Jump to content

Størrelse på presenning ved vinteropplag for Riviera 925

TwinCab

Recommended Posts

det beste er vel å ha en hel presenning over båten. Antar at båten er ca 925 cm lang så en 10m pressening vil nok bli bra... Kommer nok litt annpå hvordan pressenningen skal støttes opp o.l...

På min Viksund 925 bruker jeg 6x10m, selv om totallengden på båten er 10,60. Føler det dekker godt nok, og at det er lettere å ha god lufting på den måten.

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Jeg mener min presenning er 7x12 meter og den passer akkurat både i lengde og bredde.

Riviera 925 er ikke "925", men 10,75 m lang.

Skroget er videre ca. 2.95 m fra vannlinja og opp + båtens bredde på 3,25 m,

så 7 meter presenningbredde kan nesten være i snaueste laget dersom du har god høyde på presenningstativet.

Jeg har stativ og presenning fra O.B.Wiik og presenningen veier alene ca. 85 kg.

Ta derfor godt vare på naboer og båtvenner i forkant.

De kommer nemlig godt med når presenningen skal løftes over båten :smiley:

Jeg har desverre ikke Riviera :headbang: ennå :cryin: Men jeg har båt under en presenning som er tung. Derfor delte jeg den i to og legger den med ca. 1 m. overlapp.(maljeavstand) Da kan de to delene surres sammen i nedkant samtidig går de an å håndtere for en mann alene. Hvis det ikke blåser for mye.

Jeg mener min presenning er 7x12 meter og den passer akkurat både i lengde og bredde.

Takk, da prøver jeg med 2 stk 8x6 meter. Det blir vel 8x12 meter eller kanskje nærmere 8x11,5 meter