Jump to content

Lokal gjeng anholdt polske tyver.


Å i sava

Recommended Posts

Er ikke ulovlig å pågripe folk som man har sterk mistanke mot og ferske bevis / vitneutsagn. Samme som gjelder for vektere f.eks. Borgerarrest.

 

Bra disse ble tatt.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Hørte en av de lokale politiene som skulle sette håndjern på den ene av røverne, uttalte at fyren hadde så tjukke håndledd at politiets håndjern ikke gikk på :eek: og i den forbindelse klarte de andre å komme seg unna ! Han hadde "all time high" størrelse på klubbene :lol: :lol: Men båtfolket brukte jo sef tau da......

Link to post
Share on other sites

Politiet ser ingen problemer med at lokalbefolkningen fakket tyvene.

 

- Vi opplever dette som et positivt engasjement for at politiet kan gjøre sin samfunnsoppgave, sier Holmaas.

- Hvis ikke vi hadde fått den hjelpen, er det usikkert om vi hadde klart å pågripe dem, sier han.

- Lovlig handling

Ifølge jussprofessor Erling Johannes Husabø hadde gjengen i Masfjorden loven på sin side da de bandt fast de to mistenkte tyvene.

 

Loven sier nemlig at enhver person kan foreta en pågripelse så lenge den mistenkte . «treffes eller forfølges på fersk gjerning på ferske spor»

 

- Man kan selvfølgelig diskutere hva som er «ferske spor». Men enhver person kan ifølge loven foreta en pågripelse. Det må ikke skje med mer maktbruk enn nødvendig.

- Dersom de mistenkte var på rømmen fra politiet, må det kunne regnes som «ferske spor». Har man vist moderasjon i pågripelsen, synes dette å være en lovlig handling, sier han.

 

- Hvis sivile skulle begynne å bruke våpen i en slik situasjon, er det klart over en grense, sier Husabø.

Han påpeker at dersom gjengen i Masfjorden hadde foretatt pågripelsen om to uker, hadde det vært ulovlig.

Dersom folk slår seg sammen for å opptre som et slags reservepoliti, så er det selvfølgelig ulovlig.

 

Så da er det jo greit da. På med sheriff-hatten og håndjern i lomma og legg seg på lur i havna folkens.

Strips funker også greit :wink:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Møte med Norsk politi og rettsvesen er vel ikke særlig avskrekkende for østeuropeiske kriminelle.

Hadde de derimot hatt et par ferske blåveiser når politiet hentet dem kan det hende de tenkte seg om to ganger før de fikk lyst å ta Norske påhengere igjen...

 

Tøft gjort av pågripelsesgjengen...

Redigert av Medusa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pinadet på tide folk tok lova i eigne hender når det gjeld slikt tjuvpakk.

Vi hadde ein notorisk tjuv på ferde i småbåthamna der eg bur for ikkje lenge sidan. Etter gjentatte naskeri i hamna skulle eg og ein annan sitte vakt i klubbhuset ei natt, men tidlegare same kveld vart personen arrestert grunna 14 anmeldelsar. Han kan vere glad han vart arrestert av politiet først for å seie det sånn......! :smash:

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

La de gå planken :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ja, like mye som når jeg sier at det ikke er stjålet noen motorer her i landet...

Du er kanskje en av dem som lærer seg relevant språk, slik at du kan rolig fortelle at å sjele er galt og at de ikke må gjøre slik, for da blir sikkert noen litt lei seg...

 

:headbang:

 

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Du er kanskje en av dem som lærer seg relevant språk, slik at du kan rolig fortelle at å sjele er galt og at de ikke må gjøre slik, for da blir sikkert noen litt lei seg...

 

:headbang:

 

hvorfor skulle jeg kansje være en av dem?? kan du henvise til noen innlegg fra meg som tyder på at jeg er slik du beskriver??

jeg reagerer kun på sementsko og fleipene ( forhåpentligvis) rundt de... forventer ikke etter ditt innlegg ,noe vettugt fra deg.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...