Jump to content

Båtliv i Trøndelag


Brigg

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

 

FINT OM DU FÅR POSTET ET BILDE AV BÅTLIVET PÅ VINTEREN

 

Faktisk tok jeg noen bilder i påsken, men jeg har helt glemt å laste dem opp.

 

Først to bilder fra Kongensvoll:

 

bilde

 

bilde

 

Børøysund, et bilde tatt av stedets web-kamera:

 

bilde

 

Dette var de fineste dagene i påsken. De siste dagene i påsken var grå og vindfulle.

 

Ligger nå på Kongensvoll. Stille og rolig her. De har begynt å sette ut båter fra vinteropplag, og gjestekaien er i all hovedsak opptatt av båter som nylig har kommet på vannet. Bare så vidt jeg klarte å lure meg inn til kaia når jeg kom i går.

 

Tiden går med til noe vedlikeholdsarbeid og småpussel. Og til å nyte livet om bord i båten. Andre prøver å polere båtene sin mellom regnbygene.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Driver å gjør klar de siste tingene jeg og no, mangler service på søstrene i kjelleren..det blir til uka. Skulle egentlig til Fillan i helga pga et maratonløp, men skuta er ikke klar desverre. Neste helg blir det Børsa og utsett av båter der. Tenkte kanskje å ta båten dit hvis været var greit.Hils gjengen Brigg

 

Faktisk tok jeg noen bilder i påsken, men jeg har helt glemt å laste dem opp.

 

Først to bilder fra Kongensvoll:

 

bilde

 

bilde

 

Børøysund, et bilde tatt av stedets web-kamera:

 

bilde

 

Dette var de fineste dagene i påsken. De siste dagene i påsken var grå og vindfulle.

 

Ligger nå på Kongensvoll. Stille og rolig her. De har begynt å sette ut båter fra vinteropplag, og gjestekaien er i all hovedsak opptatt av båter som nylig har kommet på vannet. Bare så vidt jeg klarte å lure meg inn til kaia når jeg kom i går.

 

Tiden går med til noe vedlikeholdsarbeid og småpussel. Og til å nyte livet om bord i båten. Andre prøver å polere båtene sin mellom regnbygene.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Da var tiden inne for å flytte båten fra vinterdvalen til sin faste plass. bestandig spennende med første start etter lang vinterdvale.

De gamle perkinsene starte spontant og alt var som de skulle i år også :-)

Av med vinterburkan og tur fra Høybakken til Brekstad. Alt virket som det skulle :-)

 

Bilder i neste innlegg

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

hvor i trøndelag er det vinteropplag rundt Trondheim? må vente til 1 mai der min står og det er kjedelig!

 

og en ting til. Hvor kan man dra på dagstur fra Trondheim uten å måtte kjøre et par timer? gjerne med restaurant...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Er fler plasser med opplag. Men mener du innendørs? Er vel rissa det nærmeste. Finnes også i Trondheim og mulighet i Børsa kanskje. Vi lå på sjøen i år. I Høybakken.

Når det gjelder restauranter i nærheten er det heller dårlig utvalg i nærheten. Må liksom litt ut til fosen og omkring der. Skansen har jo mat men er kanskje litt kort igjen :-)

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

En kjapp tur til Levanger Gladlaks.. :thumbsup: .Går fort med Skibsplasten det..Ellers er det heller semmert på den fronten i nærområdet.Nå kommer det et hefte på ettersommeren som tar for seg trondheimsfjorden fra sjøen der alle tilstøtende kommuner og båtforeninger får profilert seg. Blir spennende og se om det er plasser man ikke har tenkt på som dukker opp da.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

En kjapp tur til Levanger Gladlaks.. :thumbsup: .Går fort med Skibsplasten det..Ellers er det heller semmert på den fronten i nærområdet.Nå kommer det et hefte på ettersommeren som tar for seg trondheimsfjorden fra sjøen der alle tilstøtende kommuner og båtforeninger får profilert seg. Blir spennende og se om det er plasser man ikke har tenkt på som dukker opp da.

Langt er det dit da?

Er ikke tidsbruken jeg misliker.. Men blir jo fort en 1000lapp i bensin for å ta en kaffekopp og en lunch.. Kan ikke gjøre det hver dag.. Får bruke skansen litt også.. Peppes er jo også fint. Hehe..

 

Hvilket hefte er dette?

 

Har ikke handlet båt ennå, men like før. Vanskelig å bestemme seg!!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Lenge siden jeg var i Vannvikan, men der var det en restaurant rett på kaia. Om denne er åpen ennå er det mulighet for servering der. Og det er gjesteplasser i havna der. 9 nm fra Trondheim synes jeg å huske.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

hvor i trøndelag er det vinteropplag rundt Trondheim? må vente til 1 mai der min står og det er kjedelig!

 

og en ting til. Hvor kan man dra på dagstur fra Trondheim uten å måtte kjøre et par timer? gjerne med restaurant...

Jeg lagra skjærgårdsjeepen min i trolla næringspark eller hva det heter...Der står den trygt..billig var det og mener jeg å huske.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Langt er det dit da?

