JBA Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Er en ambulanse, 15m og 37kn. http://www.facebook.com/#!/pages/Innovation-AS/163865230346633 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Ligger godt fortøyd i Idylliske Råkvåg. Hatt 2 dager med panservær. Barna har vi nesten ikke sett noe til siden vi klappet til kai. Rett på krabbe fiske og der ble de til de ble sultne og forlangte mat servert ved krabber:-) bra stemning på kaia også med flere kjente folk og båter. Nykvernet kaffe om morgenen med utsikt til barna som leker på brygga er den beste måten å starte dagen på :-) nå bøtter det ned her. Så håper det løyer og at regnet gir seg Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
glalaks Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Bra det er litt regn opp der.. jeg kommer ikke hjem før om 3 uker så hadde vært greit om dere sparte litt på godværet... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
-morten- Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Det er noen overett-merker på innseilingen til Storfosna. Er det disse hun mener? Det står i gjestehavn-boka at det skal være en badestrand ved gjestehavna. Dersom været slår til kan dette være midt i blinken for matrosene. Det er aktuelt for oss å dra innom begge stedene i løpet av pinsehelgen. Vi får SMS-es om detaljene. Det er greit å gå inn der og bruke overettmerkene. Jeg har vært der med MTB. Det er vel ennå dagligvare i drift der også Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Finvær i Trøndelag ja! :-) Hvor er dette og hvilken båt er det filma fra? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
JBA Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 (redigert) Hvor er dette og hvilken båt er det filma fra? På veg ut i Frøyfjorden fra Knarrlagsund. http://www.facebook....163865230346633 Her er båten: [media=] [/media] Redigert 29.Mai.2012 av JBA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 1.Juni.2012 Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 hmm.snø flere steder idag på årets første sommerdag...egentlig veldig greit så slipper jeg være forbannet over at båten er til reprasjon når sola skinner.. Deler til defekt styring fra pinsens begivenheter kommer ikke før mandag.. Håper på at det går greit å få byttet styresylinder og at sola skinner som bare fy neste helg Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Brigg Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Somersnø er en grei avveksling fra vårsnøen vi har hatt de siste månedene. Når man ser på været vi har fått tildelt så langt i år er vi bare nødt til å ha masse finvær til gode. Jeg er overbevist om at vi får en kjempesommer. Vi har landlov denne helgen etter å ha vært på båttur de to foregående. Neste helg blir det etter alle solemerker båt igjen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
monte carlo Svart 1.Juni.2012 Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Blir nok ikke noen langtur neste helg heller på oss...Heidi skal i bursdag mm. hvis båten er ok igjen så er det mulig det blir båttur eller tur på femunden for sjøstting av snekka på meg og ungan.Vi får se. I helga blir det iallefall reprasjon av ankervinsj og demontering av styresylinder. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Quaoar Svart 11.Juni.2012 Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 (redigert) Første turen i år, sist onsdag, 06.06.12. [media=]http://www.youtube.com/watch?v=zD-wgc2SLN4[/media] Redigert 11.Juni.2012 av Quaoar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 15.Juni.2012 Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 Akkurat no føles båtliv oppskrytt. defekt styrin, defekt ankervinsj, jolla med motor stjålet...life is good. alt dette ila 2-3 siste uker..Båt er gøy Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
glalaks Svart 15.Juni.2012 Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 Huff. Det ødelegger mye av gleden. Hvor skjedde dette? Jeg satte ut båten i dag, men hadde ingen lås. Håper det går fint en natt.. Her koser hun seg endelig på sjøen:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
monte carlo Svart 16.Juni.2012 Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Ligger på andre siden av blomster brua(TMW odden)Har hvert plaget med litt uønskede gjester i et par omganger...merkelig siden båten min er vel langt på veg den billigste i laget neppå der. :lol: Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
glalaks Svart 16.Juni.2012 Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 (redigert) Hehe... Du som ligger mellom den princess 50 og en italiensk sak på 50 fot? Hehe. Var en bra sum med verdier på den brygga ja;) Jeg har ligget en natt nå og alt har gått bra;) Det er jo et stort antall berusa personer som passerer den brygga i døgnet så skal ikke se bort ifra at det er noen av de som har tatt den.. Redigert 16.Juni.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Pjolter Svart 16.Juni.2012 Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Forrige helg ble det tur på oss igjen Denne gang til Ekne for å feire admirillens 40 års dag ! Dette har etter hvert blitt en hyggelig tradisjon hvor famile møtes på brygga og feirer bursdag. Litt utfordringer med å fikse reker, champis og hvitvin til 27 stk når vi drar 2 dager før. Er ikke akkurat stor fryse/kjøle kapasitet i skuta, Men med litt planlegging gikk det perfekt. Nydelig vær på veg til Ekne, riktignok med en del vind, men med sol fra skyfri himmel Festen ble meget vellykket og turen hjem på Søndag ble litt kjøligere. Som dere kanskje ser, så var det en del sjø innenfor bølgedemperen, så vi snek oss rundt på innsiden og fant plass hvor det var rolig å ligge :-) Har tilbragt en natt innenfor der tidligere og det var alt annet enn rolig når vinden står rett inn. Her på innsiden var det rolig og godt. Lørdagen ble vindstille og praktfull Hjemmover :-) Med solen bak skyer og et fall i temperaturen ( som det vanligvis gjør på denne siden av kloden) som gjorde at vi måtte kle oss godt. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
