Jump to content

Båtliv i Trøndelag


Brigg

Recommended Posts

Ligger godt fortøyd i Idylliske Råkvåg. Hatt 2 dager med panservær. Barna har vi nesten ikke sett noe til siden vi klappet til kai. Rett på krabbe fiske og der ble de til de ble sultne og forlangte mat servert ved krabber:-) bra stemning på kaia også med flere kjente folk og båter. Nykvernet kaffe om morgenen med utsikt til barna som leker på brygga er den beste måten å starte dagen på :-) nå bøtter det ned her. Så håper det løyer og at regnet gir seg02962110-8207-9277.jpg02962110-8226-f353.jpg02962110-824d-997a.jpg02962110-8278-5c8f.jpg

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Det er noen overett-merker på innseilingen til Storfosna. Er det disse hun mener? Det står i gjestehavn-boka at det skal være en badestrand ved gjestehavna. Dersom været slår til kan dette være midt i blinken for matrosene.

 

Det er aktuelt for oss å dra innom begge stedene i løpet av pinsehelgen. Vi får SMS-es om detaljene.

 

Det er greit å gå inn der og bruke overettmerkene. Jeg har vært der med MTB. Det er vel ennå dagligvare i drift der også

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

hmm.snø flere steder idag på årets første sommerdag...egentlig veldig greit så slipper jeg være forbannet over at båten er til reprasjon når sola skinner.. Deler til defekt styring fra pinsens begivenheter kommer ikke før mandag.. :confused: Håper på at det går greit å få byttet styresylinder og at sola skinner som bare fy neste helg :pray:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Somersnø er en grei avveksling fra vårsnøen vi har hatt de siste månedene. Når man ser på været vi har fått tildelt så langt i år er vi bare nødt til å ha masse finvær til gode. Jeg er overbevist om at vi får en kjempesommer.

 

Vi har landlov denne helgen etter å ha vært på båttur de to foregående. Neste helg blir det etter alle solemerker båt igjen.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Blir nok ikke noen langtur neste helg heller på oss...Heidi skal i bursdag mm. hvis båten er ok igjen så er det mulig det blir båttur eller tur på femunden for sjøstting av snekka på meg og ungan.Vi får se. I helga blir det iallefall reprasjon av ankervinsj og demontering av styresylinder. :nonod:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Akkurat no føles båtliv oppskrytt. defekt styrin, defekt ankervinsj, jolla med motor stjålet...life is good. alt dette ila 2-3 siste uker..Båt er gøy

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Huff. Det ødelegger mye av gleden. Hvor skjedde dette? Jeg satte ut båten i dag, men hadde ingen lås. Håper det går fint en natt..

 

Her koser hun seg endelig på sjøen:)

 

bc714333-9ff3-4059.jpg

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ligger på andre siden av blomster brua(TMW odden)Har hvert plaget med litt uønskede gjester i et par omganger...merkelig siden båten min er vel langt på veg den billigste i laget neppå der. :lol: :lol: :thumbsup:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Hehe... Du som ligger mellom den princess 50 og en italiensk sak på 50 fot? Hehe. Var en bra sum med verdier på den brygga ja;)

 

Jeg har ligget en natt nå og alt har gått bra;)

 

Det er jo et stort antall berusa personer som passerer den brygga i døgnet så skal ikke se bort ifra at det er noen av de som har tatt den..

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Forrige helg ble det tur på oss igjen :smiley: Denne gang til Ekne for å feire admirillens 40 års dag ! Dette har etter hvert blitt en hyggelig tradisjon hvor famile møtes på brygga og feirer bursdag. Litt utfordringer med å fikse reker, champis og hvitvin til 27 stk når vi drar 2 dager før. Er ikke akkurat stor fryse/kjøle kapasitet i skuta, Men med litt planlegging gikk det perfekt. Nydelig vær på veg til Ekne, riktignok med en del vind, men med sol fra skyfri himmel :yesnod: Festen ble meget vellykket og turen hjem på Søndag ble litt kjøligere.

 

 

p6080025.jpggopr1111.jpg

 

Som dere kanskje ser, så var det en del sjø innenfor bølgedemperen, så vi snek oss rundt på innsiden og fant plass hvor det var rolig å ligge :-) Har tilbragt en natt innenfor der tidligere og det var alt annet enn rolig når vinden står rett inn.

p6090071.jpg

Her på innsiden var det rolig og godt. Lørdagen ble vindstille og praktfull

 

 

 

Hjemmover :-) Med solen bak skyer og et fall i temperaturen ( som det vanligvis gjør på denne siden av kloden) som gjorde at vi måtte kle oss godt.