Er ikke tidsbruken jeg misliker.. Men blir jo fort en 1000lapp i bensin for å ta en kaffekopp og en lunch.. Kan ikke gjøre det hver dag.. Får bruke skansen litt også.. Peppes er jo også fint. Hehe..

 

Hvilket hefte er dette?

 

Har ikke handlet båt ennå, men like før. Vanskelig å bestemme seg!!

Langt og langt..Husker ikke helt hvor mange NM det er til Levanger. kortere enn du tror.Sjekk det ut på sjøkartene på gule sider .Desuten kan du jo overnatte i nybåten..fin helgetur det.

Du kan jo kjøre til tautra og kjøpe vaffel av nonnene. Det er trivelig :thumbsup: Det er jo bare rett over fjorden. Øl bryggeri er det der og(ikke nonnene det da)

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Båthelg. Ligger på Knarren som eneste båt. Knarren har åpent, skal opp og sjekke menyen nå.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Blir det båting til langfri helga som kommer og Brigg? Hvor går ferden isåfall?

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Intensjoner om det ja. Kommer ikke ombord før på torsdagen pga fotball og dansetrening på onsdag ettermiddag (matrosene altså).

 

Har ingen spesielle planer, får bare håpe at værgudene viser nåde slik at vi ikke trenger å planlegge ut fra værmeldingene.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hvor kan man dra på dagstur fra Trondheim uten å måtte kjøre et par timer? gjerne med restaurant...

 

På Tråsåvika Camping like øst for Orkanger er det gjestekai ved badestranda, og restaurant øverst på campingen.

 

Vågen Vertshus på Frosta ligger 200 meter fra gjestekai.

 

Ellers er det serveringssteder like ved havn i både Vanvikan, Leksvik og Mosvik. I Leksvika tror jeg restauranten er nedlagt, men gatekjøkkenet 4 meter fra gjestekaia er i drift så vidt jeg vet.

 

På Amborneset i Leksvik var Dykambassaden et yndet utfartsmål med grei gjestekai, men de la ned etter lange forhandlinger med både Mongols MC og kommunen. Hvordan det blir med videre drift der vet jeg ikke pr nå. Men tror gjestekaia ligger der skjermet like øst for Amborneset fortsatt, og at griller og benker under tak er disponible.

 

Har også vært på land fra egen båt på Munkholmen for servering.

 

Samt Levanger, som flere har nevnt.

 

På Straumen fins Rødbrygga fortsatt, tror jeg? Mulig du sliter med å fortøye, tror det går bra på havna innafor sundet.

 

På Ekne vest for Skogn er benker og griller tilgjengelig for gjestebåter, men da må man ta med ditt og datt sjøl, selvsagt.

 

Du når også Brekstad og Råkvåg under et par timer på en finværsdag. Bra med båtliv og servering begge steder.

Redigert av ModeraTore (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Intensjoner om det ja. Kommer ikke ombord før på torsdagen pga fotball og dansetrening på onsdag ettermiddag (matrosene altså).

 

Har ingen spesielle planer, får bare håpe at værgudene viser nåde slik at vi ikke trenger å planlegge ut fra værmeldingene.

Vi og har en båtplan hvis været blir ok...tipper dansetreninga er noe du skal på ja :lol: . Største matrosen vår skal på korpsøvelse onsdag så det blir ikke noe før torsdag på oss heller..Desuten startet kapteinen med en dysesjekk som ikke er helt avsluttet...Håper nye dyser kommer imorgen :pray: og alt fungerer som det skal.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

 

På Tråsåvika Camping like øst for Orkanger er det gjestekai ved badestranda, og restaurant øverst på campingen.

 

Vågen Vertshus på Frosta ligger 200 meter fra gjestekai.

 

Ellers er det serveringssteder like ved havn i både Vanvikan, Leksvik og Mosvik. I Leksvika tror jeg restauranten er nedlagt, men gatekjøkkenet 4 meter fra gjestekaia er i drift så vidt jeg vet.

 

På Amborneset i Leksvik var Dykambassaden et yndet utfartsmål med grei gjestekai, men de la ned etter lange forhandlinger med både Mongols MC og kommunen. Hvordan det blir med videre drift der vet jeg ikke pr nå. Men tror gjestekaia ligger der skjermet like øst for Amborneset fortsatt, og at griller og benker under tak er disponible.

 

Har også vært på land fra egen båt på Munkholmen for servering.

 

Samt Levanger, som flere har nevnt.

 

På Straumen fins Rødbrygga fortsatt, tror jeg? Mulig du sliter med å fortøye, tror det går bra på havna innafor sundet.

 

På Ekne vest for Skogn er benker og griller tilgjengelig for gjestebåter, men da må man ta med ditt og datt sjøl, selvsagt.

 

Du når også Brekstad og Råkvåg under et par timer på en finværsdag. Bra med båtliv og servering begge steder.

 

Vågen Vertshus på Frosta åpner ikke før 15.mai

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...