monte carlo Svart 17.Juni.2012 Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Hehe... Du som ligger mellom den princess 50 og en italiensk sak på 50 fot? Hehe. Var en bra sum med verdier på den brygga ja;) Jeg har ligget en natt nå og alt har gått bra;) Det er jo et stort antall berusa personer som passerer den brygga i døgnet så skal ikke se bort ifra at det er noen av de som har tatt den.. Tviler vel egentlig på at noen har tatt seg bryet i fylla og klipt kjettinger og tatt seg inn på akterdekk for å hente ut motoren...men men man vet aldri, og ja jeg er i et eksklusivt lag der nede på TMW.. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
glalaks Svart 17.Juni.2012 Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Kjørte forbi i dag. Tror jeg så den. Og enig. Tviler på at noen i fylla har gjort det da. Jeg drar hvertfall aldri ut ned kjettingsaks og verktøy på byen;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
monte carlo Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 Fantastisk helg i Trondheimsfjorden denne gang. Dro til småland sent fredag kveld, veldig rolig havn, men veldig idyllisk. Diesel hadde dem og..Årets dyreste for min del kr.10.40 pr l skulle Frostafolket ha for suppa si. Kastet loss og tusla innover fjorden til Levanger, har hørt fler som har hatt en positiv overraskelse med å komme dit. Det hadde vi og.. flott gjestehavn, men litt langt til landstrøm Koselig by og ei havn mitt i sentrum. Litt fiske ble det også tid til.. Ikke all verdens fangst på oss men vi traff en kar i ei snekke som hadde tatt over 100 sei, og et par torsk i skarsundet på noen få timer Skal få lagt ut noen bilder av ferden i fjorden når jeg får lasta over bilder fra kamera. Godt med en positiv båtopplevelse etter krøll med styring, sviktende repratører, tyveri av jolle og motor mm.. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
MT. Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 (redigert) Frostafolket Potet og pæng, kvinnfolk og sæng, det e ailt en frosting træng. Tar seg nok betalt, de der ja. Bruk gjerne drivstoffbørsen her på Båtplassen til å oppdatere drivstoffpriser i Trøndelag også. Mange som kikker innom, skulle gjerne hatt flere brukere i Midt-Norge. Redigert 24.Juni.2012 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
glalaks Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Her er litt hekksjø fra Trondheimsfjorden. Vært noen fine dager nå:) Ellers tror jeg yr har ansatt noen ferievikarer.. Sjekka yr i dag.. Her er bildet jeg tok nå fra båten... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
chrisrik Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Fin tilt! Ser ut til at du har god fart der. Har stusset litt på det når jeg kjører, kniper en knop eller to ekstra når jeg tilter til at det spruter bittelitt helt i senter av hekksjøen slik du har over, men vet ikke om det er effektiv tilt? Hekksjøen virker mer ryddig med bittelitt lavere tilt. Noen tanker? Foreløpig marsjerer jeg med så høy tilt som mulig (tilter til den suger luft, og så litt ned). Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
glalaks Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 (redigert) Takk marsjet i 32 knop der. Makser på 39 ca. Ja har prøvd meg fram selv. Den går lettest/fortest med mye tilt, Men den går litt roligere i bølger med lite tilt. Så lenge propellen ikke spinner løs så er det helt ok tror jeg. Jeg har ikke stålpropell da. Hadde vært artig å prøvd det på den og enda mere tilt. Med lav tilt holdes den i plan lenger ved lavere fart. går ned av plan ved ca 14-15 knop. Her er tallene fra samme tur;) Redigert 25.Juni.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
monte carlo Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Bilder fra turen i helga. Levanger gjestehavn.. Minste matros prøver fiskelykken Frosta, Småland båthavn. Koselig havn med dyr diesel Mat må mannskapet ha.. Største matros ombordstigning..Uten vest avslører bildet Her blir det oppvask med skipperen. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
monte carlo Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Er det noen som skal til Kjerknesvågen på båt treff i helga? bruker dette å være bra? Helgens begivenheter ikke fastsatt. Båttur eller hyttetur mon tro? Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
twisterx Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 jolla med motor stjålet.. Jeg ser av signaturen din at den stjålne jolla di skal være av typen "Brig med Evinrude 6 HK". Jeg kom over denne båten for et par dager siden og tenkte umiddelbart at den måtte vært stjålet: Er det din tror du? send meg en PM så skal jeg fortelle deg hvor den ligger! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.