bør prioritere å få opp referanselisten, referanser selger. Det at potensielle kjøpere kan se at det alt er mange motorer på det norske markedet selger. Ta gjerne med litt info om antall solgte enheter i Europa ellers.

 

2) Du bør ta med noe om deletilgang og service. Jeg forstår at du alt har tenkt/gjort en del her. Vis på internettsiden at du har deleverksted og har du etablert samarbeid med verksteder evt andre delelager i Europa så få med litt om det også.

 

3) Ser at Lomatec kommer med en ny serie basert Yanmar, dette er vell kopier av Yanmar og ikke et sammarbeid med dem. Du bør kanskje trå litt varsomt og ikke bruke Yanmar navnet i markedsføringen. Så har du kanskje en rettsak gående med Yanmar Norge før du vett ordet av det.

 

4) Ellers ville jeg lagt inn litt om hvorfor kunder skulle velge dine motorer. Jeg antar at det store salgs argumentet er pris.

 

Lykke til videre

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jeg vet att det er solgt mange motorer her i Norge kansje noen av dem kan komme litt på banen også :rolleyes: så er mange solgt på sen sommeren.Så de er ikke helt testet helt på grunn opptak tider og noen ikke er ferdig med ombygging osv.Men jeg vet om en med 85 hk i distrikte og han er veldig fornøyd med motoren,har kjørt i hele sommer.Og så er det en gang sånn att ikke alle er på båtplassen og ikke vet om dette flotte forume osv. :drink:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk SF, dette skal ordnes opp i snarest. Tror du Yanmar tar seg nær av det når jeg bruker "basert" på. Disse motorene vil selvfølgelig ikke gå under navnet Yanmar, men Lomatec.

 

Referanser har vi fått inn i fleng, pluss masse annet, venter bare på at webdesigneren våres skal fortsette, han hadde visstnok veldig mye å gjøre nå. Det er heller ikke lagt ut tekniske data på siden. Bilder av motorer og delelager er også tatt. Kan jo be kompanjongen min legge ut disse her imens, har erfart at dette forumet leses av samtlige interessenter og andre som allerede har kjøpt.

 

Prisen som du sier er nok kanskje det beste salgsarhumentet, skal ærlig innrømme at responsen og salgene vi allerede har stiller over alle forventninger og kapasiteter. Så vi skal ikke være sene med å bestille nytt lass.

 

Bjørn Cato! ring meg gjerne til uka hvis du får tid, noen oppdateringer vedr. motoren din :smiley:

 

NB! Litt større varianter vil være akutellt på neste lass (85 hk, 95hk, 120hk og 140hk). 95 hk'rn er helt ny, basert på isuzu 4BD1 og 140hk'rn basert på ISUZU 4BB1. Dette er riktignok kopier, men disse har fått svært så god respons ellers i europa og skal være noe slitesterke motorer. 120 hk'rn har fått ny form og vil fremstå som "meget" mye mindre av størrelse enn den gamle.

 

Hvis tiden strekker til så skal vi installere 140 hk'rn i en bayliner på nyåret, dette er en båt vi har fått tilatelse fra eier til å "showe" med, ser frem til dette.

 

Ha en fin helg alle sammen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...