Jump to content

Båtliv i Trøndelag


Brigg

Recommended Posts

Så mistenkelig ut som min ja...sendte deg en IM. Send gjerne veibeskrivelse på IM så jeg blir førstemann dit he he. Ser ut fra bilde at dette er på lade noe sted?

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Var nok jolla mi muligens som hadde hvert der..Men ingen jolle no desverre.No ligg nå et meget bra bilde av jolla her på tråden tatt av Twisterex. Er det andre som observerer en slik jolle er det bare å si ifra..spesielt for denne er at den har en tykk plast beskyttelse på babord side som smerting mot ankervinsjen..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Den har hatt tilhold bak en sjøbod på rotvoll. Har hvert der 2 ganger idag..nå er den borte.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Helgen som var ble en merkelig opplevelse..jeg og rederinnen hadde barnefri, og skulle på båttur såklart. Fredag var det relativt mye vind og vi bestemte oss for å bli til kai på båtplassen.Lørdag tuslet vi utover fjorden på blanksjø :yesnod: ..Vi bestemte oss for at Austerått er en rolig havn det går an å slappe av litt i :pray: +at rederinnen er ihuga løpefantast og synes stiene i lunden der er fine treningsstier :sweat: .

Der tok vi litt feil gitt.. Det var country festival der i helga...Gikk på en kjempesmell, og våkna søndag morgen med en cowboyhatt på hodet..Artig var det..sikkert :confused: .

Har (heldigvis) ingen bilder av helgens tur :lol::giggle: ..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Knarren bli visst et sjøslag det og ja..vet ikke enda om vi legger turen dit. Vi får se. Relativt trangt om plassen med båt inni sundet der da hører jeg rykter om..ser an vær og føre og nyrenes tilstand. :giggle:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Det er jo en hel uuuke til.. Hadde tenkt meg dit, men dama som er 7 mnd på vei ville ikke på 2 timers båttur på trønderfest.. Mulig vi drar på hytta og kommer med hyttebåten en tur:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ble ikke knarren nei.. Noen som ser hvor det ble?

Det er fortsatt båtliv i Trøndelag;)

 

02952b16-05d5-f032.jpg

Dette var min første båt. Legg merke til rattet..

02952b16-062d-1cfd.jpg

 

Frokost!

02952b16-0665-6c52.jpg

 

02952b16-0793-93a4.jpg

 

Lokalbefolkningen;) 02952b16-0808-428b.jpg

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hadde tenkt meg dit ja. Men.. Passasjer og værgudene bestemte Råkvåg,, kanskje ikke like mye liv, men desto bedre vær536d1d14-9f30-d00c.jpg536d1d14-9f42-9b3b.jpg536d1d14-9f59-3969.jpg

 

18 grader i vannet ( i overflaten) og Morgenblad samt soling med nystekte baguetter og god kaffe gjorde langhelgen perfekt

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Jippi .. Da har fellesferien startet og værmeldingen neste en og en halv uke fremover er en kontinuerlig regnsky :headbang::puke::jollyroger::crazy: .Kan det bli bedre? Noen som kaster loss i disse dager og drar på båt tur?

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Vi gikk ombord i båten på fredag kveld som start på fire uker ferie. Pga dårlige væremeldinger (vindmessig) valgte vi å gå til Kongensvoll (5 nm unna hjemmehavn) på fredagskvelden. Ble liggende der i nordavinden til søndag. Nordavinden er ofte spakere på morgenkvisten, og etter å ha ligget og ventet mesteparten av helga på Kongensvoll bestemte vi for å prøve å gå nordover tidlig om søndagsmorgenen. Målet var å komme oss til Kuringvågen. Dette gikk greit det første stykket, men etter at vi passerte Kjeungskjæret begynte det å friske på. Flertallet av mannskapet stemte for at vi skulle finne en havn for å søke ly. Med tidligere års erfaringer med nordavinden på strekningen forbi Valsneset i minnet var skipperen også enig i denne avgjørelsen.

 

Den første og beste havna var Dybfest rett sør for Valsneset. Dette er en forholdvis liten men ok havn med et par gjesteplasser. Men nord-østen sto rett inn gjennom moloåpningen og gjorde det ganske så urolig inne i havna. Servicenivået fra båtforeningen var det ingen ting å si på, vi fikk raskt informasjon om tilbudet i havnen.

 

dybfest.jpg

Dybfest

 

I formiddag var været roligere og vi gikk videre opp til Sætervika i Osen. Ligger her til i morgen da vi fortsetter med kurs mot Namsos og bading i Oasen badeland. Værmeldingene sier at det skal være rolig vind i morgen for så å øke på igjen på onsdag. Da er Namsos en grei plass å ligge værfast.

 

setervika_1_2011.jpg

Sætervika (arkivfoto fra i fjor)

 

Etter at badingen er unnagjort og vinden har blåst fra seg igjen setter vi kursen videre mot kysten av Helgeland.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Vi kaster loss ikveld eller imorgen tidlig. Vi har ingen eksakt plan. Ser an været litt. Går vel til Hitra området i første omgan og mulig sørover til KR sund og innover fjordene mot Surnadal/Todal(Rederinnen har familie der). Ser an vær og føre litt. Ha en riktig flott tur Brigg og Co. Håper vi treffes igjen på ettersommeren. Gikk servicen på skuta greit?

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Servicen gikk som planlagt. 2,5 døgn ute av vannet i år også. Fikk tatt motorservice med det samme. Blir hvert år overasket over hvor stive og støle musklene blir av dette arbeidet.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Tillater meg å hoppe inn i denne tråden.

 

Har båt på Hitra. Drar opp fra østlandet mandag med bil, bagasje og bikkje.

Kona flyr opp tirsdag og jeg henter dem i Trondheim.

 

Saken er at vi får gjester vi skal plukke opp i trondheim allerede torsdag. Tenkte derfor å være i Trondheimsfjorden istedet for å dra tur/retur Hitra de dagene.

 

Jeg er riktignok trønder, men totalt ukjent inne i fjorden. Søker derfor tips til hvornjeg kan dra med familien mens vi venter på gjestene.

 

Tirsdag blir vi nok i byen, siden kona har bursdag. Kunne tenkt et hyggelig forslag å dra til fra onsdag til torsdag.

 

Vi er to voksne og to barn på seks og syv. Et sted de kan slippes fri (les; fiske krabbe, samle skjell etc) er å foretrekke.

 

Takknemlig for alle forslag!

Link to post
Share on other sites

Da er det nok Skansen gjestehavn som (ila) som gjelder. 6 m går vel akkurat på fjære tror je. Evt broåpning av skasebrua og gjestehavna v sentralstasjonen. Når det gjelder andre havner i nærområdet som du kan slippe løs barn mm. Er vel kanskje Småland gjestehavn et alternativ. Ikke mye som skjer der men veldig idyllisk. Kan jo evt besøke nonne klosteret på Tautra.ca 5 km å gå. God tur.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Skansen Bru åpnes mellom kl.06.00-06.45

kl.10.15-14.00

kl.17.15-20.00

kl.22.15.23.30

kontaktes på kanal 74 eller Tlf: 916 72 766

Fint å ligge sentralt ved Jernbanestasjonen , og så får jeg sett båten når dere passerer meg i kanalen :smiley:

 

Kystfareren

Link to post
Share on other sites

hva med råkvåg? lenge siden jeg har vært der(årevis) ..

 

Er det drittvær fortsatt kan pirbadet være aktuelt? Trenger du taxi kan du ringe meg :giggle:

 

Kystfararen: Skal du ikke ta av den store presenninga på toppen av skipet snart?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...