 

gopr1195.jpgp6100093.jpg

 

 

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hehe... Du som ligger mellom den princess 50 og en italiensk sak på 50 fot? Hehe. Var en bra sum med verdier på den brygga ja;)

 

Jeg har ligget en natt nå og alt har gått bra;)

 

Det er jo et stort antall berusa personer som passerer den brygga i døgnet så skal ikke se bort ifra at det er noen av de som har tatt den..

 

Tviler vel egentlig på at noen har tatt seg bryet i fylla og klipt kjettinger og tatt seg inn på akterdekk for å hente ut motoren...men men man vet aldri, og ja jeg er i et eksklusivt lag der nede på TMW..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Fantastisk helg i Trondheimsfjorden denne gang. Dro til småland sent fredag kveld, veldig rolig havn, men veldig idyllisk. Diesel hadde dem og..Årets dyreste for min del kr.10.40 pr l :thumbsdown: skulle Frostafolket ha for suppa si. Kastet loss og tusla innover fjorden til Levanger, har hørt fler som har hatt en positiv overraskelse med å komme dit. Det hadde vi og.. :clap: flott gjestehavn, men litt langt til landstrøm :nonod: Koselig by og ei havn mitt i sentrum. Litt fiske ble det også tid til.. Ikke all verdens fangst på oss men vi traff en kar i ei snekke som hadde tatt over 100 sei, og et par torsk i skarsundet på noen få timer :sweat: Skal få lagt ut noen bilder av ferden i fjorden når jeg får lasta over bilder fra kamera.

Godt med en positiv båtopplevelse etter krøll med styring, sviktende repratører, tyveri av jolle og motor mm..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Frostafolket

 

Potet og pæng,

kvinnfolk og sæng,

det e ailt en frosting træng.

 

Tar seg nok betalt, de der ja.

 

:lol:

 

Bruk gjerne drivstoffbørsen her på Båtplassen til å oppdatere drivstoffpriser i Trøndelag også. Mange som kikker innom, skulle gjerne hatt flere brukere i Midt-Norge.

Redigert av ModeraTore (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

bc97f0e0-683c-9dc2.jpg

bc97f0e0-687d-8512.jpg

 

Her er litt hekksjø fra Trondheimsfjorden. Vært noen fine dager nå:)

 

Ellers tror jeg yr har ansatt noen ferievikarer.. Sjekka yr i dag..

 

bc97f0e0-6e91-fd90.jpg

 

Her er bildet jeg tok nå fra båten...

bc97f0e0-6eda-bad0.jpg

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Fin tilt! :thumbsup: Ser ut til at du har god fart der. Har stusset litt på det når jeg kjører, kniper en knop eller to ekstra når jeg tilter til at det spruter bittelitt helt i senter av hekksjøen slik du har over, men vet ikke om det er effektiv tilt? Hekksjøen virker mer ryddig med bittelitt lavere tilt. Noen tanker? Foreløpig marsjerer jeg med så høy tilt som mulig (tilter til den suger luft, og så litt ned).

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Takk :wink: marsjet i 32 knop der. Makser på 39 ca. Ja har prøvd meg fram selv. Den går lettest/fortest med mye tilt, Men den går litt roligere i bølger med lite tilt. Så lenge propellen ikke spinner løs så er det helt ok tror jeg. Jeg har ikke stålpropell da. Hadde vært artig å prøvd det på den og enda mere tilt.

 

Med lav tilt holdes den i plan lenger ved lavere fart. går ned av plan ved ca 14-15 knop.

Her er tallene fra samme tur;)

 

bc714333-a744-6042.jpg

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Bilder fra turen i helga. Levanger gjestehavn..tur_i_baatenjuni_054.jpg

 

 

Minste matros prøver fiskelykkentur_i_baatenjuni_020.jpg

Frosta, Småland båthavn. Koselig havn med dyr diesel

tur_i_baatenjuni_023.jpgtur_i_baatenjuni_033.jpgMat må mannskapet ha..tur_i_baatenjuni_069.jpg Største matros ombordstigning..Uten vest avslører bildet :thumbsdown: Her blir det oppvask med skipperen.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Er det noen som skal til Kjerknesvågen på båt treff i helga? bruker dette å være bra?

Helgens begivenheter ikke fastsatt. Båttur eller hyttetur mon tro?

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

jolla med motor stjålet..

Jeg ser av signaturen din at den stjålne jolla di skal være av typen "Brig med Evinrude 6 HK".

 

Jeg kom over denne båten for et par dager siden og tenkte umiddelbart at den måtte vært stjålet:

imag0091.jpg

 

Er det din tror du? send meg en PM så skal jeg fortelle deg hvor den ligger!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...